Skrevet av Emne: Imot koran brenningen?  (Lest 79585 ganger)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Imot koran brenningen?
« #210 : 17. september 2010, 21:53 »
Så etniske nordmenn har lov til å klage, men ikke innvandrere? Jeg synes norges lover er 10^35 ganger bedre enn sharia og de andre primitive ape-lovene som står i koranen. Det betyr ikke at jeg vil nekte dem å ytre seg om at sharia er best.

Langt fra alle norske statsborgere er etniske nordmenn. Jeg synes alle norske statsborgere skal ha samme rettigheter. Men når det er sagt, så er det mange norske statsborgere som etter min mening har fått statsborgerskap på feilaktig grunnlag. Jeg synes det ikke er noe galt å være enda strengere overfor ikke-statsborgere enn statsborgere. Statsborgere er Norges ansvar. Ikke-statsborgere er i Norge av egen vilje, og bør derfor kunne bevise at de har en god grunn til å være i Norge, f.eks. ved å ha eksemplarisk oppførsel og tilføre Norge trengt arbeidskraft osv.

Nei, de bør ikke nektes å ytre seg om at Sharia er  best, men Norge bør legge fra seg kulturrelativismen sin og faktisk ha det som offisiell politikk at Sharia er uønsket i Norge. Dette synes jeg Norge bør ta med i vurderingen når man skal vurdere om innvandrere skal få statsborgerskap eller ikke. Husk at Norge ikke skylder noen innvandrere noe som helst, og at det ikke er en straff å nekte dem statsborgerskap.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Imot koran brenningen?
« #211 : 17. september 2010, 22:09 »
Nei, de bør ikke nektes å ytre seg om at Sharia er  best, men Norge bør legge fra seg kulturrelativismen sin og faktisk ha det som offisiell politikk at Sharia er uønsket i Norge. Dette synes jeg Norge bør ta med i vurderingen når man skal vurdere om innvandrere skal få statsborgerskap eller ikke. Husk at Norge ikke skylder noen innvandrere noe som helst, og at det ikke er en straff å nekte dem statsborgerskap.

Dette er jo diskrimering. Sharia er perverst, men å diskriminere de som tror på det er umoralskt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Imot koran brenningen?
« #212 : 17. september 2010, 22:22 »
Dette er jo diskrimering. Sharia er perverst, men å diskriminere de som tror på det er umoralskt.

Så Norge bør ikke legge noen innsats i å finne lønnsomme innvandrere fremfor probleminnvandrere når de deler ut statsborgerskap? Det virker som du synes ikke-statsborgere (dvs. hele verdens befolkning) skal ha samme rettigheter i Norge som norske statsborgere i Norge. Det virker også som om du er bitt av kulturrelativismebasillen. Skal ikke Norge få ha noen egen identitet, egne verdier, eget folk, språk, kultur som vi skal verne om? Det er sant at Norge kommer til å trenge en viss mengde arbeidsinnvandring i tiårene som kommer, hvis ikke det begynner å bli født flere barn i Norge og Norges innbyggere begynner å jobbe i de yrkene som Norge har behov for. Men skal dette bety at Norge skal velge innvandrere helt på måfå? Skal ikke Norge velge ut innvandrere  basert på å et ønske om å verne om kultur, verdier, identitet, språk osv. i tillegg til å velge dem ut basert på yrkeskompetanse?

Det er diskriminering, ja, men jeg synes det er helt greit å diskriminere mellom norske statsborgere og de som ikke er norske statsborgere. Det er ikke slik at Norge skylder ikke-statsborgere noe som helst. Du straffer ikke meg ved å unnlate å overføre 1000 kr til kontoen min, for du skylder meg ikke noe som helst. Det blir det samme med innvandrere som ikke norsk statsborgerskap.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Imot koran brenningen?
« #213 : 17. september 2010, 22:40 »
Så Norge bør ikke legge noen innsats i å finne lønnsomme innvandrere fremfor probleminnvandrere når de deler ut statsborgerskap? Det virker som du synes ikke-statsborgere (dvs. hele verdens befolkning) skal ha samme rettigheter i Norge som norske statsborgere i Norge. Det virker også som om du er bitt av kulturrelativismebasillen. Skal ikke Norge få ha noen egen identitet, egne verdier, eget folk, språk, kultur som vi skal verne om? Det er sant at Norge kommer til å trenge en viss mengde arbeidsinnvandring i tiårene som kommer, hvis ikke det begynner å bli født flere barn i Norge og Norges innbyggere begynner å jobbe i de yrkene som Norge har behov for. Men skal dette bety at Norge skal velge innvandrere helt på måfå? Skal ikke Norge velge ut innvandrere  basert på å et ønske om å verne om kultur, verdier, identitet, språk osv. i tillegg til å velge dem ut basert på yrkeskompetanse?

Det er diskriminering, ja, men jeg synes det er helt greit å diskriminere mellom norske statsborgere og de som ikke er norske statsborgere. Det er ikke slik at Norge skylder ikke-statsborgere noe som helst. Du straffer ikke meg ved å unnlate å overføre 1000 kr til kontoen min, for du skylder meg ikke noe som helst. Det blir det samme med innvandrere som ikke norsk statsborgerskap.

Mener du at Norge skal prioritere det som er best for landet fremfor å handle medmenneskelig? Jeg mener Norge skal ta inn og gi statsborgerskap til de som trenger det fremfor de som tilfeldigvis har norske verdier og/eller de som har potensiale til å være spesielt produktive borgere. Å hjelpe folk i nød er en plikt alle mennesker og alle land har.

Kulturell tilbakegang(ytringer om at sharia, et motbydelig menneskefiendtlig sett med lover, er ok f,x) er en konsekvens når mange kommer i fra krigsherjede og sterkt religiøse land. Men jeg mener det er verdt det.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Imot koran brenningen?
« #214 : 17. september 2010, 22:54 »
Å hjelpe folk i nød er en plikt alle mennesker og alle land har.

Du blander asylsøkere inn med resten av søkerne. Det å hjelpe mennesker i nød er grensene alltid åpne for, men de som søker statsborgerskap av andre grunner burde det stilles krav til.

EDIT: her kan de som vil se på hvilket grunnlag innvandrerne kommer på.

http://www.ssb.no/innvandring/
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Imot koran brenningen?
« #215 : 17. september 2010, 22:56 »
Du blander asylsøkere inn med resten av søkerne. Det å hjelpe mennesker i nød er grensene alltid åpne for, men de som søker statsborgerskap av andre grunner burde det stilles krav til.

Jada.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Imot koran brenningen?
« #216 : 17. september 2010, 23:50 »
Mener du at Norge skal prioritere det som er best for landet fremfor å handle medmenneskelig? Jeg mener Norge skal ta inn og gi statsborgerskap til de som trenger det fremfor de som tilfeldigvis har norske verdier og/eller de som har potensiale til å være spesielt produktive borgere. Å hjelpe folk i nød er en plikt alle mennesker og alle land har.

Asylsøkere som kommer til Norge er veldig ofte bare lykkejegere. Videre er mange asylsøkere som kommer til Norge langt fra de som har det verst i landene de kommer fra. De som kommer, er de som har ressurser nok til å flytte seg over landegrensene, altså langt fra de fattigste. Når disse asylsøkerne kommer til Norge, så bruker Norge hundretusener av kroner pr. asylsøker pr. år i mange år fremover. De fattigste som blir igjen i hjemlandet, får lite eller ingenting.

Asylindustrien (ja, det er i stor grad en industri) legger gjerne frem medmenneskelighetsargumentet, og det slukes rått av Norges befolkning. De overser det poenget som jeg nevner ovenfor. Medmenneskelighetsargumentet er veldig effektivt å bruke for dem som ønsker å gjøre seg en karriere innenfor politikk eller veldedighet. Andre som kanskje ikke vil gjøre karriere, bruker det samme argumentet for å blåse som opp samvittigheten sin litt, slik at de kan være mer moderne, mer tolerante og moralsk overlegne andre deler av befolkningen.

Videre kan man også spørre seg hvor bærekraftig det er å løse verdens fattigdomsproblemer ved å overføre verdens overskuddsbefolkning fra fattige land med høy befolkningsvekst til rike land i Vesten. Blir virkelig verden noe bedre, får disse fattige landene noen lysere fremtidsutsikter av at de sender vekk noen asylsøkere til rike land, mens de fleste fattige får en uforandret situasjon? De eneste som tjener på politikken som føres i dag er 1) de enkeltindividene som får leve et luksusliv i rike land, og 2) de som driver industrien som ønsker å overføre så mange innvandrere til Norge som mulig, slik at de kan tjene penger og sanke status i sin sosiale omgangskrets.

I en verden med så mange enkeltindivider, bør kun bærekraftige, langsiktige fellesskapsløsninger utgjøre ulandshjelpen. Dagens system er en stor lottotrekning der vi har mange tapere og noen få vinnere. Det har veldig lite med medmenneskelighet å gjøre.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Imot koran brenningen?
« #217 : 18. september 2010, 13:00 »
Asylsøkere som kommer til Norge er veldig ofte bare lykkejegere. Videre er mange asylsøkere som kommer til Norge langt fra de som har det verst i landene de kommer fra. De som kommer, er de som har ressurser nok til å flytte seg over landegrensene, altså langt fra de fattigste. Når disse asylsøkerne kommer til Norge, så bruker Norge hundretusener av kroner pr. asylsøker pr. år i mange år fremover. De fattigste som blir igjen i hjemlandet, får lite eller ingenting.

Asylindustrien (ja, det er i stor grad en industri) legger gjerne frem medmenneskelighetsargumentet, og det slukes rått av Norges befolkning. De overser det poenget som jeg nevner ovenfor. Medmenneskelighetsargumentet er veldig effektivt å bruke for dem som ønsker å gjøre seg en karriere innenfor politikk eller veldedighet. Andre som kanskje ikke vil gjøre karriere, bruker det samme argumentet for å blåse som opp samvittigheten sin litt, slik at de kan være mer moderne, mer tolerante og moralsk overlegne andre deler av befolkningen.

Videre kan man også spørre seg hvor bærekraftig det er å løse verdens fattigdomsproblemer ved å overføre verdens overskuddsbefolkning fra fattige land med høy befolkningsvekst til rike land i Vesten. Blir virkelig verden noe bedre, får disse fattige landene noen lysere fremtidsutsikter av at de sender vekk noen asylsøkere til rike land, mens de fleste fattige får en uforandret situasjon? De eneste som tjener på politikken som føres i dag er 1) de enkeltindividene som får leve et luksusliv i rike land, og 2) de som driver industrien som ønsker å overføre så mange innvandrere til Norge som mulig, slik at de kan tjene penger og sanke status i sin sosiale omgangskrets.

I en verden med så mange enkeltindivider, bør kun bærekraftige, langsiktige fellesskapsløsninger utgjøre ulandshjelpen. Dagens system er en stor lottotrekning der vi har mange tapere og noen få vinnere. Det har veldig lite med medmenneskelighet å gjøre.

Frp-Høyre i regjering 2013?

Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Imot koran brenningen?
« #218 : 18. september 2010, 13:11 »
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Imot koran brenningen?
« #219 : 18. september 2010, 14:37 »
Så etniske nordmenn har lov til å klage, men ikke innvandrere?

Det er helt riktig. De får slutte å syte så jævlig. I mine øyne er de gjester, ikke nordmenn.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

bad-boy

  • Gjest
Sv: Imot koran brenningen?
« #220 : 18. september 2010, 14:49 »
Så etniske nordmenn har lov til å klage, men ikke innvandrere? Jeg synes norges lover er 10^35 ganger bedre enn sharia og de andre primitive ape-lovene som står i koranen. Det betyr ikke at jeg vil nekte dem å ytre seg om at sharia er best.

nei,dem kan godt mene det for min del.min vis je da ler og sier hahahha..
Er det mulig?? self er alt som står i koranen er bare til og tørke seg i ræva med..
Må dem tåle at jeg mener det..Og nettop det gjør dem ikke..
Og dem får heller ikke mishandle datteren sin for at hun gjør ting som andre norske jenter..
Dem som kommer hit for og klage har det ikke vondt,forstår dere virkelig ikke dette??
Dem som kommer hit for og få bedre velstand..
Burde ikke være velkommen med mindre dem ikke taklet og leve etter sharia lover i deres eget land..Det skal nemmelig ikke være slik at dem skal hit for og utnytte systemet,så le av oss..
Dra hjem med fullt av penger..

Dem som skal komme hit er dem som er så fattige at dem ikke kommer seg hit..
Vi nordmenn burde dratt ned og hentet ut så og så mange per år..Dem som kommer hit selv er kun ute etter og bli rikere..Og det vil ikke jeg være med på...
Innvandrere skal se opp til oss og være takknemmelige..
Det er alle som har det vanskelig på rett..
Begynner som sagt ikke og forlanger noe vis naboen gir deg hus og mat lappen,skole etc..Får være måte på..Så innvanderer burde hatt 5års prøvetid..Dem som ikke oppførte seg..rett ut.

Første bud er at vi hjelper våre egne,som trenger omskolering ,mere skole.Har dysteleksi osv..
Kan ikke hjelpe naboen med huset sitt før du er ferdig med dit eget..



Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Imot koran brenningen?
« #221 : 18. september 2010, 15:30 »
Det er helt riktig. De får slutte å syte så jævlig. I mine øyne er de gjester, ikke nordmenn.

Vi er alle innvandrere.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Imot koran brenningen?
« #222 : 18. september 2010, 16:03 »
Vi er alle innvandrere.

Dette er et absurd argument. Skal vi si noe sånn som at vi er alle apekatter? Vi er alle pattedyr? Vi er alle levende vesener? Vi er alle amøber? Går vi langt nok tilbake er forfedrene våre alle disse tingene. Vi kan ikke kan sette noen absolutt grense for hvem som er innvandrere og ikke, men betyr dette at vi ikke kan snakke om nordmenn og innvandrere som noe forskjellig? Mener du oppriktig at en somalier som ikke kan noe norsk, noe om norsk kultur, ikke tenker norsk på noen som helst måte, er like mye nordmann som en som kan spore de fleste av sine forfedre tilbake til vikingtiden? Da har du blitt slukt av den postmoderne relativismen som spredd seg som en plage over den vestlige verden siden 70-tallet og som gjør at mange folk ikke klarer å tenke klart.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Imot koran brenningen?
« #223 : 18. september 2010, 16:17 »
Frp-Høyre i regjering 2013?

Er det slike kommentarer du kommer med når du ikke har noe saklig å svare med?

Mulig det hadde blitt bedre på innvandringsområdet med Frp-Høyre i regjering fra 2013, men det beste hadde vært om Arbeiderpartiet hadde kastet ut de venstreradikale og de største karrierejegerne i partiet og faktisk ført en politikk som er i tråd med folkets ønsker.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Imot koran brenningen?
« #224 : 18. september 2010, 16:30 »
Dette er et absurd argument. Skal vi si noe sånn som at vi er alle apekatter? Vi er alle pattedyr? Vi er alle levende vesener? Vi er alle amøber? Går vi langt nok tilbake er forfedrene våre alle disse tingene. Vi kan ikke kan sette noen absolutt grense for hvem som er innvandrere og ikke, men betyr dette at vi ikke kan snakke om nordmenn og innvandrere som noe forskjellig? Mener du oppriktig at en somalier som ikke kan noe norsk, noe om norsk kultur, ikke tenker norsk på noen som helst måte, er like mye nordmann som en som kan spore de fleste av sine forfedre tilbake til vikingtiden? Da har du blitt slukt av den postmoderne relativismen som spredd seg som en plage over den vestlige verden siden 70-tallet og som gjør at mange folk ikke klarer å tenke klart.

Nå var det fra Fleksnes sin side snakk om innvandrere generelt. At alle innvandrere er på besøk. Vel, vi har jo den kongelige slekten som ble hentet hit fra danmark for drøye 100 år siden. Kong Harald er 3 generasjons innvandrer. Er han på besøk? Jeg vet han snakker flytende norsk, og kan endel om norsk kultur Tongue Poenget med min kommentar er at man kan ikke si som Fleksnes; at de er på besøk. Det er mange innvandrere med barn som er født og oppvokst i Norge, men deres barn betegnes også som innvandrere. Det betyr ikke at de barna som nå er voksne, ikke kan noe om norsk kultur eller språk. Ta Sharif som et eksempel, en godt integrert 2. generasjons(?) innvandrer.

Så jeg tror du misforsto meg Tongue

EDIT: er du blond? Hvis ikke, er det stor sjanse for at du hadde en latinsk sjømann i familien engang i tiden. Altså etter vikingtiden.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!