Skrevet av Emne: Imot koran brenningen?  (Lest 79617 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Imot koran brenningen?
« #60 : 12. september 2010, 17:26 »
Siden den nye boken kommer med en teori (fra en av verdens mest intellektuelle) som dytter spørsmålene enda et steg bak og ikke beviser noen ting og feks hvor massen/materien til big bang kom fra, så vil jeg igjen si at det viser at det enkelt og greit er opp til personlig tro..

Du har lest den nye boken hans?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Zulu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Imot koran brenningen?
« #61 : 12. september 2010, 17:28 »
Zulu... her gjør du en kardinalfeil. På grunn av at du blir satt på plass, utdebattert, og nedsablet retorisk av en nordmann, så smeller du løs på "DERE NORDMENN"....

Dette er første tegn på at du ikke er i stand til å selv respektere hverken ytringsfrihet eller FAKTA som blir vist deg.
Før du i det hele tatt skal begynne å kreve noe som helst av respekt eller hensyn fra andre så bør du gå i deg selv og starte med å selv vise andre behørig respekt ved å la være å generalisere et helt folkeslag fordi en nordmann argumenterer deg i senk.

Greit. eg har også rett til å si min mening. sorry hvis du misforto det som rasistisk.

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Imot koran brenningen?
« #62 : 12. september 2010, 17:29 »
.

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Imot koran brenningen?
« #63 : 12. september 2010, 17:32 »
Selvfølgelig er jeg imot koran brenning, men MÅ bli noe brenning så burde han "presten" ifra USA blitt dunka i bensin.
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Imot koran brenningen?
« #64 : 12. september 2010, 17:33 »
Greit. eg har også rett til å si min mening. sorry hvis du misforto det som rasistisk.
Selvfølgelig har du rett til å si din mening, men du avslørte deg selv som trangsynt, rasistisk og rett og slett generaliserende.

Jeg sier ikke nå at alle muslimer eller arabere er trangsynte og rasistiske... bare at du er det. Wink

Utlogget Zulu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Imot koran brenningen?
« #65 : 12. september 2010, 17:34 »
Selvfølgelig har du rett til å si din mening, men du avslørte deg selv som trangsynt, rasistisk og rett og slett generaliserende.

Jeg sier ikke nå at alle muslimer eller arabere er trangsynte og rasistiske... bare at du er det. Wink

så du sier eg er rasist? Tongue
Selvfølgelig er jeg imot koran brenning, men det MÅ bli noe brenning så burde han "presten" ifra USA blitt dunka i bensin,.

Takk homie

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Imot koran brenningen?
« #66 : 12. september 2010, 17:36 »
Og som et konstruktivt bidrag til diskusjonen kan jeg tilføye at jeg automatisk setter tvil ved en persons dømmekraft hvis han/hun er sterkt religiøs.

Å basere sine avgjørelser i livet på noe oppkokt eventyr skremmer meg. Jeg sier ikke at kristne verdier, jødiske verdier, islamske verdier eller buddhistiske verdier er feil. De fleste er faktisk sunne og gode. Men å trekke slutningen at de kommer fra guddommer er for meg hinsides all intelligens.

Det er religion som system som har stått for de største massakre og menneskeofringer gjennom historien.

Utlogget Zulu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Imot koran brenningen?
« #67 : 12. september 2010, 17:38 »
ja det har du rett i ;P

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Imot koran brenningen?
« #68 : 12. september 2010, 17:39 »
så du sier eg er rasist? Tongue

ja.... ihvertfall så generaliserer du med rasistiske undertoner.

"Det er så latterlig å høre hva alle nordmenn mener.. er dere virkelig så respektløse for andre?-hvordan forventer dere at muslimer skal og MÅ respektere deres norske verdier og tro på ytringsfrihet når dere i hver enkel sak utnytter friheten til å skape konflikter og ikke minst krenker over enn milliard musilmer iverden?? Koran kunne aldri vært bare en meningsløs bok full av fantasi!!! hvem bestemmer at norske verdier er riktige og muslimske tro er Piss?Huh?? dere? nordmenn med et så vidt lite historie som dere har?Islam har gitt mye til menneskeheten og hvis dere er så kunnskapsløse så betyr det ikke at dere er rett og islam er galt."

at du ikke greier å se hva du skrev i affekt her beviser bare at du ikke forstår at du har gjort en brøler ved å synke så dypt.

Ville være det samme som at jeg på grunnlag av dine innlegg: "Dere muslimer er så idiotiske og trangsynte.. alle dere er blinde og historieløse"....

ser du at det blir feil?

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Imot koran brenningen?
« #69 : 12. september 2010, 17:43 »
Takk homie

Ingen problem fetter, men du missforstår meg nok litt, jeg missliker ALLE religioner. Han presten har forsåvidt rett til å gjør akkurat det han vil med koranen, siden ytringsfriheten gjelder for ALLE, men når du vet hvor galne mange av muslimene er, og det mest sannsynlig vis vil skade mange uskyldige, så synes jeg han presten kan samle resten av den inngrodde familien sin i bak-hagen og brenne så mange koraner som han bare vil. Vi ser jo at han er ute etter å provosere, og når vi vet at det ikke skal mere til for å få enkelte muslimer til å sprenge seg selv opp.

Men må si jeg er så sykt lei av å lese om religiøse idioter i avisene nå...
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Imot koran brenningen?
« #70 : 12. september 2010, 17:48 »
Slå et slag for toleranse. La fantasisymboler funnet opp av mongoloide overtroiske geitebønder og voldtektsmenn i jernalderen stå i fred. Drep mennesker i stedet. Kjempemessig.  :Smiley

Ver så snill å ikke siter meg i samme setting som han. Som ateist hadde det ikke gjort meg en ting om alt av "dokumentasjon" de diverse religiøse gruppene har hadde blitt fjernet, men alle vet når disse koranene blir kasta på bålet så har mange muslimer "gode grunner" til å hate vesten enda mer, og kanskje det er vippesteinen for mange terrorister? Som sakt kan han presten gjør akkurat det han vil med koranen, men alle klarer jo å se at han gjør dette bare for å provosere. Men igjen kommer vi innpå emnet "skal muslimer skremme oss til å være redd for å bruke ytringsfriheten slik vi ønsker?" Dette er jeg jo selvsakt imot, men da snakket jeg jo rundt meg selv..
 Hater religion mer og mer for hver dag som går.
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Imot koran brenningen?
« #71 : 12. september 2010, 17:52 »

Meget interessant og samtidig skremmende filmsnutt.
Vet du hvem som står bak dette?
Det er i alle fall åbenbart at de frykter muslimsk invasjon.

Utlogget Sleggjesletvold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Imot koran brenningen?
« #72 : 12. september 2010, 18:04 »
I eit land med ytringsfridom har denne gauken av ein prest all tenkjeleg rett til å brenne koranen, eller for den del andre bøker han ikkje likar. Eg tykkjer òg han skal ha denne retten. Er det respektlaust mot muslimar å brenne koranen? Ja, antageleg, nett som det er respektlaust mot nordmenn å brenne norske flagg, eller mot vitskapsmenn og rasjonalistar å brenne "Origin of the Species." Det tyder ikkje at aksjonistane ikkje har rett til å gjera det. Ingen har rett til å gå gjenom livet utan å bli fornærma.

På hi sida tykkjer eg offentleg bokbrenning er ein dårleg ide. Det er ein fryktreaksjon som nærar hat og tydeleggjer fiendebilete. Det er ein måte å opprette eller oppretthalde ei forståing om "oss" mot "dei", og eg tviler på at denne presten har lese koranen, so han brenn ikkje boka på grunn av det som stend i henne, han brenn ho for å ramme den gruppa som brukar henne. Eg minner om orda til Heinrich Heine: "Der dei brenn bøker, kjem dei til sist til å brenne menneske."

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Imot koran brenningen?
« #73 : 12. september 2010, 18:09 »

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Imot koran brenningen?
« #74 : 12. september 2010, 18:15 »
Religion har vart der mange år siden lenge får du ble født. og det lærte dem om livet,og ga dem kunnskap og mange etiske regler som vi kan leve med, eks: ikke stjele.behandle alle menneskene bra. hvis du forsto en tekst i koranen ville du ha begynnt å gråte. man
har bare 1 liv. du kommer ikke til å vare her i denne jorden evig. du er bare på besøk.


Vi får til stadighet høre at våre nye landsmenn, spesielt muslimene, er moderate, opplyste, tolerante mennesker. Jeg har lyst til å tro at det er sant, men til stadighet møter vi sånne som deg, så det er jaggu ikke lett å ha mange positive tanker om våre innvandrere.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!