Skrevet av Emne: Xena is goin to the army!  (Lest 27319 ganger)

Xena

  • Gjest
Xena is goin to the army!
« : 14. oktober 2010, 15:10 »
Hallah!

Mitt mål er befalskolen, verken mer eller mindre Smiley
Jeg har ikke funnet noen treningsplan her fra andre jenter som skal søke befalskolen, bare gutter, så jeg tenkte jeg skulle lage en logg da...

Jeg begynte med treningsplanen til militæret som de har lagt opp for de som ønsker og søke befalskolen. Men siden jeg verken er sterk nok til å ta pushups eller hangups så bled det et problem å utføre planen på riktig måte. Jeg justerte litt på planen og brukte de samme seriene og reps på muskelgruppene innenfor disse øvelsene.

Etter en måned med dette prog. så utviklingen slik ut : (Rød er før start.)

Vekt : 65 kilo

Maksvekt :
Bryst - 35 kilo Benkpress
Triceps - 17,5 kilo Skullcrusher
Vinger - 65 kilo Roing bredt grep
Biceps - 20 kilo Stang
Mage - 17 situps
Rygg - 40 ryggcurl
Planke - 1.40 min

3000 m - 17.00 min



Vekt : 68,3 kilo

Maksvekt :
Bryst - 35 kilo benkpress
Triceps - 22,5 kilo skullcrusher
Vinger - 70 kilo ro med bredt grep
Biceps - 20 kilo stang
Mage - 35 situps
Rygg - 85 ryggcurl
Planke - 3,10 min

3000 m - 16,04 min

Nå vet ikke jeg hva jeg kan kalle store fremskritt men jeg er ivertfall ikke helt fornøyd i og med at jeg på biceps og bryst ikke har økt i kilo i det hele tatt. Så da konkluderer jeg med at programmet ikke er optimalt. Nå har jeg laget meg et nytt program der jeg deler inn i 3 splitt : Press, trekk og ben + intervalltrening og cardio. Jeg kan ikke fokusere kun på styrke siden jeg planlegger bedre kondis, defor lar jeg intervalltreningen stå for det meste av bentreningen utenom de øvelsene jeg tar på bendagen.


Treningsprogrammet ser slik ut :

Mandag:

Benkpress (hovedøvelse), pushups (støtteøvelse), roing (støtteøvelse, strekkøvelse som balanserer pressøvelsene)

30 min cardio

Tirsdag:

Knebøy (hovedøvelse), knebøy (støtteøvelse), rygghev (støtteøvelse)

30 min cardio

Onsdag: FRI

Torsdag:

Militærpress (hovedøvelse), hangups (støtteøvelse), nedtrekk (støtteøvelse)

30 min cardio

Fredag:

Markløft (hovedøvelse), utfall (støtteøvelse), litt pushups og hangups

30 min cardio

Lørdag:

Intervall

Søndag: FRI


Så får vi se hvordan dette går Smiley

Har du innspill så er det bare å komme med det, jeg tar imot tips med takk  Grin



Xena

  • Gjest
Sv: Xena is goin to the army!
« #1 : 14. oktober 2010, 15:18 »
Btw. opptakskravene til befalskolen i Hæren er :

En av følgende:

3000 m - 16.30 min (Her er jeg innenfor!! Tihi  Cheesy )
15 km gange - 2 t
20 km sykling - 49 min
500 m frisvømming - 11.40 min
500 m brystsvømming - 13.20 min

Styrke:

Push ups - 10
Hang ups - 5
Sit ups - 20

Dette er riktignok kravene for jenter Wink Og alle minstekravene tilsvarer en 2 i karakter.


Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Xena is goin to the army!
« #2 : 17. oktober 2010, 21:39 »
hei! her er noen tips fra en felles amatør, så du får ta dem med en klype salt.. Wink

- hvis du trener for militæret så hadde jeg droppa ut isolasjonsøvelser og fokusert på baseøvelser og utholdenhet..
- få med en venn og hjelp deg til å trene pullups/chins ved å løfte opp beina dine og slippe deg selv sakte ned.. mer effektivt enn nedtrekk
- virker også som du kanskje overtrener armene, derfor du har stagnert på benk/curls? utifra bildet ditt så har du jo solide armer Wink
- synes også du bør inkludere hvor mye du tar i knebøy/markløft i progressjonen din.. baseløft er konge.. (eller dronning, om du vil)

stå på! gøy med jenter som tør å gjøre helt andre ting enn gjennomsnittet Wink

Xena

  • Gjest
Sv: Xena is goin to the army!
« #3 : 17. oktober 2010, 22:16 »
hei! her er noen tips fra en felles amatør, så du får ta dem med en klype salt.. Wink

- hvis du trener for militæret så hadde jeg droppa ut isolasjonsøvelser og fokusert på baseøvelser og utholdenhet..
- få med en venn og hjelp deg til å trene pullups/chins ved å løfte opp beina dine og slippe deg selv sakte ned.. mer effektivt enn nedtrekk
- virker også som du kanskje overtrener armene, derfor du har stagnert på benk/curls? utifra bildet ditt så har du jo solide armer Wink
- synes også du bør inkludere hvor mye du tar i knebøy/markløft i progressjonen din.. baseløft er konge.. (eller dronning, om du vil)

stå på! gøy med jenter som tør å gjøre helt andre ting enn gjennomsnittet Wink

Takk skal du ha!!

Jepp, det er flere som anbefaler meg og kutte ut isolasjonsøvelser. AbRollin har mekket et prog. til meg som jeg skal teste ut. Du vet, man leser jo så mye ting og blir forvirret av alt stoffet der ute, i tillegg til at man tror man er "master of knowledge" :p Men jeg skal bøye meg i støvet for karene her inne og endre prog. mitt Smiley 

Xena

  • Gjest
Sv: Xena is goin to the army!
« #4 : 17. oktober 2010, 22:29 »
Etter at jeg søkte tips her inne og fått gode svar så legger jeg opp programmet mitt på en annen måte og velger å stole på de mer erfarne gutta Smiley

Mandag:

Benkpress (hovedøvelse), pushups (støtteøvelse), roing (støtteøvelse, strekkøvelse som balanserer pressøvelsene)

30 min cardio

Tirsdag:

Knebøy (hovedøvelse), knebøy (støtteøvelse), rygghev (støtteøvelse)

30 min cardio

Onsdag: FRI

Torsdag:

Militærpress (hovedøvelse), hangups (støtteøvelse), nedtrekk (støtteøvelse)

30 min cardio

Fredag:

Markløft (hovedøvelse), utfall (støtteøvelse), litt pushups og hangups

30 min cardio

Lørdag:

Intervall

Søndag: FRI


Utlogget Jørgenetisk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

  • Green? Steam it!
Sv: Xena is goin to the army!
« #5 : 17. oktober 2010, 22:42 »
Et tips er å bli vant til å gå langt med tung vekt over lang tid! Skal du inn på befal vil det bli VELDIG mye "tur-gåing". Mange som har solid styrke men som sliter med dette i militæret! Stå  på Smiley
Har startet styrke etter lang pause.

Kastet seg på Ashtanga Yoga.

Liker det som er i vente... Smiley

No problem can be solved from the same level of consciousness that created it.

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Xena is goin to the army!
« #6 : 17. oktober 2010, 23:05 »
Du bør sikte deg inn på bestekarakter på 3000 og styrke og ikke bare kravet. Er du i så dårlig form at du bare klarer toer kravet så vil du slite en del med å henge med i tjensten om du kommer inn også..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Xena

  • Gjest
Sv: Xena is goin to the army!
« #7 : 17. oktober 2010, 23:29 »
Et tips er å bli vant til å gå langt med tung vekt over lang tid! Skal du inn på befal vil det bli VELDIG mye "tur-gåing". Mange som har solid styrke men som sliter med dette i militæret! Stå  på Smiley

Jeppz! Takk for tipset. Jeg er allerede klar over dette og har kjøpt inn marsstøvler (alfabever) som jeg skal gå inn på marstreningene som jeg har tengt  regelmessig ta på lørdager. Jeg er veldig friluftslivmenneske og nå er det jo midt i jaktsesongen Cheesy Bir mye turing med tung sekk Smiley

Xena

  • Gjest
Sv: Xena is goin to the army!
« #8 : 17. oktober 2010, 23:30 »
Du bør sikte deg inn på bestekarakter på 3000 og styrke og ikke bare kravet. Er du i så dårlig form at du bare klarer toer kravet så vil du slite en del med å henge med i tjensten om du kommer inn også..


Målet er å komme lenger en til en toer ja Smiley

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Xena is goin to the army!
« #9 : 18. oktober 2010, 00:13 »
Btw. opptakskravene til befalskolen i Hæren er :

En av følgende:

3000 m - 16.30 min (Her er jeg innenfor!! Tihi  Cheesy )
15 km gange - 2 t
20 km sykling - 49 min
500 m frisvømming - 11.40 min
500 m brystsvømming - 13.20 min

Styrke:

Push ups - 10
Hang ups - 5
Sit ups - 20

Dette er riktignok kravene for jenter Wink Og alle minstekravene tilsvarer en 2 i karakter.



lol @ kravene. 16:30 på 3000 metern? Kan løpe det baklengs med sekk på ryggen. Eneste som er bra, er at gruppa er ikke raskere enn det svakeste ledd. Ergo kvinnens tempo som er latterlig lavt må resten føre (hvilepuls). PS: Glemte jeg å si at resten av gruppa må dele utstyret som jentene skulle bære. Gjør oss alle en tjeneste å ikke meld deg.

Xena

  • Gjest
Sv: Xena is goin to the army!
« #10 : 18. oktober 2010, 00:21 »
lol @ kravene. 16:30 på 3000 metern? Kan løpe det baklengs med sekk på ryggen. Eneste som er bra, er at gruppa er ikke raskere enn det svakeste ledd. Ergo kvinnens tempo som er latterlig lavt må resten føre (hvilepuls). PS: Glemte jeg å si at resten av gruppa må dele utstyret som jentene skulle bære. Gjør oss alle en tjeneste å ikke meld deg.

Og visste du at militæret ikke verver jenter pga fysikken men deres fminine påvirkning av gruppen ??

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Xena is goin to the army!
« #11 : 18. oktober 2010, 00:25 »
Militæret vil overhodet ikke verve dem. Det er staten/likestillerne(feminister) som vil ha de vervet inn.

Xena

  • Gjest
Sv: Xena is goin to the army!
« #12 : 18. oktober 2010, 00:46 »
Militæret vil overhodet ikke verve dem. Det er staten/likestillerne(feminister) som vil ha de vervet inn.

Hva vet du om det? Anyway, jeg bryr meg ikke om det, jeg vet bare at jeg vil bruke muligheten til å verve meg sålenge jeg har den. Så får de statlige anliggende ture videre som de vil..

Utlogget Explodapop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: Xena is goin to the army!
« #13 : 18. oktober 2010, 03:58 »
i israel har kvinner værneplikt.. og tror ikke israels forsvar er kjennt for å være spess inneffektivt.. en god del kvinner i den amerikanse hæren også.. så er vel heller at den norske hæren ikke er spess flink på å utyntte hvert enkelt individs beste evner (jeg har ikke gjennomført verneplikt, så får sikkert bedskjed om å ikke uttale meg om noe jeg ikke vet noe om, men kjenner jo en del som har gjort det...), blir vel som den norske grunnskolen hvor alle skal være gjennomsnitt..

back to treningslogg! Tongue

Xena

  • Gjest
Sv: Xena is goin to the army!
« #14 : 18. oktober 2010, 10:23 »
i israel har kvinner værneplikt.. og tror ikke israels forsvar er kjennt for å være spess inneffektivt.. en god del kvinner i den amerikanse hæren også.. så er vel heller at den norske hæren ikke er spess flink på å utyntte hvert enkelt individs beste evner (jeg har ikke gjennomført verneplikt, så får sikkert bedskjed om å ikke uttale meg om noe jeg ikke vet noe om, men kjenner jo en del som har gjort det...), blir vel som den norske grunnskolen hvor alle skal være gjennomsnitt..

back to treningslogg! Tongue

Haha! Har ikke peil jeg heller da isåfall, for jeg kjenner bare folk jeg og :p Men er nok enig ja. En størrelse passer ikke for alle.


Første treningen idag med nytt prog! Skal bli digg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!