Skrevet av Emne: Triceps  (Lest 1601 ganger)

Utlogget cRypt0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 627
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 627

Triceps
« : 05. november 2005, 20:04 »
får jeg trent alle "hodene" på triceps med disse øvelsene?
pushdown
smalbenk
dips
If you always do what you`ve always done, you will always get what you always got

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: Triceps
« #1 : 05. november 2005, 22:12 »
Ja! Alle øvelsene du har tatt med er kjempebra tricepsøvelser. Smiley
Treningsloggen min finner du her

Figuz

  • Gjest
SV: Triceps
« #2 : 05. november 2005, 22:23 »
Men får han alle de 3 muskelhodene med de øvelsene?

Utlogget cRypt0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 627
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 627

SV: Triceps
« #3 : 05. november 2005, 22:31 »
Men får han alle de 3 muskelhodene med de øvelsene?

si det du???
noen som kan gi en bra forklaring på dette?
If you always do what you`ve always done, you will always get what you always got

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: Triceps
« #4 : 05. november 2005, 22:53 »
I og med at jeg sa at dette var bra tricepsøvelser, mente jeg selvfølgelig at de trener alle tre hodene tilstrekkelig.
Treningsloggen min finner du her

Utlogget cRypt0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 627
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 627

SV: Triceps
« #5 : 06. november 2005, 10:34 »
I og med at jeg sa at dette var bra tricepsøvelser, mente jeg selvfølgelig at de trener alle tre hodene tilstrekkelig.
2thumbsup

da går jeg for ett slikt opplegg på triceps en stund  Grin
If you always do what you`ve always done, you will always get what you always got

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Triceps
« #6 : 06. november 2005, 12:59 »
Alle tre hodene blir trent i alle tricepsøvelser - noe annet vil væe fysisk umulig!

Man kan til en viss grad variere relativ belastning på det lange tricepshodet ved å variere fleksjonen i skulderen, dvs. om du holder albuene "høyt" eller "lavt":

*Holder du albuene "høyt" (opp mot hodet) som i f. eks. liggende franskpress, blir det mye strekk på det lange tricepshodet (som springer ut ifra like ved skulderleddet).

*Ved å holde albuene "lavt" (inn mot kroppen) som i f. eks. dips, blir det mindre strekk på det lange hodet og dermed relativt mer belastning på det indre og det ytre hodet, som begge springer ut ifra øverst på overarmsbeinet.

Triceps får også massevis av belastning i tunge bryst- og skulderøvelser som benkpress og militærpress, og trenger egentlig ikke mye isolasjonstrening så lenge du blir progressivt sterkere i disse øvelsene.

Etter min mening er de beste tricepsøvelsene de hvor du kan legge på en god del vekt, altså smalbenk og dips. I begge disse øvelsene holdes albuene forholdsvis "lavt", så hvis du skal velge en øvelse til, kan du jo velge en øvelse som tar mer på det lange hodet, f. eks. liggende franskpress med hantler. (I forrige DC-blast kjørte jeg nettopp smalbenk, dips og franskpress hantler for triceps.)

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget cRypt0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 627
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 627

SV: Triceps
« #7 : 06. november 2005, 14:31 »
Alle tre hodene blir trent i alle tricepsøvelser - noe annet vil væe fysisk umulig!

Man kan til en viss grad variere relativ belastning på det lange tricepshodet ved å variere fleksjonen i skulderen, dvs. om du holder albuene "høyt" eller "lavt":

*Holder du albuene "høyt" (opp mot hodet) som i f. eks. liggende franskpress, blir det mye strekk på det lange tricepshodet (som springer ut ifra like ved skulderleddet).

*Ved å holde albuene "lavt" (inn mot kroppen) som i f. eks. dips, blir det mindre strekk på det lange hodet og dermed relativt mer belastning på det indre og det ytre hodet, som begge springer ut ifra øverst på overarmsbeinet.

Triceps får også massevis av belastning i tunge bryst- og skulderøvelser som benkpress og militærpress, og trenger egentlig ikke mye isolasjonstrening så lenge du blir progressivt sterkere i disse øvelsene.

Etter min mening er de beste tricepsøvelsene de hvor du kan legge på en god del vekt, altså smalbenk og dips. I begge disse øvelsene holdes albuene forholdsvis "lavt", så hvis du skal velge en øvelse til, kan du jo velge en øvelse som tar mer på det lange hodet, f. eks. liggende franskpress med hantler. (I forrige DC-blast kjørte jeg nettopp smalbenk, dips og franskpress hantler for triceps.)

H

Enda ett bra svar fra deg HITman  I Love You
da du sier franskpress med hantler, kjører du det da liggende på flat benk, eller skrått i benk?
og du kjører med to hantler?
If you always do what you`ve always done, you will always get what you always got

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Triceps
« #8 : 06. november 2005, 14:44 »
Enda ett bra svar fra deg HITman I Love You
da du sier franskpress med hantler, kjører du det da liggende på flat benk, eller skrått i benk?
og du kjører med to hantler?

Jeg har pleid å ligge på flat benk, men skrå benk gir enda litt bedre strekk. Kjører med en hantel i hver hånd.
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!