Skrevet av Emne: Øl og trening  (Lest 4862 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Øl og trening
« : 01. august 2007, 22:05 »
 Grin

Jeg er MEGET GLAD i øl! Smiley Men jeg er IKKE glad i alkoholens ødeleggende effekt på kroppen hva hormoner angår.

det jeg lurer på er: Jeg drikker endel alkoholfritt øl. (Munkholm på box og clausthaler på box) - Hva ER i dette alkoholfrie ølet av næring, og er alkoholfritt øl negativt for meg som vil bli sterkere og gå opp i vekt ?

Anyone?

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Sv: Øl og trening
« #1 : 02. august 2007, 08:37 »
Alkoholfritt øl inneholder ca 5g karbohydrat og under 0,5g protein per 100g. Karbohydratene er stort sett maltose og glukose. Derfor høy GI-index på øl.
Øl inneholder endel mineraler og b-vitaminer da det er et gjæret kornprodukt. Hvor mye av dette som blir tilovers i det ferdige øllet er avhengig av produksjonsprosess og filteringsprosess.

Videre kan det sitte sporer av aluminium fra forpakkningen i øllet, dette blir ikke sett på som noen helserisko. Som tørstedrikk har ikke alkoholfritt øl den samme vanndrivende effekten som alkoholholdig øl. Når det gjelder fuktbalansen blir alkoholfritt øll sett på som nesten like bra som vann. Med andre ord mer en bra nok.

Jeg kan ikke skjønne at alkoholfritt øl skal være negativt for noen andre enn de som ikke liker det eller folk med diabetes.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Øl og trening
« #2 : 02. august 2007, 09:31 »
Næringsmessig er øl en fin karbkilde så lenge kan tåler karb fra korn. Helt alkoholfritt vil det vel aldri være men mengden er neppe noen betydning i forhold til hva du bekymrer deg for, så fall bør du slutte å spise alt som inneholder rester av gjær. Gluten finnes heller ikke i øl i utgangspunktet, men det inneholder hordein fra bygg som noen kan reagere på samme måte som (du skjønner, dette har jeg sjekket nøye i forbindelse med magetrøbblet mitt.... Grin).

Samtidig så er munkholm ganske kcalfattig med kun 17 kcal/100 ml mens f.eks. vørterøl er på 38 kcal/100 ml som er det samme som vanlig pils. Dvs. Munkholm er mindre kcaloririkt pga. alkoholforskjellen mens vørterøl er noe for seg selv.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!