Skrevet av Emne: Dips FØR benk osv.  (Lest 2013 ganger)

Utlogget hveding547

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Dips FØR benk osv.
« : 08. desember 2014, 22:12 »
Hei.

Nå har jeg ikke trent på lenge, rundt 8-9 måneder. Da trente jeg på bryst dagene benkpress og alle andre øvelser som måtte følge med på den dagen, inkludert triceps og skuldre... Trente jeg dips ETTER alt dette før å presse ut det siste lille jeg hadde, klarte 2-3 sett med ca 4-6 reps.
Virker ut som styrken har forlatt meg helt, så jeg klarer ikke dips etter bryst øvelsene, bare etter benkpress klarer jeg ikke stort sett mere enn 2 reps.
Så jeg lurer på om det kan være en god ide å ta chins FØR jeg starter med benkpress å disse øvelsene ?

Samme med pull ups FØR jeg starter med resten av rygg treningen, ettersom jeg ikke klarer et eneste rep etter et par ryggøvelser.

Mvh Pat.


+

+

=


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Chins FØR benk osv.
« #1 : 08. desember 2014, 23:05 »
Tren de tyngste øvelsene først, spesielt innenfor hver muskelgruppe. Hvis du trener fullkroppsprogram så alterner de forskjellige muskelgruppene. F.eks.

Knebøy
Chins
Benkpress
Strakmark
Roing
Militærpress
Legger
Biceps
Triceps

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Wicket

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Chins FØR benk osv.
« #2 : 08. desember 2014, 23:08 »
Visst målet ditt er å øke styrken i chins eller pull ups, så ville eg startet med disse øvelsene i økten.
Er målet ditt som du sier å presse ut det siste lille i slutten av økten så kan du ha de til slutt i økten, eventuelt med assistanse i chins og pull ups for å klare litt flere/tyne ut alt du har;)

Utlogget hveding547

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Dips FØR benk osv.
« #3 : 09. desember 2014, 22:09 »
Mente dips hele tiden å ikke chins.. hehe..


+

+

=


Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Dips FØR benk osv.
« #4 : 10. desember 2014, 14:16 »
Dips kan være en fin forandring det Smiley man er som regel sterkere i dips (i kilo totalt kroppsvekt pluss det man hengee på) og den involver vel faktisk enda mere muskulatur enn benken. Regn med at du kanskje ikke løfter like mye på trening i benk, men persen kan jo uansett gå opp. Mange får også bedre resultater utseendemessig av dips enn av benk. De to kan likestilles, benk er ikke mere basisøvelse enn dips.

F.eks Dips (Press nedover), Benk (Press rett fram), Militærpress (Press oppover), Roing (Motsatt av benk), Chins (Motsatt av Militær) og Upright Rows (Motsatt av Dips)  er en fin økt for overkroppen samla på en dag. Kan eventuelt legge inn 1-2 støtteøvelser per økt på de muskla som blir hengende etter hvis noen blir det. F.eks trenger noen direkte øvelse på biceps, triceps, bakside skuldre eller underarmer. Velg f.eks en av disse per overkroppsøkt og kjør en øvelse du veit funker for deg.

Det blir da en 2-splitt med overkropp dag 1 og bein og core dag 2, kan fint kjøres Mandag, Tirsdag, Torsdag og Fredag

Dag 2 kan f.eks være Frontknebøy, Mark, Good-Mornings, Sit-Ups og Tåhev. Eventuelt lårcurl om du er en type som får lite ut av mark hamstringsmessig. Funker også åvariere frontbøyen med beinpress eller vanlig bøy og marken med strake mark. Da trenger de fleste ikke leg curl men 1 øvelse på slutten ved eventuelle svakheter kan være smart. Etterhvert som du blir sterkere kan det også bli tungt å kjøre bøy og mark samme dag. Da må vektene tilpasses til det slik at du ikke brenner opp CNS. Bare mine 5 cent etter å ha trent en god del mennesker som har fått gode og dårlige resultatetr. Noe av det viktigste jeg har lært som coach er at enkelte tåler mye mer volum / intensitet / tunge løft og at teknikk i øvelsene er superviktig at man mestrer. Men øvelsesutvalget jeg har gitt deg er ganske universelle og mulig å tweake litt ettersom du blir mer erfaren.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!