Skrevet av Emne: Raw Korstoget fortsetter  (Lest 39546 ganger)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #90 : 12. november 2011, 21:25 »
Selvsagt er det enorme forskjeller på hvor mye man tjener på utstyret. Gilberg løfter nesten like mye raw som med utstyr i bøy. Hadde han hatt stor fordel av bøydrakta ville han ligget rundt 400kg i den øvelsen...

Jeg skulle gjerne løftet i en klubb, men nærmeste klubb er 6 timer unna og ligger i Alta. Å starte opp en klubb her i Tromsø er noe jeg har lyst til, men siden jeg ikke er fan av utstyr så kan jeg ikke gå i bresjen for dette... Å starte en styrkeløftklubb her for løftere uten utstyr blir meningsløst. Hvorfor skal man presse utstyr på andre når man ikke støtter dette selv? Utstyret gjør sporten lite tilgjengelig for folk flest og hindrer mange fra å delta aktivt.

I knebøy og markløft er det ikke akkuratt ekstreme forskjeller på hva man tjener på drakta, Gilberg har ikke løftet med styrkeløftdrakt på evigheter, og har blitt mye sterkere siden da. Så kan ikke sammenlignes.

I benkpress derimot, der er det store forskjeller

Jeg vet ikke om dere følger med på utviklingen utenfor forumet her, men det skjer ting. DEt er nettopp blitt godkjent å arrangere stevner opp til regionmesterskap status for utstyrsfri løfting. Så nå er det altså egne konkurranser for utstyrsfri løfting, men regner egentlig med at dere som er så blodengasjerte ikke har fått det med dere, for å være litt frekk.

Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #91 : 12. november 2011, 21:31 »
Selvsagt er det enorme forskjeller på hvor mye man tjener på utstyret. Gilberg løfter nesten like mye raw som med utstyr i bøy. Hadde han hatt stor fordel av bøydrakta ville han ligget rundt 400kg i den øvelsen...

Har du prøvd styrkeløftutstyr før? Vanvittig å være så påståelig og belærende i tonen om noe en ikke en gang har prøvd.

Gilberg løfter nesten like mye raw som med utstyr fordi han har vanvittig få utstyrsøkter (les: ingen). Hadde Gilberg faktisk trent for utstyrsstyrkeløft dedikert over tid kunne han kanskje ligget å snust på 400 kg..
 
Og ja - start opp en rawklubb da vel. Mvh en som selv starta opp styrkeløftklubb i en kommune med 1/10 så mange innbyggere som Tromsø.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #92 : 12. november 2011, 21:35 »
Selvsagt er det enorme forskjeller på hvor mye man tjener på utstyret. Gilberg løfter nesten like mye raw som med utstyr i bøy. Hadde han hatt stor fordel av bøydrakta ville han ligget rundt 400kg i den øvelsen...

Jeg skulle gjerne løftet i en klubb, men nærmeste klubb er 6 timer unna og ligger i Alta. Å starte opp en klubb her i Tromsø er noe jeg har lyst til, men siden jeg ikke er fan av utstyr så kan jeg ikke gå i bresjen for dette... Å starte en styrkeløftklubb her for løftere uten utstyr blir meningsløst. Hvorfor skal man presse utstyr på andre når man ikke støtter dette selv? Utstyret gjør sporten lite tilgjengelig for folk flest og hindrer mange fra å delta aktivt.

Nå dummer du deg ut her. Det er ikke tilfeldig at feks Gilberg henter mindre på utstyret enn enkelte andre. Det har med hvor mye tid man ligger ned i utstyret, samt har det også mye med hvilken løftestil man velger å bruke - uten utstyr. Du kan ikke velge den mest effektive stilen uten utstyr og forvente å hente like mye på utstyret som en som bruker en stil som passer langt bedre til det?

Akkurat i ditt tilfelle er det vel hvor du bor og ikke utstyret som hindrer deg.


Selv stiller jeg opp på junior-NM i styrkeløft om en uke og deltar uten utstyr, for å vise interesse. Jeg vil ikke ha en snøballs sjangse i helvete til å vinne noe, og vil plassere meg under løftere som er betydelig mye svakere enn meg. Men jeg gjør i det minste noe.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #93 : 12. november 2011, 21:37 »
Honnør for det Evis! Er så vanvittig frustrerende at folk bare kommer med spydige innlegg på tf fremfor å faktisk VISE interresse for styrkeløft og vise interresse for rawløfting. Å syte over dårlig geografisk plassering i en by med 68 000 innbyggere er det dummeste jeg har hørt.

Det går helt fint å delta i styrkeløft med utstyr.
ALLE nybegynnere i styrkeløft starter uten utstyr.

Det går helt fint å starte egen klubb, og delta MED eller UTEN utstyr. Bare å prøve seg frem så mestrer en utstyret... Evt bare løfte uten enten på vanlige stevner eller UTSTYRSFRIE stevner.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #94 : 13. november 2011, 00:01 »
Det er mange som ikke begynner med styrkeløft nettopp på grunn av draktene... De som gjør det bra i styrkeløft på grunn av draktene er ofte de som forsvarer draktløfting mest innbitt! Hvorfor skal man begynne med en sport man ikke kan hevde seg i hvis man ikke tjener noe på utstyret? NSF burde tillate eget norgesmesterskap i raw-løft, da ville interessen økt.

Hahah, må smile bredt av deg din nisse.
Det er en del av idretten å beherske utstyret, selv tjener jeg minimalt på utstyret (særlig i benk og mark), men det er en del av idrettsgrenen å kunne klare å utnytte utstyret. Dette gir en annen dimensjon i løftingen som gjør det mer spennende. Rawløfting i et stevne må jo være rimelig kjedelig da faktoren for å bomme er svært lav og påmeldingslisten blir lik resultatlisten.
Og at Gilberg blir brukt som eksempel blir for dumt. DET DU TRENER MED, BLIR DU GOD MED. Skal du bli godt i bøy, må du trene bøy, skal du bli god til å synge må du synge, skal du tjene på utstyret må du trene med utstyret.
Flere tilfeller der mange løftere blir sterkere og sterkere med utstyret, men rawstyrken ikke øker. Dette er også derfor vi benytter oss av strikktrening, klosser etc. For å bli sterk i de delene av løftene det er mest sentrale å være sterk i.
Det har vært utstyr lenge, og i 2011 er det fortsatt utstyr som gjelder. Skal du være med i gamet må du beherske deler av gamet.
Tror det blir en klar nedgangstid i idretten om utstyret blir fjernet, de fleste kjente profiler kommer nok til å slutte og det kommer til å bli en splittelse som gjør at idretten trenger flere år på å bygge seg opp igjen der vi er idag. Vi i Norge er gode med utstyr, fordi vi trener med utstyr. Flere ulike land har grisesterke rawløftere som løfter med utstyr, spent på hvilke norske utøvere som har sjangs til å hevde seg utenfor norden om kun rawløfting blir en realitet.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #95 : 13. november 2011, 09:40 »
Haha, er jeg en nisse fordi jeg er imot utstyr i styrkeløft Smiley

Litt ironisk at du kaller meg det. Det er ikke jeg som kler på meg rød eller blå drakt før jeg skal løfte.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #96 : 13. november 2011, 10:09 »
Løfter sjøl uten utstyr. Hadde vært morro med et NM i classic så det vel heiter for om man stille uten utstyr på NM så blir man bare listefyll og egentlig mest som et irritasjonsmoment og en ekstra delay mellom de tyngste løftene for de som ser på Smiley

Grunnen til at æ løfte raw er at jeg først og fremst konkurrerer mot meg selv. Også er det veldig enkelt å trene for rawløfting. Men skal ikke ta noe fra de som løfter med utstyr. Mesteparten er svinsterke og æ hadde ikkje hatt nubbsjans i havet på å få medalje i et utstyrsfritt NM uansett.

Nå er det nå engang slik at i IPF internasjonalt så er det utstyrsløfting som gjelder, så da blir det meningsløst å sende noen til f.eks VM som ikke bruker utstyr.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Leviathan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #97 : 13. november 2011, 10:35 »
Det har med hvor mye tid man ligger ned i utstyret[...]

Du mener sikkert bare dette som opplysende, og du har sikkert helt rett ... men denne ene linja oppsummerer langt på vei hva jeg synes gjør utstyrsløft til et så selsomt skue.

Det nest tristeste jeg har lest her er de som oppriktig mener at man ikke kan drive med styrkeløft utenfor forbund. Her snakker vi monopolisering av et konsept som er langt eldre enn forbundet. Like tåpelig som om McDonalds skulle patentere "burger"-navnet, og alle andre selgere ble nødt til å kalle burgerne sine for annet, "kjøttplater" eller lignende.

Enig i at det er mer realistisk å melde seg inn i forbund for å prøve å endre ting fra innsiden. Men forstår samtidig at de som ser på dette prinsippielt, og som ikke har lyst til å gå løs på egen integritet, velger å holde seg utenfor.

Det som overrasker meg, etter å ha sett over de siste par sidene (har ikke lest lenger tilbake, mulig det ville gitt et annet bilde), er at det er utstyrtsgutta som virker mest nærtagende (jamfør fyen over og "nisse"-prat, det oser hårsårhet). Med enkelte unntak (Slux, f.eks), selvsagt. Kan til dels forstå det, det er aldri noe kult å være status quo og bli utsatt for kritikk av en underdog-gruppe. Men nettop det at det reageres med bitterhet vitner om at utstyrsgutta ikke er helt fremmed for de tankene som fremmes av raw-siden. Det minner langt på vei om hvordan bolere reagerer når de konfronteres av rene utøvere. (For å presisere: Her sammenligner jeg bare reaksjonen til nevnte grupper, vil ikke trekke det lenger ut å sammenligne doping med utstyr mer generelt.)

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #98 : 13. november 2011, 10:39 »
Utstyrsfri løfting blir størst i løpet av en del år, det er det lite tvil om. Fullt mulig å kjempe for det uten å rakke ned på utstyrsløfting og vil du virkelig kjempe for det, så få ræva di inn i en klubb og jobb innenifra.
Så Powerloppa, slutt å pingle med dine tastaturfingre og gjør noe aktivt.  Smiley
Dette gjelder flere tastaturkrigere synes jeg. De gjemmer seg bak prinsipper og annet dill & dall. Vær en mann og foreta en aktiv handling istedet. Wink
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #99 : 13. november 2011, 12:57 »
Haha, er jeg en nisse fordi jeg er imot utstyr i styrkeløft Smiley

Litt ironisk at du kaller meg det. Det er ikke jeg som kler på meg rød eller blå drakt før jeg skal løfte.

Beklager hvis du har så små lår at du må hjemme de under surfeshortsen din du bruker når du kvartbøyer. Du har virkelig et svakt innblikk i idrett generelt. Samtlige idretter har på seg konkurranserettet utstyr/bekledning når de skal konkurrere, er ikke gunstig for en dommer å dømme dybden om vi har på oss bekledning som ikke er tettsittende. Skal tenke på deg neste gang jeg ser på sprint/svømming etc. for det er jo så sinnsykt dumt å ha tettsittende utstyr for å optimalisere deres resultat Wink Michael phelps stiller vel i joggebukse og en vanlig treningtskjorte neste gang han skal svømme
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #100 : 13. november 2011, 13:42 »
Det var da voldsomt da! Hva vet du om utførelsen min av diverse løft? Jeg trener alltid ass to grass i bøy og har markert stopp i benken! Løfta mine ville blitt godkjent i styrkeløft...

Ja man har ofte på seg et antrekk som er egnet når man driver med idrett. Fotballspillere bruker fotballsko og brytere og vektløftere har på seg tettsittende drakter. Men dette utstyret kan ikke sammenlignes med utstyret som brukes i styrkeløft. Styrkeløftdraktene hjelper mye, selv om de ihuga utstyrsløfterne prøver å si at drakta ikke hjelper dem så mye...

Du får prøve å holde deg saklig i debatten. Jeg har ikke kommet med usakligheter her, men det har du. Å kalle meg nisse og å påstå at jeg mangler kunnskap om idrett generelt er tanker som har oppstått i ditt hode, men jeg kommer ikke til å svare med samme mynt.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #101 : 13. november 2011, 15:35 »
Det nest tristeste jeg har lest her er de som oppriktig mener at man ikke kan drive med styrkeløft utenfor forbund.
Man er ikke langrennsløper før man konkurrerer i langrenn. Man kan gå på ski så mye man vil men man er ikke langrennsløper.

Man er heller ikke styrkeløfter før man er tilgjengelig for testing og har fått godkjent total på stevne.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #102 : 15. november 2011, 19:47 »
Man er ikke langrennsløper før man konkurrerer i langrenn. Man kan gå på ski så mye man vil men man er ikke langrennsløper.

Man er heller ikke styrkeløfter før man er tilgjengelig for testing og har fått godkjent total på stevne.

Dette er jo din egen subjektive mening om saken da.  Hva med føderasjoner som ikke tester løfterne, WPC f.eks, de som løfter der er ikke styrkeløftere?

Dette er i samme retning som og si at IPF eier bøy, benk og mark, og at om man marker utenfor IPF, så marker man faktisk ikke.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #103 : 15. november 2011, 20:16 »
Dette er jo din egen subjektive mening om saken da.  Hva med føderasjoner som ikke tester løfterne, WPC f.eks, de som løfter der er ikke styrkeløftere?

Dette er i samme retning som og si at IPF eier bøy, benk og mark, og at om man marker utenfor IPF, så marker man faktisk ikke.
Jeg annser ikke wpc-løftere som styrkeløftere nei. Både pga mangelen på testing og latterlig reglemang. Men jeg tenker i hovedsak på nasjonaltnivå med tanke på at Norge kun har ett forbund.

Man kan marke så mye man vil. Det betyr ikke at man er styrkeløfter. Da må man melde seg inn i NSF. Eller løfte i wpc om man mener det faktisk er styrkeløftforbund, noe jeg ikke mener.

Utlogget Leviathan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #104 : 15. november 2011, 21:47 »
Man kan marke så mye man vil. Det betyr ikke at man er styrkeløfter. Da må man melde seg inn i NSF.

Åh, ja, okei, neimen da så.

Her kommer et kræjsi forslag: Din personlige oppfatning av en tittels begrensede anvendelighet trenger ikke være den riktige. I dette tilfellet er den feil. Hilsen bitter frimerkesamler som ikke får lov til å kalle seg frimerkesamler fordi han ikke betaler medlemskontigenten i Nårges Store Frimerkeforbund.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!