Skrevet av Emne: Tøying?  (Lest 1244 ganger)

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Tøying?
« : 17. januar 2008, 19:33 »
Jeg lurer på tøying, legen min maser om tøying og dermed maser foreldrene mine på at jeg skal det, men mange som har fortalt meg at man strekker sund musklene når man tøyer med tanke på min måte å trene på(styrkeløft). Jeg vet det har vært noen lignende tråder tidligere om dette, men hva kan dere råde MEG til? Jeg er forøvrig en 15 år gammel styrkeløfter. Og jeg har bedrevet vekter i ca 1 år.

Utlogget manyac

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: Tøying?
« #1 : 17. januar 2008, 19:51 »
Jeg lurer på tøying, legen min maser om tøying og dermed maser foreldrene mine på at jeg skal det, men mange som har fortalt meg at man strekker sund musklene når man tøyer med tanke på min måte å trene på(styrkeløft). Jeg vet det har vært noen lignende tråder tidligere om dette, men hva kan dere råde MEG til? Jeg er forøvrig en 15 år gammel styrkeløfter. Og jeg har bedrevet vekter i ca 1 år.
Den fysiske treneren i viking (i tippeligaen) sier at tøying=lengre restitusjonstid=ikke bra=ikke tøy

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Sv: Tøying?
« #2 : 17. januar 2008, 21:11 »
Hehe. Ja, det er det jeg har blitt fortalt av andre også, men hva er det positive med tøying? Man får lange muskler. Er det nødvendigvis ett handicap i styrkeløft? Eller er det bra?

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Tøying?
« #3 : 17. januar 2008, 22:12 »
Man får lange muskler av tøying? Her er du fullstendig på bærtur, og dette er helt feil.
Tøying er jo svært bra både for å øke bevegligheten (noe som er en fordel i blant annet knebøy) og for å unngå skader. I senere tid har det også kommet forskning som tyder på at tøyning er bra for økning av muskelvekst, hvorvidt dette er sant eller ikke skal jeg ikke uttale meg om.

- Moof

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Sv: Tøying?
« #4 : 18. januar 2008, 16:09 »
Ikke tøy etter hard styrke trening, men du kan tøye etter noe lett som f.eks roing og andre øvelser i den kategorien.

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Tøying?
« #5 : 18. januar 2008, 16:17 »
jeg tøyer 2-3 ganger i uken, og det kan anbefales på det sterkeste!
bøyen blir teknisk bedre ganske fort og det føles godt! i tilleg er det skadeforebyggende Smiley
bare husk og varm opp skikkelig først.

nå skal det sies at jeg ikke har kommet så langt at jeg har begynt å tøye overkroppen, og det merkes. er stiv som en stok i overkroppen!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Rodnir

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

Sv: Tøying?
« #6 : 18. januar 2008, 18:12 »
pleide ikke å tøye ut, og forrige uke etter at beina var tatt et tak, ble jeg støl som faen, og den slapp ikke før 4 dager etterpå. så tenkte jeg kunne jo prøve å tøye ut, for det har kommet noen nye "tøyemaskiner" på senteret. og må si det ble en forandring! nå kjente jeg ikke antydning til stølhet engang dagen etter. så fra nå av blir det er par minutter og strekke ut litt ja!

anbefales

Utlogget Pål Ulv

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 722
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 722

Sv: Tøying?
« #7 : 18. januar 2008, 19:30 »
Flere på sats der jeg trener kunne ha godt av litt tøying i brystmusklatur og eventuelt noen hefige ro øvelser, for de ser ut som halvaper, men skuldrene så foroverbøyd at jeg får vondt i hjertet

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!