Skrevet av Emne: legalisering av hasj?  (Lest 54755 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: legalisering av hasj?
« #75 : 14. september 2010, 09:44 »

Er man en lat idiot og røyker marijuana blir man en lat idiot som røyker marijuana. Dette har ikke noe felles trekk.


Nei, klart, de fleste jeg kjenner som tjaller på hver dag er litt av noen friskuser.


( DET var sarkasme )
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Machote

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: legalisering av hasj?
« #76 : 14. september 2010, 15:17 »
Det kommer veldig ann på hva folk legger i det å "røyke marihuana". Jeg tar meg gjerne en blås eller to i helga, vil det si at jeg "røyker marihuana"?  Det er stor forskjell på et slikt inntak og det å røyke det hver dag. Da gjør man nok ikke noe mer enn det man absolutt må, er man flink så får man kanskje til å trene iblant også.

Vil også legge til at selv om jeg tar meg en luring i ny og né så er jeg forsatt langt mer aktiv enn gjennomsnittet, så hyppigheten har så klart masse å si.

Man skal røyke med måte akkurat som alt annet man inntar, med måte. Misbruk fører til drit nesten uansett hva det gjelder. Spis sjokolade hele dag og se hvordan det ender.

Selv om marihuana skulle bli legalisert ligger det langt større farer å lurer i samfunnet enn denne uskyldige planten.


Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: legalisering av hasj?
« #77 : 14. september 2010, 15:28 »
Det kommer veldig ann på hva folk legger i det å "røyke marihuana". Jeg tar meg gjerne en blås eller to i helga, vil det si at jeg "røyker marihuana"?  Det er stor forskjell på et slikt inntak og det å røyke det hver dag. Da gjør man nok ikke noe mer enn det man absolutt må, er man flink så får man kanskje til å trene iblant også.

Vil også legge til at selv om jeg tar meg en luring i ny og né så er jeg forsatt langt mer aktiv enn gjennomsnittet, så hyppigheten har så klart masse å si.

Man skal røyke med måte akkurat som alt annet man inntar, med måte. Misbruk fører til drit nesten uansett hva det gjelder. Spis sjokolade hele dag og se hvordan det ender.

Selv om marihuana skulle bli legalisert ligger det langt større farer å lurer i samfunnet enn denne uskyldige planten.


Interessant poeng!

Minnet meg om noe, mulig det er litt off topic, men det er kanskje relevant nok til å kunne nevnes her. Har begynt på generell patologi på skolen, og har forstått det som at cellene i luftveiene tilpasser seg "skadelige gasser" som f.eks sigarettrøyk og at de pseudolagdelte epitelcellene gjør som om til plateepitelceller (over tid). Er det noen som kan svare på om dette også skjer hvis man røyker marihuana/cannabis? Var ikke spess keen på å spørre foreleser om dette under forelesningen med salen full av medelever..

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: legalisering av hasj?
« #78 : 14. september 2010, 18:32 »
Jeg mener cannabis bør legaliseres som medisin og nytelsesmiddel og alkohol kriminaliseres. Men alkohol er en så utbredt kultur at det vil ta århundrer før noe eventuellt kunne endres.

Fyllekjøring, drap, voldtekt, tyveri, herverk ... Mye av dette skjer i alkoholberuset tilstand - derfor kan man sammenligne cannabis å alkohol - hvor mye dritt drar cannabis med seg?
selvom hasj ikke er uskyldig er det helt klart umoralsk at ett så farlig rusmiddel som alkohol er lov når cannabis engang kan brukes som medisin (i de fleste tilfeller)

Jeg mener lovene er avleggs.

Hasj får man tak i allikevel. Samfunnet kan tjene masse penger på å regulere dette isteden for å tape penger på det som de gjør i dag.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: legalisering av hasj?
« #79 : 15. september 2010, 10:58 »
Hasj får man tak i allikevel. Samfunnet kan tjene masse penger på å regulere dette isteden for å tape penger på det som de gjør i dag.

Taper penger? hm.. Kanskje, kanskje ikke.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: legalisering av hasj?
« #80 : 15. september 2010, 12:04 »
Folk som har kunnskap i emnet har et relativt liberalt syn, folk som ikke har kunnskap innen dette er negative. Slik er det faktisk. Har flere kammerater/venner som røyker, noen røyker fast, andre kun av og til. Dette er en sinnssykt stor folkegruppe, og legalisering vil antageligvis være positivt for samfunnet.
Mindre bruk av hardere stoffer (mindre bruk av cannabis!), og mindre kriminalitet, mye mindre kriminalitet. Samfunnet ville ha tjent flere foldige millioner hvert år på å ha det legalisert fremfor slik det er i dag.

Det er bare å se på land som Storbritania, der ble det 600 000 færre cannabisbrukere på tre år etter liberalisering i England og Wales, her er link : http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/15/479792.html

Når det gjelder tunge stoffer, er det ikke en merkbar forskjell i England, men hvis du ser på land hvor det er helt lovlig (Nederland f.eks) er bruken på hardere stoffer mindre enn ellers i verden.

En liten tur på google og du skjønner hva jeg mener, her er de 2 første som kom opp når jeg googlet cannabis legalisering:

http://www.dagsavisen.no/meninger/article448360.ece
 
http://www.diskusjon.no/index.php?
showtopic=774609


Kan inrømme at jeg er litt skeptisk, men en prøveperiode på 3 år burde så absolutt være aktuelt for å finne ut av hva som er best for ett land som Norge.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: legalisering av hasj?
« #81 : 15. september 2010, 21:05 »
Det er bare å se på land som Storbritania, der ble det 600 000 færre cannabisbrukere på tre år etter liberalisering i England og Wales, her er link : http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/15/479792.html

Leste du det du linket til eller? Det er ikke konstatert at bruken gikk ned på grunn av liberaliseringen. Man kan dra den konklusjonen, men da kan man også dra konklusjonen at en liberalisering av hasj vil føre til en økning av alkoholmisbruk, som det står videre i artikkelen.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Machote

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: legalisering av hasj?
« #82 : 15. september 2010, 21:20 »
Leste du det du linket til eller? Det er ikke konstatert at bruken gikk ned på grunn av liberaliseringen. Man kan dra den konklusjonen, men da kan man også dra konklusjonen at en liberalisering av hasj vil føre til en økning av alkoholmisbruk, som det står videre i artikkelen.

Det står jo at det er rapportert? Fra 10,9% til 8,7%. Ser ikke noe logisk i det at man skal begynne å drikke som en gris bare fordi marihuana nå er lovlig?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: legalisering av hasj?
« #83 : 15. september 2010, 22:15 »
Det står jo at det er rapportert? Fra 10,9% til 8,7%. Ser ikke noe logisk i det at man skal begynne å drikke som en gris bare fordi marihuana nå er lovlig?

Virker som det er flere som ikke leser alt.

Sitat
Myndighetene forklarer den markante nedgangen i cannabismisbruket med at folk er blitt mer oppmerksomme på at stoffet kan utløse psykiske problemer, eller at folk har byttet ut cannabisrusen med et tyngre alkoholinntak. Det finnes rapporter som støtter dette.

Sitat
Leder Marius Sjømæling i Ungdom mot narkotika mener den nye rapporten er oppsiktsvekkende.

- Jeg vil ikke uten videre være med på å konstatere at denne rapporten er et argument for legalisering av cannabis. Dette er første gang jeg hører om en statistikk som ikke viser at økt tilgjengelighet fører til økt misbruk

Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Machote

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: legalisering av hasj?
« #84 : 16. september 2010, 06:31 »
Virker som det er flere som ikke leser alt.



Faktum her er jo at cannabisbruken tydeligvis har minket som følge av legaliseringen. Alle mulige årsaker og mulige forklaringer på hvorfor det har seg slik blir bare spekulasjoner, selv om det er myndighetene som kommer med dem. Og at han der marius fra ungdom mot narkotika ikke har sett en slik statistikk før har hva med saken å gjøre? Er det liksom et argument for at cannabisbruken ikke har minket? En ting mange ikke skjønner at det ikke blir så mye mer tilgjengelig som folk tror. Vil man ha tak i det så får man tak i det, lett som bare det.

Forresten greit hvis du faktisk skriver det du prøver å si enn å bare sitere

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: legalisering av hasj?
« #85 : 16. september 2010, 12:01 »
Faktum her er jo at cannabisbruken tydeligvis har minket som følge av legaliseringen.

Nei, det er ikke et faktum at den har minket som følge av liberaliseringen. Den har minket ja, men som Sjømæling sier: det har også vært en nedgang i andre land. Så nedgangen kan skyldes helt andre årsaker.

England oppgraderte i 2008 cannabis tilbake til klasse B.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mats_AA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: legalisering av hasj?
« #86 : 16. september 2010, 12:25 »
Interessant diskusjon. Er nok ikke helt for det, men ser argumentene fra begge sider.
Litt av problemene ved en legalisering slik jeg ser det: Inntrykket det gir barn, det kan fort se på det som om vi "gir opp" kampen mot kriminaliteten. Mulig dette er litt gamme forskning, men da kan andre linke til en nyere.  http://www.forskning.no/artikler/2006/januar/1136888160.03

http://www.forskning.no/artikler/2010/mai/249362. Denne linken viser at "problem barn" ofte starter med hasj og så går over til tyngre stoffer.  Ved en legalisering vil det uansett bli lettere å få tak i(ja vet det er lett i dag å).

Link til med forskning på bivirkninger. http://nhi.no/forside/hva-gjor-hasj-med-helsen-34057.html

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: legalisering av hasj?
« #87 : 16. september 2010, 13:47 »
Interessant diskusjon. Er nok ikke helt for det, men ser argumentene fra begge sider.
Litt av problemene ved en legalisering slik jeg ser det: Inntrykket det gir barn, det kan fort se på det som om vi "gir opp" kampen mot kriminaliteten. Mulig dette er litt gamme forskning, men da kan andre linke til en nyere.  http://www.forskning.no/artikler/2006/januar/1136888160.03

http://www.forskning.no/artikler/2010/mai/249362. Denne linken viser at "problem barn" ofte starter med hasj og så går over til tyngre stoffer.  Ved en legalisering vil det uansett bli lettere å få tak i(ja vet det er lett i dag å).

Link til med forskning på bivirkninger. http://nhi.no/forside/hva-gjor-hasj-med-helsen-34057.html

Å legalisere det vil heller fjerne kriminalitet enn å gi opp kampen mot det. Hvor ekstremt mange mennesker finner du ikke som selger ekslusivt cannabis produkter. Om dette blir lovlig og da billigere å kjøpe via apotek\polet eller hvor enn dette isåfall ville selges ville det utkonkurere cannabis dealerne lett.
Njoa

Utlogget Mats_AA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: legalisering av hasj?
« #88 : 16. september 2010, 16:10 »
Å legalisere det vil heller fjerne kriminalitet enn å gi opp kampen mot det. Hvor ekstremt mange mennesker finner du ikke som selger ekslusivt cannabis produkter. Om dette blir lovlig og da billigere å kjøpe via apotek\polet eller hvor enn dette isåfall ville selges ville det utkonkurere cannabis dealerne lett.

Ja jeg skjønner selvfølgelig hva du mener, men jeg tror det er et prinsipp for veldig mange av befolkningen at man ikke legaliserer noe som tidligere har vært forbudt. Men jeg i teorien fjerner man kanskje, men jeg tror ikke mange av de yngre ville oppfattet det på samme måte.

Samtidig vil helt klart flere prøve hasj og de som ikke klarer å "styre" seg vil kanskje velge å gå over til tyngre stoffer.

Men hva mener du om de andre linkene jeg la ut?? Jeg har personlig ikke satt meg så veldig inn i dette, men helt klart interessant.   

Her er forresten en artikkel til. Står blant annet om Alaska som legaliserte hasj i 1990.  http://www.dagbladet.no/kronikker/960702-kro-1.html

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: legalisering av hasj?
« #89 : 16. september 2010, 16:24 »
Men hva begynner hasj-selgerne med da.... ?
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!