Skrevet av Emne: For lite sex??!!  (Lest 8977 ganger)

Utlogget Аня Евелин :)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 871
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 871

  • In it to win it
For lite sex??!!
« : 20. august 2010, 22:28 »
Just needed the attention.

Anyway.
Har problemer med hoften. Som om det er noe irritasjon oppe i hofteleddbøyeren. Føles ut som om det klemstres når jeg setter meg ned i sitten.

Noen som har hatt slike problemer selv, og vet noe som hjelper?
Eller noen proffer i Bergen som tenker seg hva det kan være og kan ordne det for meg?
Tenker noe type verdensmester i muskel/ledd-ting etc.

Setter meeeget stor pris på seriøse svar. Selv om jeg som regel er useriøs selv.

MVH Anja
-[][][]------------[][][]-

I didn`t fail, I just found 10.000 ways that didn`t work.

Utdatert treningsdagbok:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=46920.msg698519#msg698519

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: For lite sex??!!
« #1 : 20. august 2010, 22:35 »
Har du prøvd å kjøre 100 km/t med en Saab?
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: For lite sex??!!
« #2 : 20. august 2010, 22:38 »
Litt nedverdigene å svare på en tråd med denne tittelen, men det kan høres ut som et typisk hofteleddsbøyerproblem ved mye bøy og lignende øvelser. Ofte kan disse problemene løses ved et par runder med triggerpunktbehandling av rectus femoris eller psoas /illiacus. Det kan også være en låsning av SI- ledd eller sacrum. Gå til en kiropraktor så bør saken være grei.

Utlogget Аня Евелин :)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 871
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 871

  • In it to win it
Sv: For lite sex??!!
« #3 : 20. august 2010, 22:40 »
Har du prøvd å kjøre 100 km/t med en Saab?
Nei, men har gjort det med en Lada. Hjalp ikke.  what

Litt nedverdigene å svare på en tråd med denne tittelen, men det kan høres ut som et typisk hofteleddsbøyerproblem ved mye bøy og lignende øvelser. Ofte kan disse problemene løses ved et par runder med triggerpunktbehandling av rectus femoris eller psoas /illiacus. Det kan også være en låsning av SI- ledd eller sacrum. Gå til en kiropraktor så bør saken være grei.

TRIGGERPUNKT?!! Faaaen. Ok. Men, greit. Da kan jeg faktisk høre med en kiropraktor, og det er jo ikke dumt. Så er det jo opp til henne/han å vite hva SI-ledd og sacrum evt er. Sacrum høres ihvertfall veldig bra ut.

For, ja, det blir gjerne litt bøy på meg, liksom..
-[][][]------------[][][]-

I didn`t fail, I just found 10.000 ways that didn`t work.

Utdatert treningsdagbok:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=46920.msg698519#msg698519

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: For lite sex??!!
« #4 : 20. august 2010, 22:41 »
Nei, men har gjort det med en Lada. Hjalp ikke.  what

TRIGGERPUNKT?!! Faaaen. Ok. Men, greit. Da kan jeg faktisk høre med en kiropraktor, og det er jo ikke dumt. Så er det jo opp til henne/han å vite hva SI-ledd og sacrum evt er. Sacrum høres ihvertfall veldig bra ut.

For, ja, det blir gjerne litt bøy på meg, liksom..

Lada og Saab er ikke helt det samme..
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: For lite sex??!!
« #5 : 20. august 2010, 22:52 »
Just needed the attention.

Anyway.
Har problemer med hoften. Som om det er noe irritasjon oppe i hofteleddbøyeren. Føles ut som om det klemstres når jeg setter meg ned i sitten.

Noen som har hatt slike problemer selv, og vet noe som hjelper?
Eller noen proffer i Bergen som tenker seg hva det kan være og kan ordne det for meg?
Tenker noe type verdensmester i muskel/ledd-ting etc.

Setter meeeget stor pris på seriøse svar. Selv om jeg som regel er useriøs selv.

MVH Anja

For lite sex, ja?  Det skal jeg love deg!  Jeg er helt desperat, og sitter her med en skikkelig ha..
nåja, til saken: Jeg har hatt dette problemet selv, og det kom etter at jeg la om til en smalere knebøystil med parallelle føtter litt for brått.  Det er om å gjøre i knebøy at føtter, legger, knær og lår peker samme vei sett ovenfra.  Dersom de ikke gjør det, vil rørknoklene i leggene og lårene rotere når du gjør knebøybevegelsen, og dette kan gi problemer med knær og/eller hofter.  Jeg har gått delvis tilbake til min gamle knebøystil, og problemene i hoftene mine har forsvunnet.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: For lite sex??!!
« #6 : 20. august 2010, 23:13 »
Litt nedverdigene å svare på en tråd med denne tittelen, men det kan høres ut som et typisk hofteleddsbøyerproblem ved mye bøy og lignende øvelser. Ofte kan disse problemene løses ved et par runder med triggerpunktbehandling av rectus femoris eller psoas /illiacus. Det kan også være en låsning av SI- ledd eller sacrum. Gå til en kiropraktor så bør saken være grei.
Ka erfaring har du med "låsning" av SI ledd?
Er vel eit spørsmål i forskerkretser om det faktisk er nokke bevegelse i dette leddet, og visst det viser seg å vere nokken form for bevegelse så er vel den ganske liten. Så spørsmålet er jo om det i det heile tatt er mulig å få "låsning" (som du kaller det) i SI leddet?
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: For lite sex??!!
« #7 : 21. august 2010, 09:22 »
Jeg praktiserer ikke kiropraktikk selv. Det er mulig av korrekt terminologi vil være justering av SI ledd. Min kompetanse strekker seg til Idrettsfysiologi og endel funksjonell anatomi, men de faktiske justeringene lar jeg kiropraktorer ta seg av. Jeg har hatt problemet selv og kjenner til flere som har det samme. Jeg har selv brukt triggerpunktbehandling på flere med gode resultater og i de tilfeller hvor dette ikke har fungert har kiropraktoren justert disse og smerten har helt eller delevis forsvunnet. Dette er dessverre et av få innlegg jeg skriver her inne uten å ha noe bakgrunn i forsking jeg har lest på området, kun egen og andres erfaringer.

Du som er naprapat har vel også lov til å justere litt, så du har vel kanskje en bedre forklaring på hennes hofteproblemer?

Utlogget ^HsA^

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: For lite sex??!!
« #8 : 21. august 2010, 12:36 »
Dette er en diskusjon jeg egentlig ikke orker å bruke tid på å blande meg opp i. Men som det blir sagt her så strides det om det faktisk finnes bevegelse i SI-leddet. Dette er noe man helt sikkert kan finne vitenskaplige artikler både for og i mot (gjorde et raskt litteratur søk og fant litt forskjellig svar). Så den diskusjonen om ROM i SI-leddet får de som forsker på emnet diskutere. Men noe som er helt sikkert er at det finnes mye nociceptiv innervasjon i dette området, og at i klinisk arbeid jobber mange med leddysfunksjoner i dette området. Om dette er en "låsning" eller ligamentelle forandringer, bindevev, myofacielle triggerpungter etc. synes jeg fremdeles forskerne kan diskutere. Når det er snakk om manuell behandling av disse problemene vil det være naturlig for meg å se hva kiropraktorene uttrykker, siden dette er verdens største helseprofesjon som benytter seg av manipulasjonsbehandling og det er de som gjør mest forskning innen manuell medisin. Leste forøvrig en artikkel som sa at 90% av all manipulasjonsbehandling som blir gjort i USA ble gjort av kiropraktorer mens resterende 10% ble fordelt på osteopat, mauellterapeut og naprapat. Tok en titt på hjemmesiden til Nores Kiropraktorforbund (NKF) og fant hva de sier om SI-ledds problematikk. Dette skriver de:

Bekkenlåsning
 
    Leddene mellom korsbeinet og bekkenet kalles bekkenleddet eller iliosacralleddet. I disse leddene er det svært liten bevegelse, men leddene er ofte kilden til smerte i bekken, setet, lyske , lår og i enkelte tilfeller kan smerten stråle helt ned til ankelen. 
 
Disse to leddene beveger seg ikke mye, men er likevel svært viktige fordi disse leddene påvirker mye av musklenes atferd gjennom nervesystemet. Smerter fra dette området forverres ofte ved stillstand og spesielt ved sitting. Lindring oppnås ved gange/ bevegelse.

Spesifikk leddbehandling samt triggerpunktbehandling i bekken og seteregion gir ofte rask lindring. Når normal funksjon er gjenopprettet, vil muskulaturen i bekkenområdet ha fått tilbake sin opprinnelige elastisitet som er nødvendig for normal bevegelse av bekkenet.
-----------

Som NKF skriver så kan spesifikk leddbehandling gi rask lindring av smertene. Ser man på kiropraktiske justeringsteknikker så finner man mange ulike justeringer i disse leddene (alt ifra fleksjon, ekstensjon, gapping, nutation, counter nutation etc.) Om det kan gjøres så spesifikt vil ikke jeg påstå noe som helst. Men klinikerne benytter hvertfall denne terminologien for å journalføre behandlingen sin og de påstår hvertfall at de kan påvirke leddet på en måte som både gir smertelindring og en kavitasjon (ett tegn på at det har skjedd en seperasjon i ett synovialledd).
------

Over ifra SI-ledds diskusjonen til hva tråden handler om.
Jeg synes du bør gå til en dyktig terapeut siden dette er ett område som er svært vanskelig å diagnostisere rett. Du beskriver i en settning at det kjennes om en irritasjon i hofteleddsbøyeren. Dette kan være for å nevne noe tendinose av både iliopsoas, rectus femoris, adductor longus, distale rectus abdominis festet osv. Muskelfestene sitter veldig tett og kan derfor kjennes veldig likt. Det kan være triggerpungt som gir smerten, det kan være leddysfunksjoner i hoft eller symfyse (symfyse refererer smerte inn i lyske/hofte området) eller det kan være en muskelruptur. Det kan til og med være et lyskebråkk som gir smertene. Du skriver også att det kjennes som det klemmes der inne. Gir det en kneppe lyd? hvis det er tilfelle så kan det være atypisk snapping hip. Altså å si noe igjennom tekst er umulig. Det finnes uendelig mange differensial diagnoser i dette området hvilket vil gjøre det umulig å si noe som helst uten en klinisk undersøkelse.

Gå til en dyktig terapeut!!!!!
Lykke til Wink
 


Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: For lite sex??!!
« #9 : 21. august 2010, 18:53 »
Jeg praktiserer ikke kiropraktikk selv. Det er mulig av korrekt terminologi vil være justering av SI ledd. Min kompetanse strekker seg til Idrettsfysiologi og endel funksjonell anatomi, men de faktiske justeringene lar jeg kiropraktorer ta seg av. Jeg har hatt problemet selv og kjenner til flere som har det samme. Jeg har selv brukt triggerpunktbehandling på flere med gode resultater og i de tilfeller hvor dette ikke har fungert har kiropraktoren justert disse og smerten har helt eller delevis forsvunnet. Dette er dessverre et av få innlegg jeg skriver her inne uten å ha noe bakgrunn i forsking jeg har lest på området, kun egen og andres erfaringer.

Du som er naprapat har vel også lov til å justere litt, så du har vel kanskje en bedre forklaring på hennes hofteproblemer?
Er egentlig ikkje så opptatt i dette tilfellet av å bruke korrrekt teminologi. Pleier å bruke justering, men det eg ville fram til var at det er ikkje altid problemet sitter i SI leddet sjølv om problemet kan lokaliseres til SI leddet. Denne smerten kan vere som nevnt over her, vere referert smerte frå lumbalryggen (facettledd, ligament, musklatur eller andre ting), sete, hofte etc. Dessuten så klarer man ikkje å isolere SI leddet fullstendig med tanke på å påvirke til dømes facettledda i lumbalryggen eller andre ting. Så å seie at det er utelukkande SI leddet ein påvirker ved ein justering av SI ledd er etter mine begrep feil då man påvirker også andre ting, men man kan heller ikkje utelukke at man påvirker SI leddet og at det er faktisk det som kan vere løysninga. Men eg vil tru at ein kombinasjon av TP beh. av hoftebøyere, erector spinae, QL, sete musklatur, samt diverse ligament  + justering og tøying +++ kan gjere susen  Smiley

Eg kan justere det eg finner ut av som må justerast  Grin
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: For lite sex??!!
« #10 : 21. august 2010, 19:01 »
Er egentlig ikkje så opptatt i dette tilfellet av å bruke korrrekt teminologi. Pleier å bruke justering, men det eg ville fram til var at det er ikkje altid problemet sitter i SI leddet sjølv om problemet kan lokaliseres til SI leddet. Denne smerten kan vere som nevnt over her, vere referert smerte frå lumbalryggen (facettledd, ligament, musklatur eller andre ting), sete, hofte etc. Dessuten så klarer man ikkje å isolere SI leddet fullstendig med tanke på å påvirke til dømes facettledda i lumbalryggen eller andre ting. Så å seie at det er utelukkande SI leddet ein påvirker ved ein justering av SI ledd er etter mine begrep feil då man påvirker også andre ting, men man kan heller ikkje utelukke at man påvirker SI leddet og at det er faktisk det som kan vere løysninga. Men eg vil tru at ein kombinasjon av TP beh. av hoftebøyere, erector spinae, QL, sete musklatur, samt diverse ligament  + justering og tøying +++ kan gjere susen  Smiley

Eg kan justere det eg finner ut av som må justerast  Grin

Og siden jeg sa at det kan være Si-ledd så var vi likevel enige da.. Mitt svar ble vel også uttrykt ganske forsiktig som en mulig årsak, og ingen fasit Wink

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: For lite sex??!!
« #11 : 21. august 2010, 19:22 »
Yo!

Vil du ha et konkret forslag må det bli å kontakte Roar Jensen hos Bergen Manuellterapi og Akupunktur. De holder til i Strandgaten 21 og har telefonnummer: 55230900. Kjenner flere idrettsutøvere som har fått sine problemer løst hos han. Han er manuellterapeut med spesialutdannelse i idrettsmanuellterapi, har bla en doktorgrad i noe knegreier og ble også "årets manuellterapeut" forrige gang dette ble kåret. Vil ihvertfall bli meget forundret om han ikke er kvalifisert til å ha en berettighet mening om hva som er galt - manuellterapeuter kan også henvise til mr osv (akkurat som kiropraktorer) ved behov.

IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Аня Евелин :)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 871
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 871

  • In it to win it
Sv: For lite sex??!!
« #12 : 23. august 2010, 01:33 »
Hey yo!
Så kule dere er som gidder å svare. Joar Jensen har jeg vært til en gang, ja. Ble sendt til MR av kne, hofte blablablaa, og alt var flotters. Hadde da problemer (noen år, eeeegentlig) med at en sene over kneet fucket seg. Og det spredde seg, seff, etterhvert da Anja ikke hørte på det. Det endte da med et halvt år uten trening, prøvde pressv. på 70 elns (hadde varmet opp og alt!) og så bare krampet alt seg. Det har vært ville tilstander. Men de villeste tilstandene opplever vel egentlig de rundt meg om ikke jeg får trent bøy etc, da. Da blir det mye syting og helvete. Og i tillegg er jeg Bergenser.

Så, den lærdommen har jeg tatt til meg: man kan høre på kroppen.
(Ikke det at jeg ALLTID lyer da, for det er det jo ikke alltid man har tid til..)  what


Ang. bekkenlåsning; kan det faktisk være en grunn? For det har jeg faktisk hatt. Veldig kjekt å få høre det av kiropraktoren for åååresvis siden. "Tror du har bekkenlåsning. Det er litt rart, for det er jo egentlig bare gravide som pleier å få det." "jo, takk. Er nok ikke gravid, er bare feit, liksom. Undecided"

Så, anyhow, de som faktisk har litt peil., og ser her at folk har meldt seg frivillig allerede  Kiss
Gi en lyd på PM da! For om noen HER kan ordne det for en stor klem, så er jo det bedre enn å bruke studentstipendet, som jeg ikke har fått enda, til å gå til noe Dr. Ditt eller Datt og komme hjem med en regning, og ingen bedring. For det har faktisk skjedd noen ganger. Mange ganger.

Bare vær klar over at jeg syter veldig om noen bare ser på triggerpunktene mine, så det må evt. være en som har kjapp refleks, så vedkommende ikke får en fot eller arm i trynet. Kan jo evt. ha en sponsordeal på det, om det er noen som kommer med noe som funker? Your name- my t-shirt, etc.

-[][][]------------[][][]-

I didn`t fail, I just found 10.000 ways that didn`t work.

Utdatert treningsdagbok:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=46920.msg698519#msg698519

Utlogget Аня Евелин :)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 871
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 871

  • In it to win it
Sv: For lite sex??!!
« #13 : 23. august 2010, 01:40 »
Ja, guri malla, så må jeg jo svare normalt selv også!!   Grin

Det er liksom ingenting som smeller eller noe. Men har sikkert (som en eller annen antidopingkis vi utnyttet litt på treningen) sa til meg, noe cyste (? wtf ?) bak kneet og litt løse leddbånd her og der.. Og det er som om en sene rett over kneet ligger litt og spretter på noe. Men den er ihvertfall ikke vond, da. Den fikk jeg hjelp med på NM nå sist. Snill og søt mann, innleid for anledningen, som fulgte mine prinsipper på at "det må som regel gjøre forbanna vondt om det skal hjelpe". Så det tror jeg jeg klarer å holde i sjakk nå, med noen triks.

Men med hoften, ja. Vanskelig å si. Føles ut som om bevegeligheten ikke er helt det den var, at det bare er liten plass oppi der (sikkert blitt ENDA feitere nå, vettu  Lips Sealed ) og at det blir noe irritasjon som kan gå nedover i lårene, men i hovedsak murrer i hoften. Føles liksom ut som om man tar et ekstra lag med polstring i hoften, og det blir skvist. Og sånn generellt litt som "slitenhetsfølelse", men ingenting som hopper, spretter eller knepper der. Og det er jo sikkert kjempebra, ihvertfall.
-[][][]------------[][][]-

I didn`t fail, I just found 10.000 ways that didn`t work.

Utdatert treningsdagbok:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=46920.msg698519#msg698519

Utlogget Аня Евелин :)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 871
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 871

  • In it to win it
Sv: For lite sex??!!
« #14 : 23. august 2010, 02:08 »
..og, nå måtte jeg stå opp igjen, for jeg fikk en så god idè!!

OM man har en cyste bak kneet (det var visst intet farlig, helt normalt etc.  Huh ) noe slikt, kanskje? : http://no.wikipedia.org/wiki/Baker_Cyste er det da mulig å stikke inn en sprøyte med noe vakuum, og suge ut galskapen? Tenker seff i samband med en som mener h*n er proff da.  what Syntes selv det hørtes veldig logisk og fornuftig ut.
-[][][]------------[][][]-

I didn`t fail, I just found 10.000 ways that didn`t work.

Utdatert treningsdagbok:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=46920.msg698519#msg698519

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!