Skrevet av Emne: Anti doping på TF, huh?  (Lest 47343 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #45 : 08. september 2010, 17:39 »
Var det ikke testing på NM en gang for mange år siden, hvor mange av medaljevinnerne ble testet, og alle (?) ble tatt? Eller var det et annet land?

Testing på konkurransene vil nok hjelpe, og ha en signaleffekt, men man trenger jo out of competition testing for at det skal bli skikkelig seriøst.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #46 : 08. september 2010, 18:27 »
Spent på hvor du vil med Obama og Stoltenberg? Hva bruker de da?

Alkoholrus tenker jeg : )
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #47 : 08. september 2010, 18:32 »
Fikk lyst å gjenta: Dopingtest på NM. i henhold til ioc`s liste bør innføres. GH test må inkluderes så snart denne kommer.

Alle finalister må testes. Prøver fra alle deltagere tas på innveing.

Er det gjennomførbart i Norge? Vet ikke, men det hadde vært det beste.
Ønsketenkning? Kanskje.
Men MuscleMania klarer å gjennomføre det, hvorfor da ikke i Norge også.

Om NKF ønsker så kan de jo starte med å samle inn støtte til slike tester. Jeg er sikker på at flere av norges nettbutikker og produsenter ønsker å bidra, det gjør hvertfall vi. Antidoping Norge driter regelrett i Fitness og Kroppsbygging så man må ta tak og organisere dette selv.

Soje

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #48 : 08. september 2010, 19:25 »
Helt enig med soje Smiley
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #49 : 08. september 2010, 19:33 »
Var det ikke testing på NM en gang for mange år siden, hvor mange av medaljevinnerne ble testet, og alle (?) ble tatt? Eller var det et annet land?

Testing på konkurransene vil nok hjelpe, og ha en signaleffekt, men man trenger jo out of competition testing for at det skal bli skikkelig seriøst.


Ble testet en gang i NM tidlig på 90-tallet...93 muligens? Tror 6 av 6 klassevinnere testet positivt - var en artikkel om dette i vi menn tror jeg....har bladet liggende ett eller annet sted, skal se om jeg kan grave det fram. Var også en eller annen president i kroppsbyggerforbundet eller noe i den duren som sa at 90% av de som stilte var dopet....leste bladet seinest i fjor, så et lite forbehold om tallene, men rimelig sikker på at dette stemmer med vi-menn artikkelen. Var det ille på 90-tallet tror jeg faktisk det er værre nå Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #50 : 08. september 2010, 19:36 »
Spent på hvor du vil med Obama og Stoltenberg? Hva bruker de da?

Jens har innrømmet bruk av cannabis! Det samme med Obama, han har også fortalt at han brukte kokain over en periode.

 
Jeg sitter ikke med alle svarene, men testing hadde sendt et sterkt signal om at man ønsket dopingfrie utøvere + at så vidt jeg kjenner til så er det kun GH som gir permanent effekt. Alt det andre forsvinner ut av kroppen sammen med det en eventuelt har "tjent". ( men bivirkningene er det ikke sikkert man blir kvitt )
Ellers så er det meget frustrerende  å møte overalt folk som tror at kroppsbygging og doping er ensbetydende. Denne holdningen bør møte motstrid. Kroppsbygging holder jo halve Norge på med nå, og er en kjempesunn hobby for alle. Testing på NM hadde vært et skritt i riktig retning.


Jeg skjønner deg veldig godt, men det er nok ikke så lett! Faktum er at det er veldig mange som bruker saker og det går langt tilbake i tid. Fordommer/kriminalisering av AAS er med på å gjøre det hele til et slags underground miljø. Det er nok ikke lett for folk å være åpne om bruk. Det er noen som f.eks. Jay Cutler som har uttalt seg noe i media.

Jeg er ikke overbevist om at viljen til å starte med omfattende testing i Norge er der. Men jeg kan skjønne alle som vil dette. Det er jo ingen tvil om at det er urettferdig for de som vil trene rent.

 I USA har de startet med "rene" BB stevner. Er ikke helt sikker på hvordan opplegget er men det er vist en sport som øker raskt! Det er i mine øyne det eneste som ville funket i praksis i Norge..
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget whey%

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #51 : 08. september 2010, 19:39 »
Ble testet en gang i NM tidlig på 90-tallet...93 muligens? Tror 6 av 6 klassevinnere testet positivt - var en artikkel om dette i vi menn tror jeg....har bladet liggende ett eller annet sted, skal se om jeg kan grave det fram. Var også en eller annen president i kroppsbyggerforbundet eller noe i den duren som sa at 90% av de som stilte var dopet....leste bladet seinest i fjor, så et lite forbehold om tallene, men rimelig sikker på at dette stemmer med vi-menn artikkelen. Var det ille på 90-tallet tror jeg faktisk det er værre nå Smiley

Er ganske enig med deg og hadde ikke blitt overasket om tallene stemmer!
Die Religion ... ist das Opium des Volkes

---------------------------------------------

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100619.msg1504657;topicseen#new
Bildebok

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #52 : 08. september 2010, 19:57 »
Om NKF ønsker så kan de jo starte med å samle inn støtte til slike tester. Jeg er sikker på at flere av norges nettbutikker og produsenter ønsker å bidra, det gjør hvertfall vi. Antidoping Norge driter regelrett i Fitness og Kroppsbygging så man må ta tak og organisere dette selv.

Soje

Jeg forslår at pusherne donerer 10% av overskuddet sitt til et antidopingfond som skal finansiere testing. Eventuelt kan brukerne skrive under på en kontrakt som sier at de vil kutte ned bruket sin med 10%, og gi disse pengene til fondet. Da kan man omsider få noe positivt ut av bruken/brukerne.


Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #53 : 08. september 2010, 23:29 »
Et skikkelig spleiselag altså :-) Den modellen du beskriver kan kanskje brukes på flere samfunnsnyttige ting. Det gjøres vel for så vidt med bomringer på norske veier allerede, men på en finurlig måte har alle utgifter blitt dyttet over på en aktør.

Hvis vi sier at deltagere på stevner betaler deltageravgift og lisens til NKF etter kroppsvekt så blir det kanskje litt rettferdig fordelt. Da kan kroppsbyggere være "tungtransport", classic være "bil" og fitness gå som motorsykkel(gratis) ;-) Hoho....blir vel oppstyr om denne kommentaren også da....

International Natural Bodybuilding Association http://www.naturalbodybuilding.com/

Liker spesiellt denne undersiden: Failed Athletes: http://www.naturalbodybuilding.com/failedathletes/index.html
Da snakker vi litt fallhøyde....

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #54 : 09. september 2010, 08:16 »
Ble testet en gang i NM tidlig på 90-tallet...93 muligens? Tror 6 av 6 klassevinnere testet positivt - var en artikkel om dette i vi menn tror jeg....har bladet liggende ett eller annet sted, skal se om jeg kan grave det fram. Var også en eller annen president i kroppsbyggerforbundet eller noe i den duren som sa at 90% av de som stilte var dopet....leste bladet seinest i fjor, så et lite forbehold om tallene, men rimelig sikker på at dette stemmer med vi-menn artikkelen. Var det ille på 90-tallet tror jeg faktisk det er værre nå Smiley
Det var vel i forbindelse med at  NKF søkte om opptak i idrettsforbundet som gjorde at disse testene ble gjennomført. Men jeg mener tallet var 7 positive tester av 11 gjennomførte, men her er det ikke usannsynlig at jeg husker feil.
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Hulkster

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #55 : 09. september 2010, 08:44 »
For de som kjenner konkurranse byggere er det ikke akkurat noen hemmelighet at doping er MEGET utbredt. Det plager ikke meg at doping florerer, men de som tror det er mange dopingfrie på f.eks NM må nok tenke om igjen...

Utlogget OerikO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #56 : 09. september 2010, 09:19 »
For de som kjenner konkurranse byggere er det ikke akkurat noen hemmelighet at doping er MEGET utbredt. Det plager ikke meg at doping florerer, men de som tror det er mange dopingfrie på f.eks NM må nok tenke om igjen...

Jeg har forstått det nå at det er mye dop i kroppsbygging, også i Norge blant konkurransebyggerne. Men fra en nybegynners- perspektiv så var dette, i hvertfall for meg, ganske overraskende. Når jeg tenker meg om hvor bra trent de er, så er det allikevel ikke så rart.

Jeg må selv si at jeg har gått på mange av disse reklamene av produkter, som lover deg muskler som en gresk gud. "ta dette kreatinet før og etter trening og du skal bli like stor som meg!" er et typisk eksempel hvor det er bilde av en som er full av ulovlige middler. Det er jo faktisk kosttilskuddbransjen som tjener på dette, og spesielt vil jeg tro blant 15- 16 åringer som ikke vet bedre.

Jeg synes kroppsbygging som "sport" er latterlig, når det blir brukt middler som er ulovlige. Greit at man skal skille mellom bruk og misbruk, og at mange mener det ikke er farlig osv. Men når noe ikke er lov ville jeg heller ikke brukt det om noen hadde spurt meg om jeg hadde lyst på.

Jeg har alltid hatt en liten drøm om å kanskje en dag stille i kroppsbygging, og det er jo synd hvis eneste muligheten for å gjøre det er å bruke.

Utlogget Nuffe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #57 : 09. september 2010, 10:22 »
Jeg har alltid hatt en liten drøm om å kanskje en dag stille i kroppsbygging, og det er jo synd hvis eneste muligheten for å gjøre det er å bruke.

Det er lov å stille i kroppsbygging uten å dope.

Utlogget OerikO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: Anti doping på TF, huh?
« #58 : 09. september 2010, 10:48 »
Sikker?Tongue

Hehe, skjønner det:) Dårlig formulert av meg. Det jeg mente var at det er jo en grunn til at folk doper seg, da må det  være vanskelig å konkurere naturlig mot folk som har dopa seg? Det gir vel store fordeller med dop regner jeg med. Men absolutt mulig å stille ja

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Anti doping på TF, huh?
« #59 : 09. september 2010, 11:00 »
Ja, det er mulig å stille dopingfri og uten benkskjorte på NM i benkpress også.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!