Denne dokumentaren er vel mere myntet på foreldre og vekkingen av dem for å illustrere hvordan det kan gå. Sånn sett var ikke denne dokumentaren så dårlig. Har snakket med flere i etterkant av dokumentaren her som virkelig har fått opp øynene.
Dere unge som bruker vil alltid vri dere unna med en eller annen teit bortforklaring. Bare fortsett i den løypa dere, det er tross alt deres liv.

Du mener altså å si at denne dokumentaren var et bra eksempel på hvordan man kan misslede en gruppe ikke-opplyste mennesker? Skulle jaggu hatt en del flere ”Hva kan skje!”-dokumentarer som kunne skremme folk til å falle inn i linjen. Eller bare skremme... Redsel er makt og fiender er som opium for massene. Sånn egentlig så er det vel et privilegie de priviligerte har, å kunne misslede massene til å gjøre det de ønsker. ”Han er jo lege, selvfølgelig vet han dette!” Ja, selvfølgelig...
Historien har jo ikke eksempler på at de kanoniserte legene våre kan ta feil... Eller, kan være kjøpt... Eller, kan ha egeninteresser... Og i alle fall ikke at personer som lager dokumentarer kan ha et litt subjektivt syn som farger dokumentaren...*kremt*
”Virkelig ha fått opp øynene” vil jeg si noen har fått, hvis de har satt seg ned å STUDERT temaet litt. Ikke sett en populistisk dokumentar på 45 min. Jeg har en idè om at disse åpenøyde personene du snakker om, er de samme som trodde Irak hadde masseødeleggelsesvåpen, eller som tror den dag i dag at alle israelere kjører ned små palestinske barn for morroskyld... Eller mulig de tror på alt Dr.Phil, Oprah og McGyver sier... Ikke at jeg antyder at noen bruker media for å lyve, eller at media lyver! Nææhei..!
Og er det noen som er teit her, så er det du! Vi/Jeg har sagt;
1. Det finnes INGEN beviser for at AAS i fornuftige doser vil skade deg.
2. Det er forbudet mot salg i Norge som skaper farlig, hjemmelaget stoff og kriminaliteten rundt det.
3. Røyk og alkohol er VESENTLIG mye mer skadelig enn AAS (Sjekk WHO og x antall andre rankinger).
4. AAS vil drepe deg hvis du bruker det ufornuftig. Det samme vil en bil, en sykkel, en gammel, sint dame...
5. AAS utenfor idrett er ikke juks. Hvis da ikke hårfarve, tannbleking og sminke også er det? Handler vel litt om hvor høymoralsk man er...
6. Er du idiot uten AAS, er du det med også. It’s not a smart-drug!
Vet du, jeg fikk altså den der “dere unge” kommentaren din så langt oppi halsen! Jeg må si jeg aldri i mitt liv kan tenke meg at jeg kan bli så gammel og belærende blærete som deg. Tenk å ha et så fattigslig, nedstøvet intellekt som må ty til stakkarslige, barneskolegraderte herskerteknikker, for å prøve å rakke ned på andre. Nei du, min kjære forbikjørte, forvittra gammle mann. Nå er det vel på tide at ungdommen tar over der du ikke lenger er i stand til å bidra i samfunnet...? Sett deg ned i godstolen og aksepter at vi unge, som har fått litt ordentlig utdannelse, nå tar over

*Klappe på skulderen med litt sørgmodig forståelsesfullt blikk*...
...*mens jeg stille mumler, stakkars .....!*
*Redigerte noen kommafeil og litt forhastet språk...*