Skrevet av Emne: RYP Grunnprogrammet og tid  (Lest 7244 ganger)

Utlogget ebbe77

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

RYP Grunnprogrammet og tid
« : 28. januar 2011, 12:07 »
Jeg har kjørt Grunnprogrammet og brukt ca. 1 time og 15 minutter. Ikke store framgangen som mange opplever. Så tenkte jeg over hviletid etc. og kom fram til at jeg ville prøve Grunnprogrammet en gang til. (men da tenke mye på tid) Det er totalt 16 set første uke pr. dag, og 3 dager, dette skal da ta ca 4-6 sekunder pr. reps totalt ca 16 minutter pluss hvile 15 minutter totalt 31 minutter. Jeg har nå kjørt Grunnprogrammet etter disse prinsippene og har fått en helt annen fremgang. Så "strikthet", riktig utførelse, og ikke minst kort hviletid mellom settene er meget viktig.
Tror de fleste "prater" roter bort tiden og derfor ikke får den fremgangen man kan få ved riktig utførelse.
Andre med synspunkter rundt dette?

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: RYP Grunnprogrammet og tid
« #1 : 02. mars 2011, 16:03 »
Jeg har kjørt Grunnprogrammet og brukt ca. 1 time og 15 minutter. Ikke store framgangen som mange opplever. Så tenkte jeg over hviletid etc. og kom fram til at jeg ville prøve Grunnprogrammet en gang til. (men da tenke mye på tid) Det er totalt 16 set første uke pr. dag, og 3 dager, dette skal da ta ca 4-6 sekunder pr. reps totalt ca 16 minutter pluss hvile 15 minutter totalt 31 minutter. Jeg har nå kjørt Grunnprogrammet etter disse prinsippene og har fått en helt annen fremgang. Så "strikthet", riktig utførelse, og ikke minst kort hviletid mellom settene er meget viktig.

Bruker 45-50min på et grunnprog for RYP. Å bruker du enda over 1time eller 31minutter?
Forsto ikke helt den der siste rekninga di der Smiley)


Utlogget ebbe77

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: RYP Grunnprogrammet og tid
« #2 : 03. mars 2011, 09:26 »
Jeg bruker 31 minutter på grunnprogrammet ut fra gitt info. Mot tidligere (første gang jeg kjørte grunnprogrammet) 1 time og 15 minutter.
Min mening med mitt innlegg var å fortelle at alle programmer kan ødelegges ved feil tidsbruk eller feil utførelse.
Alle programmer gir god fremgang ved korrekt utførelse og ikke minst riktig tid under utførelse og hviletid mellom hvert sett.

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: RYP Grunnprogrammet og tid
« #3 : 03. mars 2011, 14:33 »
Jeg bruker 31 minutter på grunnprogrammet ut fra gitt info. Mot tidligere (første gang jeg kjørte grunnprogrammet) 1 time og 15 minutter.
Min mening med mitt innlegg var å fortelle at alle programmer kan ødelegges ved feil tidsbruk eller feil utførelse.
Alle programmer gir god fremgang ved korrekt utførelse og ikke minst riktig tid under utførelse og hviletid mellom hvert sett.


Ja ligger på ca 40min eg , tar ca 1min pause mellom ver set. Alt etter kor "fort" du kjører ver reps og da. Men mellom 30 å opp til 1time er bra nok det.

Gå til:  

Slik finner du treningsmotivasjonen etter et opphold.
Kalkun på nyttårsaften er en tradisjon. Godt Nytt År!
Hvis du vil forbrenne fett er tredemølle og sykkel gårsdagens nyheter.

Slik kommer du i form i 2020

Trening28.12.20192075

Følg disse 6 rådene for hva du må eller bør gjøre.

Kardio eller styrketrening først?

Trening23.12.2019352

Hva bør du trene først for optimal effekt?