Skrevet av Emne: disiplin, tålmodighet, vilje!  (Lest 2521 ganger)

Utlogget duddel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

disiplin, tålmodighet, vilje!
« : 28. august 2010, 00:40 »
hei, jeg lurer på, hva er det som gjør at mange ikke når målet sitt når de har noe de ønsker å oppnå ved trening osv? la oss ta trening for eksempel. Man føler kanskje at man har ølmage, så man begynner å trene og spise sunt. Men etter 2-3 gir du opp pga du "ser" ikke resultatene.

dette varierer fra person til person.. noen MÅ bare ha flat/stram mage nå, andre er tålmodig og kan trene flere måneder og vente til de oppnår målet sitt.

hvorfor er det sånn? og er det noen som har tips til hvordan man kan holde ut i slike perioder? kan være kjekt å lese for nybegynnere osv Smiley

Utlogget oona

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Sv: disiplin, tålmodighet, vilje!
« #1 : 28. august 2010, 06:22 »
Er vel slik fordi folk har forskjellige mål, interesser og prioriteringer i livet. Sånn er det jo stort sett med alt, om det er i arbeidliv, skolegang eller trening.

Man kommer aldri til å se resultater umiddelbart, det kan gå uker eller måneder. Men fremgangen vil komme om man gjør ting noenlunde riktig over tid. Kontinuitet er viktig! Har du nok vilje så vil du nå målet ditt, det vil bare ta litt tid.


Utlogget OerikO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: disiplin, tålmodighet, vilje!
« #2 : 28. august 2010, 09:14 »
Det ligger mye i prioriteringer som blir sagt her, noen ønsker det rett og slett mer enn andre. Det er stor forskjell fra å si at du skal begynne å trene systematisk, spise regelmessig og sunt, og ikke feste noe/mye, til å faktisk gjøre det.

Selv når jeg satset i håndball spiste jeg sunt, og trente etter et bestemt program. Jeg la ned mye egentrening, nettopp fordi jeg visste at man kommer langt med vilje. Dette var det ikke mange på min alder da som gjorde. Jeg prioriterte håndball foran typsike ungdomstidssysler og angrer absolutt ikke i dag!

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: disiplin, tålmodighet, vilje!
« #3 : 28. august 2010, 20:14 »
Trening er noe som tar tid, og gjerne flere år før du får resultatene du vil ha.
Og i løpet av den tiden kan det ha skjedd mye i livet ditt, som forandrer synet ditt på ting.

De fleste som trener, trener fordi de synes det er gøy, ikke bare får å få bra styrke. Mens de som trener kun får å få bort ølmagen, har kanskje ett helt annet syn på treninga, og de gruer seg til hver økt. Da blir det ikke like lett å holde på lenge Tongue

Utlogget oona

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Sv: disiplin, tålmodighet, vilje!
« #4 : 28. august 2010, 20:57 »
Ei "felle" jeg gikk i selv da jeg begynte å trene var faktisk at jeg tenkte for mye på trening. Jeg fokuserte veldig på å spise sunt, trente ufornuftig og komplisert, og brukte MYE tid på å lese om magiske treningprogrammer på nettet. Forventet også fremgangen skulle komme mye raskere enn den kom.  dry

Dette gjorde at jeg mistet motivasjonen ove tid, og har det har blitt MYE av og på trening som følge av dette de siste par årene. Så mitt tips er om du sliter med motivasjon, ikke slutt. Gå heller ned på antall treningsdager og kun for å holde vedlike et par ganger i uka. Det er så mye bedre enn å kutte treninga helt ut. Det er definitivt mitt beste treningstips. Kontinuitet.

Jeg har også fått et mer avslappet forhold til treninga, og jeg spiser ikke overdrevent sunt heller. Teller ikke proteiner, prøver bare å få i meg noenlunde nok mat gjennom dagen. Trener 3-4 ganger i uka og gleder meg faktisk stort sett til hver okt.

For meg er det mye lettere å holde motivasjonen oppe over tid når ikke alt dreier seg om trening og kosthold. Jeg sier ikke at man ikke skal ha mål og mening med treningen, men alt fokuset på den gjør bare at man forventer mer fremgang enn det kommer. Man også blir fortere lei og umotivert, tror jeg.

Er det progresjon i treningen og OK+ spising over 4-5 år så er det klart det blir fremgang  Smiley



Utlogget duddel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: disiplin, tålmodighet, vilje!
« #5 : 29. august 2010, 01:37 »
samme problem har jeg også hatt.. før så trente jeg fordi jeg ville se resultater. Jeg forventet at resultatene skulle komme fort, noe som aldri skjedde.. derfor mistet jeg også motivasjonen.. fakta er at jeg aldri har syntes at trening er gøy, så har ikke trent mye, men av og til da jeg får en deilig følelse inne i kroppen. Det er først nå i sommer at jeg virkelig har fokusert på å trene opp disiplinen og motivasjonen min. Jeg har begynt å spise sunt, og har ikke tenkt å slutte med dette. jeg har insett at jeg må endre min livsstil, og det ved å spise sunt Smiley spiser så og si ikke noe godteri osv. lenger.. kun ved sjeldne tilfeller.

Jeg trener ikke for tiden, spiller kun litt fotball.

Jeg håper ikke at jeg må trene hardt dersom jeg vil ned i fett prosent, jeg håper det holder ved at jeg spiser sunt som jeg har begynt å gjøre og at jeg ikke får i meg for mye kalorier så skal det gå greit Smiley

Utlogget akxi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 158

Sv: disiplin, tålmodighet, vilje!
« #6 : 29. august 2010, 19:58 »
Start opp moderat, og ikke gå fra å leve som en dvask person til å leve som kroppsbygger. Da er det lett å gå lei, når man finner ut at man ikke får drømmekroppen med en gang selv om man lever på et hardt regime. Når man er barn og starter med en idrett f.eks starter man ikke å trene denne idretten 6-7 ganger i uken. Man starter gjerne med 2 og etterhvert som tiden går trapper man opp. Mye lettere å ikke gå lei da + at kroppen får tilpasse seg større treningsmengde over tid.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!