Skrevet av Emne: Litt av hvert. Bare lager nye spørsmål på samme tråd.  (Lest 4594 ganger)

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Nå er jeg igang for fult og legger merke til forbedring allerede.

1: Jeg er sterkere i runkearmen. Bør jeg chille i en uke eller 2 på samme vekt som ventra? Slik at venstra kommer på samme vekt, eller skal jeg øke vektene på høyra med engang?

2: Bør jeg få orden på hvor mye jeg tar på hvert apperat, eller bare ta så mye jeg klarer på dagen jeg trener? Tenker at det sikkert ikke er så viktig på starten ettersom jeg kommer til å ha massiv økning uansett og vanskelig å kontrollere?

3: Hvis jeg hiver i meg nok proteiner før fylla. Ødelegger pilsen for treninga eller er det bare litt ekstra karbos på kroppen? Og jeg tenker ikke på å proff og massiv. Bare om fylla hærper 50% av økninga eller 10%. Noe jeg synes det er verdt Wink

4: Bør jeg trene kondisjon nå som jeg bygger opp muskelmassen? Eller vil dette bare bryte ned musklene? Ja, jeg er tynn og lang med flesk overalt. Men er null stress å fjerne fettet seinere, bryr meg mest om å få musklene opp først og vil ikke ødelegge for det.

1. Tren ALDRI med ulik vekt på hver arm.  Shocked Hvis den ene er merkbart svakere tilpasser du etter denne. (Cluet er som følger..: Hva tror du skjer den dagen du skal starte med benkpress/chins/markløft og andre GODE øvelser som krever samme styrke på begge sider av kroppen!?)

2. Venn deg til først som sist å benytte et treningsprogram. Hvis du "tar så mye du klarer" hver gang så blir det for tilfeldig, du løfter for lett, du løfter for tungt, du løfter for ofte. Og når du får resultater/ikke får resultater aner du ikke hva du har gjort rett og hva du har gjort galt. Innfallsmetoden er for proffer som kjenner sin egen kropp og dagsform ut og inn og baklengs.

3. Et par pils ødelegger ikke treninga. Proteiner før fylla tror jeg ikke spiller noen rolle. En treningskompis av meg kunne bare trene tirsdag & torsdag fordi han startet på spriten fredag kl.1400. Deretter gikk det i ett og han sov sjelden før søndagskvelden. (Da snakker vi et par liter sprit pr. helg woot) Han var selvfølgelig så fyllesjuk på mandag at han ikke kunne trene da heller. Men hadde utmerket framgang. Vi drev vel på et halvt år, han økte 20-30kg og tok ca. 5x140 på det meste.

4. Hvis muskler er din aller største prioritet så kan du kutte ut all kondisjonstrening en periode. Denne kan du fase inn igjen når du vil øke kondisjonen din og/eller minske fettprosenten.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
3. Et par pils ødelegger ikke treninga. Proteiner før fylla tror jeg ikke spiller noen rolle. En treningskompis av meg kunne bare trene tirsdag & torsdag fordi han startet på spriten fredag kl.1400. Deretter gikk det i ett og han sov sjelden før søndagskvelden. (Da snakker vi et par liter sprit pr. helg woot) Han var selvfølgelig så fyllesjuk på mandag at han ikke kunne trene da heller. Men hadde utmerket framgang. Vi drev vel på et halvt år, han økte 20-30kg og tok ca. 5x140 på det meste.
Hvis det er sant, kan jeg bare se for meg fremgangen hans hvis han IKKE var på fylla tre dager hver uke Smiley

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

trenger svar

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Hvis det er sant, kan jeg bare se for meg fremgangen hans hvis han IKKE var på fylla tre dager hver uke Smiley

Det hører med til historien at denne karen er ca. 178cm, utrolig tettbygd, og med armer på nærmere 50cm fra naturens side. Den fødte strongman. Så, ja, synd han ikke satset ordentlig på styrkeløft.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
trenger svar

Du fikk jo svar.  Hva venter du paa?  Jesus?  julenissen?  At noen skal hoppe ut av PCen og trene for deg?

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

At påskeharden svarer på de siste 6 spørsmålene. Ser ut som nissen og jesus ikke gidder.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Diskuterer med en kompis. Er det bra å spise rett før jeg hopper til sengs?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Det er HVA du spiser som spiller størst rolle. Ikke når.

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Det er HVA du spiser som spiller størst rolle. Ikke når.

Er en fin balanse mellom de to!
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget Morsmo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

det er lite som smaker bedre enn nattmat yum
Mål: Oppnå 42 centimeters overarmer (36 nå) og få frem sixpacken.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Er en fin balanse mellom de to!
Jodajoda, men heller havregryn om kvelden enn pizza til frokost Smiley If you get my drift.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Er en fin balanse mellom de to!

ikke i det hele tatt, hva du spiser er MYE viktigere enn når.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!