Skrevet av Emne: Bra kosttilskudd  (Lest 2576 ganger)

Utlogget Chris-André

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Bra kosttilskudd
« : 05. oktober 2010, 18:06 »
Hei!
Jeg spiser relativt sundt og variert, og trener 2-4 ganger i uka. Men jeg blir fort syk, og kunne tenke meg å prøve et kosttilskudd, for å se om jeg føler at jeg får litt bedre generell helse av dette!

Jeg har letet mye rundt i jungelen av vitaminer og mineraler, og artikler for og i mot alle mulige kosttilskudd, men jeg blir bare forvirret av det hele!


Hvilket kosttilskudd synes dere er bra?

Jeg har tro på citamin D3 og omega3, og vil ikke ha kalsium og jern (jeg har skjønt at menn ikke skal ta dette pga økt risiko for prostatakreft).

Noe som passer inn i denne beskrivelsen?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Bra kosttilskudd
« #1 : 05. oktober 2010, 18:08 »
Multivitamin og et omega 3 tilskudd fra marin kilde. Anbefaler Selolje og Solaray Spectro.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Bra kosttilskudd
« #2 : 05. oktober 2010, 18:10 »
Hvordan ser kostholdet ditt ut?
Smiley

Utlogget Chris-André

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Bra kosttilskudd
« #3 : 05. oktober 2010, 18:16 »
Vel tja, jeg spiser grovt brød, knekkebrød eller fullkornsrokostblanding til frokost. Mens jeg er på jobben (10-timersvakter) spiser jeg flere ganger, litt grovbrød/knekkebrød, salater, varmmat av diverse slag. På ettermiddagen spiser jeg middag med mye kylling og svin, laks, torsk, biff. Som tilbehør er det ofte ris eller pasta (ikke fullkorn), samt grønnsaker av ymse slag. Så blir det også noen bananer og annen frukt.


Stiansoftcore: Hvilket multivitamin? det finnes jo en million ulike bokser, og de innholder alle forskjellige typer og mengder vitaminer og mineraler.

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Bra kosttilskudd
« #4 : 05. oktober 2010, 18:19 »
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Bra kosttilskudd
« #5 : 05. oktober 2010, 18:20 »
Vel tja, jeg spiser grovt brød, knekkebrød eller fullkornsrokostblanding til frokost. Mens jeg er på jobben (10-timersvakter) spiser jeg flere ganger, litt grovbrød/knekkebrød, salater, varmmat av diverse slag. På ettermiddagen spiser jeg middag med mye kylling og svin, laks, torsk, biff. Som tilbehør er det ofte ris eller pasta (ikke fullkorn), samt grønnsaker av ymse slag. Så blir det også noen bananer og annen frukt.


Stiansoftcore: Hvilket multivitamin? det finnes jo en million ulike bokser, og de innholder alle forskjellige typer og mengder vitaminer og mineraler.
Multivitamin og et omega 3 tilskudd fra marin kilde. Anbefaler Selolje og Solaray Spectro.

Det er også mye lettere for oss her inne å få oversikt hvis du skriver måltid for måltid. F.eks

Frokost: Havregryn
Lunch: Kyllingsalat med minst 150gram kylling
Middag: 300g kjøtt + potet
osv osv

Utlogget Chris-André

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Bra kosttilskudd
« #6 : 05. oktober 2010, 18:24 »
Det er også mye lettere for oss her inne å få oversikt hvis du skriver måltid for måltid. F.eks

Frokost: Havregryn
Lunch: Kyllingsalat med minst 150gram kylling
Middag: 300g kjøtt + potet
osv osv

Men jeg har ikke sånn struktur på hverken måltider eller hverdag. Jeg jobber av og til 5 timer og av og til 14, jeg har av og til fri i 4 dager, av og til i 3, jobber av og til tidlig, av og til sent, og av og til på natta. Jeg spiser når jeg har tid, og det jeg får til å lage med den tiden jeg har til rådighet. Til sammen, så blir dette så variert, sundt og strukturert kosthold som jeg får til med den hverdagen jeg har.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Bra kosttilskudd
« #7 : 05. oktober 2010, 18:26 »
Men jeg har ikke sånn struktur på hverken måltider eller hverdag. Jeg jobber av og til 5 timer og av og til 14, jeg har av og til fri i 4 dager, av og til i 3, jobber av og til tidlig, av og til sent, av og til på natta. Jeg spiser når jeg har tid og det jeg får til å lage med den tiden jeg har til rådighet. Til sammen, så blir dette så variert, sundt og strukturert som jeg får til med den hverdagen jeg.
Hehe. Du misforstår Smiley Det er helt greit. Veldig mange som gjør det sånn, det gjør ingen verdens ting. Har ingen "struktur" på den måten jeg heller.

Skriv opp hvordan en typisk dag ser ut? Hva spiste du for eksempel i går? Eller dagen før der. Eller i dag. Spiller ingen rolle, så lenge vi får et bilde av hvordan en dag ser ut hos deg matmessig. Skjønner du?

Utlogget Chris-André

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Bra kosttilskudd
« #8 : 05. oktober 2010, 18:34 »
Hehe. Du misforstår Smiley Det er helt greit. Veldig mange som gjør det sånn, det gjør ingen verdens ting. Har ingen "struktur" på den måten jeg heller.

Skriv opp hvordan en typisk dag ser ut? Hva spiste du for eksempel i går? Eller dagen før der. Eller i dag. Spiller ingen rolle, så lenge vi får et bilde av hvordan en dag ser ut hos deg matmessig. Skjønner du?

Hehe, jeg skjønner hva du mener, men jeg ser ikke helt vitsen med å skrive det ned når det jeg spiste i går skiller seg totalt fra deg jeg spiste dagen før, og det jeg spiser idag. MEN, i går hadde jeg faktisk en dag som ligner på normal hverdag, så jeg kan godt ta det som et eksempel.

Frokost:  fullkornsknekkebrød med hvitost og en banan
Lunsj:  litt salat uten dressing, ett egg, en grov brødskive, littegrann spearribs
Middag:  fersk pasta, biffstrimler, paprika, løk og champignon
Ca 1t treningsøkt med 50/50 kondisjon og styrke
Kveldsmat etter treningen:  to grove brødskiver med egg

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Bra kosttilskudd
« #9 : 05. oktober 2010, 21:25 »
Hvis målet ditt er å øke i styrke og muskelmasse (det kan jo faktisk hende at det ikke er det, derfor nevner jeg dette), vil jeg anbefale deg å øke proteininntaket ditt betraktelig. Sett deg som mål å spise 2g gram proteiner per kg kroppsvekt per dag, eller så nærme 2g per kg kroppsvekt du får til. Proteinkildene dine bør helst være MAT, og ikke komme fra tilskudd. Varierte kilder er selvfølgelig å foretrekke, men om det er gjennomførbart å spise 3 kjøttyper hver dag er en annen diskusjon (har du ikke råd, så har du ikke råd etc.).

Vile du øke i muskler, legger du deg i et kalorioverskudd, omvendt hvis du vil ned i fett. Mye info om dette i andre seksjoner på forumet.

Men nå handler denne tråden om tilskudd (og er strengt talt postet i tilskuddsdelen av forumet), og da gjentar jeg meg selv. En god multivitamin (f.eks solarays Spectro) kan være et greit tilskudd. Et omega 3 tilskudd kan også være lurt. Veldig mange (i min omgangskrets, iallefall) som finner seg et bra omega3 tilskudd, slutter rett og slett å være mye syke.

Utlogget Tourmalet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Bra kosttilskudd
« #10 : 06. oktober 2010, 15:50 »
Hvilke omega 3 tilskudd er bra da?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!