Skrevet av Emne: Marcellos treningsdagbok - se siste innlegg! Trenger tips og erfaringer!! -->85k  (Lest 1025 ganger)

Utlogget marcello

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Alder: 22
Student ved UiS (stavanger)
Høyde: 1.89
Vekt: 78 kg (Skal opp til 85!)



Tenkte å legge ut litt hvordan jeg trener og spiser fremover. Begynte å trene "seriøst" i Januar og det går rett vei. Trener ca. 4-5 ganger i uken der jeg har delt inn alle kroppsdelene på to dager. Dag 1 Bryst, Biceps og Skuldre. Dag 2 Rygg, Triceps og Bein.

Kjører varierte øvelser på hver muskel. Men fokuserer på basisøvelser som benk, knebøy, hang-ups og dips. ((Hang-ups (chins) er for tiden ikke favoritten, sliter med å forbedre meg!))

Jeg tar 10 reps og 3 repetisjoner på hver øvelse. Og varierer en del på øvelsene for hver muskelgruppe for å få god variasjon. Trener for tiden 3 øvelser på de store muskelgruppene og 2 øvelser på de mindre. Får se om jeg fortsetter slikt eller deler programmet i 3 deler.


Utlogget marcello

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

SV: Marcellos treningsdagbok
« #1 : 28. april 2006, 20:29 »
Trente triceps og skuldre i går (27.04.06). Droppet rygg siden jeg gikkpå en smell treningen dagen før (måtte bare avslutte, utrolig drit form etter knebøy og chins). Men fikk bra utbytte sist trening.

Triceps:
Frenchpress 20 x 3 (10 rep)
Dips 10 (meg selv) x 3 (lurte på 10 kg ekstra siste og klarte 10!)
"Tau bak hodet" 21 x 2 og 24,5

Skuldre:
Arnold 14 x 3 (første gang)
Shrugs med stang 30 x 10 (3bak og 3foran)
Skulderpress 35 x 3
One-cross cross cable laterals 8/9/10

Egentlig ikke slik jeg trener til vanlig, men greit å trene litt annerledes av og til.
Videre i treningen skal jeg prøve å holde fokus på skuldre og rygg. Bli større! 

Utlogget marcello

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Mine mål til Juni
« #2 : 29. april 2006, 09:38 »
Vekt: Startet på skarve 73 da jeg startet. Veier nå rundt 80. Målet er minst 85 til Juni!

Benk: Enda ikke testet ut maks løft. Men økt 20 kg totalt på benken siden jeg startet. Fra 40 til 60. Målet til Juni er vel å klare 70 x 3 (10 rep). Skal snart få teste ut maks på benk!

Knebøy: Økt fra 60 til 80 (10 rep. og 3 set). 80 er ganske heavy, men skal klare 100!

Chins: Få meg selv opp 10 ganger i 3 set! Det er målet her. Sliter utrolig med denne øvelsen. Noen bra tips der ute?

Dips: Bra på dipsen sist trening! Neste gang henger jeg på 5 kg. helt i starten og øker vekten til 10 på den siste. Får se hvordan det går. God følelse på denne øvelsen for tiden.

vel, that's it. Nå er det snart trening. Må bare spise frokost... Dance

Utlogget marcello

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Trening 29.april

Bryst
Benk: 60 kg 10 x 3
Dec. Benk: 50 kg 10 x 3
Inc.Benk: 50 kg 10 x 3

Biceps
Hammerstang 17,5 kg 10 x 3
"Vinsj bicepscurl" 11 kg max x 3

Skuldre
Arnold 14 kg 10 x 3
Mil.press 35 kg 10 x 3
+ diverse finpuss...

Fin trening. Trente alene så fikk ikke presset ut de siste repetisjonene på benken.

Utlogget marcello

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Man må endre litt i kvardagen....
« #4 : 01. mai 2006, 20:25 »
Har vært syk de to siste dagene  Angry har derfor ikke fått trent slik jeg ville. FØler meg ut av form allerede, men skal prøve å se i morgen (tirsdag) om jeg klarer å få til en liten økt!

Tenkte å endre litt på programmet mitt fremover. Nå tar jeg 10 repetisjoner i 3 set. Skal prøve å ta mindre reps (rundt 8) og øke litt på vektene. Eller er det bedre å ta 10/8/6 og eventuelt et siste set med max? Noen bra tips?? Har trent ganske lenge med 10 rep. og føler det er på tide med litt mer belastning...

Takk for meg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!