Skrevet av Emne: Spørsmål ang. kreatin  (Lest 1130 ganger)

Utlogget Doffen85

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Spørsmål ang. kreatin
« : 28. mai 2009, 22:46 »
Hei!
Jeg har kjøpt meg en boks med kreatin monohydrat nå som jeg skal starte på. Ser at det er veldig mye rundt dette med oppladningsfase og vedlikeholdsfase. Men det jeg da lurer på er, kan jeg bare gå rett på vedlikeholdsfasen? Altså 5-10g om dagen. Kreatin lagerene vil vel bli fylt opp fordet?


Utlogget Raptuz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

  • No pain No gain!
Sv: Spørsmål ang. kreatin
« #1 : 30. mai 2009, 12:21 »
Jeg har bestandig kjørt oppladningsfase på 5x5 gram de første 5 dagene, og deretter gått over på 5 gr pr dag deretter. Tror nok man får bedre utbytte av det.

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Spørsmål ang. kreatin
« #2 : 30. mai 2009, 12:24 »
Trenger ikke oppladning, lagrene blir fulle etter stund uansett.

Mange får også mageproblemer når de skal loade. Ta det som vanlig vedlikehold, det vil ta litt lengre tid, men spiller ingen rolle.

Jeg har bestandig kjørt oppladningsfase på 5x5 gram de første 5 dagene, og deretter gått over på 5 gr pr dag deretter. Tror nok man får bedre utbytte av det.

Hvordan får man bedre utbytte av det i det lange løp?

Utlogget Doffen85

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Spørsmål ang. kreatin
« #3 : 30. mai 2009, 13:30 »
Trenger ikke oppladning, lagrene blir fulle etter stund uansett.

Mange får også mageproblemer når de skal loade. Ta det som vanlig vedlikehold, det vil ta litt lengre tid, men spiller ingen rolle.

Takk, det var det jeg håpet på. Var litt redd for mageproblemer egentlig, da jeg har en ganske følsom mage for sånt. Men da kjører jeg på med bare vedlikeholdsfasen. Jeg skal bruke kreatin lenge uansett, så da funker det.  Smiley

Forresten, har det no å si om jeg tar det før eller etter trening?

Utlogget Raptuz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

  • No pain No gain!
Sv: Spørsmål ang. kreatin
« #4 : 31. mai 2009, 10:27 »
Du får jo kjappere virkning av kreatinen når du kjører oppladningsfasen, er vel ikke for ingenting at det blir anbefalt? Jeg tar det etter trening..

Utlogget Doffen85

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Spørsmål ang. kreatin
« #5 : 31. mai 2009, 12:41 »
Du får jo kjappere virkning av kreatinen når du kjører oppladningsfasen, er vel ikke for ingenting at det blir anbefalt? Jeg tar det etter trening..

Ja det virker vel kjappere, men hvis jeg skal gå på kreatin lenge uansett så spiller det vel ingen rolle. For kreatin lagrene mine vil bli fulle uansett etter en stund. Grunnen til at jeg spurte var fordi jeg var litt redd for mageproblemer osv.
For når jeg startet med anbefalt dose, altså 5x5g om dagen, så ble magen veldig urolig.

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Spørsmål ang. kreatin
« #6 : 31. mai 2009, 12:54 »
Ja det virker vel kjappere, men hvis jeg skal gå på kreatin lenge uansett så spiller det vel ingen rolle. For kreatin lagrene mine vil bli fulle uansett etter en stund. Grunnen til at jeg spurte var fordi jeg var litt redd for mageproblemer osv.
For når jeg startet med anbefalt dose, altså 5x5g om dagen, så ble magen veldig urolig.

Korrekt. Lagrene blir uansett fulle. Derfor er det liten vits å loade om man ikke tåler det, da er det bedre å gå rett på vedlikehold.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!