Skrevet av Emne: Ryggtrening  (Lest 799 ganger)

Utlogget Neck

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

Ryggtrening
« : 06. februar 2010, 21:20 »
Synes jeg sliter med å få utvikling på ryggen. Trener rygg en dag i uken i en 4 dagers spilt.
En vanlig ryggdag vil for meg bestå av markløft, hang-ups, wire roing og noe jeg ikke helt vet navnet på men som er en slags omvendt peck deck.
Kjører 8*3 rep.
Noe folk anbefaler å forandre på og hva eventuelt å legge ryggen til to dager der jeg tar en dag med vekt på jobbe med ryggens tykkelse og en med bredden? For noe er galt med treningen tydeligvis.
Trener alltid sammen med en kamerat så vi får presset hverandre hardt, så kan ikke skjønne hvorfor utviklingen ikke skjer i ryggen.
Kostilskudd, så kommer maten i tillegg. Eller var det omvendt? Kreatin eller et par kg tyttebær?

Utlogget danib

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

  • Climbing the ladder
Sv: Ryggtrening
« #1 : 27. februar 2010, 22:55 »
Shrugs for traps

chins, lats nedtrekk og foroverbøyd roing, samt roing for latsa.

markløft, og sånn nedre rygg maskin så du setter deg på og klemmer deg selv bakover på for å trene
eventuelt t-bar roing. for å trene erectusen..

men shrugs ,  chins og mark er en god begynnelse.
RM:
BP: 80 kg - raw      mål : 120
KB: 190 kg - belte  mål : 250
ML: 140 kg - belte   mål : 250

Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94218

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Ryggtrening
« #2 : 28. februar 2010, 01:50 »
markløft, roing, roing /m hanteller, chins/pullups, fremoverbøyd roing er gode øvelser for rygg.

det er to ting å skille på når det kommer til rygg: rygg tykkelse, og rygg bredde (lats).
rygg tykkelse, trener du med alle de forsjellige variantene av roing.
rygg bredde trener du med de forskjellige hangups variantene (chins, pullups, brede chins osv..)

når det kommer til roing, kan det hende du utfører øvelsen feil. eventuelt bruker for tung vekt. så legg egoet igjen i garderobet, og fokuser på teknikk til å begynne med.
det du skal tenke på er ikkje å dra vekta fram til magepartiet. ta heller å press skulderbladene sammen, å prøv å ''klype'' deg selv bak.. noe vanskelig og forklare.
 si hvis treningparteren setter fingern sin midt i mellom skulderbladene dine, prøv å klyp fingern;) hehe:P hvis du gjør det riktig, skal du nå fint klare å kjenne fysisk at du har god kontakt i de aktuelle musklene.

variasjon er også ett nøkkelord!

håper det hjelper!
Westside disciple

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!