Skrevet av Emne: Matinntak etter trening  (Lest 6561 ganger)

Utlogget Disiplin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 147

Matinntak etter trening
« : 17. september 2010, 07:46 »
For de som er interessert. En review fra "journal of sports science and medicine" som tar for seg hvilke næringsemner man skal få i seg etter trening, når, hvor mye osv. Published 1. sept 2010.. Denne er helt fers fra trykkeriet folkens.

http://www.jssm.org/vol9/n3/1/v9n3-1text.php

Noen sitat:
"This suggests that carbohydrates, when supplemented with adequate quantities of dietary protein, do not heighten the anabolic response when consumed during the post-exercise period."

"In conclusion, it looks as if glycogen synthesis can increase with the addition of protein under certain circumstances, although some evidence lacks in supporting this claim."

Det som står her er nok barnelærdom for mange, men kan være interessant å vite om/lese dokumentet.
Egenprodusert artikkel: "http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/8/9/ny-forskning-gir-oss-svaret-pa-hvordan-vi-br-trene/"

"Water is wine when you drink upside down"

Gå til:  

Dette er 500 kcal!

Sunn proteinrik julebakst

Kosthold05.12.2019247

Er du i gang med bakingen til jul? Prøv dette.
Se studien.
Her ser du 45 forskjellige idretter med trente kropper.

Hvor sunn er egentlig bananen?

Kosthold30.11.2019111

Treningsmat eller sukkerbombe? Det er mange meninger om denne gule frukten.