Skrevet av Emne: raske måltider  (Lest 11881 ganger)

Utlogget OmarO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 179

Sv: raske måltider
« #45 : 03. november 2010, 23:36 »
Hvis alle elevene i klassen satt å pimpet tunfiskbokser og prot.shake så tror jeg ikke lærern får lyst til å undervise. Alle holder en gaffel istedet for blyant:P
Mark 210 x1
Benk 120 x1
Bøy 180x1
@87 kg RAW

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: raske måltider
« #46 : 03. november 2010, 23:39 »
Hvis alle elevene i klassen satt å pimpet tunfiskbokser og prot.shake så tror jeg ikke lærern får lyst til å undervise. Alle holder en gaffel istedet for blyant:P

Hva er best, mat eller matte?
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget OmarO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 179

Sv: raske måltider
« #47 : 03. november 2010, 23:44 »
Det er individuelt,  selv ville jeg valgt mat. Men jeg ser fra en lærers POV.
Hvis mange av elevene fikk dårlige karakterer pga. at de spiser og ikke får med seg alt i timene så kan jeg vedde på at de hadde klagd på læreren, de tror sikkert at de får med seg hva som skjer på tavla men det gjør antakelig ingen av dem, kanskje noen av dem.
Mark 210 x1
Benk 120 x1
Bøy 180x1
@87 kg RAW

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: raske måltider
« #48 : 03. november 2010, 23:52 »
 Huh
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: raske måltider
« #49 : 04. november 2010, 00:06 »
Vurderer denne, det er beste tipset til nå. så takker Smiley

men hva med gainere? Tongue

Så langt det lar seg gjøre ikke bruke raske karbohydrater som erstatning til trege karbohydrater da trege karbohydrater vill gjøre en mye bedre nytte i kroppen enn raske karbohydrater. Da det er lengere i systemet. Hold gainere til etter trening i stede da kroppen har brukt for raskt påfyll for å fylle opp glycose lagrene.

Brukte mye gainere før som supplement å fant ut det var dårlig erstatning for trege karbs. Da energi nivået mitt var meget ustabilt igjenom dagen og mye vondt i magen.




Det ang skole greia, er jeg rimelig enig at man ikke skal la dem spise i timen, men et eksempel på en lærer som vi hadde: han ga oss 5-10 min lengere pause sånn at vi hadde god tid på å få spist, drukket kaffe, tat en røyk. Dette fungerte mye bedre en 5 min pausene da vi faktisk var mere konsentrerte.

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: raske måltider
« #50 : 04. november 2010, 00:25 »
Skjønner frustrasjonen fra elevenes side (vært der selv), men er enig med omaro her.

Mener folk seriøst at elever skal få lov å spise i timen? Uten tanke på at man faktisk er i en undervisningssituasjon? Og hvilket forstyrrende element det ville være?

Så vanskelig er det tross alt ikke. Man får i seg en bra frokost, tar med seg en næringsrik lunsj (Tupperware er en fin ting).

Ut over det så kan man blende noe protein el med havregryn og ha med seg i en termos el, og drikke mellom timene eller når det passer. Poser med nøtter ol er jo greit å ha tilgjengelig.

Skolen varer tross alt ikke så lenge, man har mange timer ut over det til å spise. Det er jo der selvdisiplinen virkelig kommer inn, mht hva man priorierer, hvordan man planlegger osv.
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: raske måltider
« #51 : 04. november 2010, 00:31 »
Hvorfor?

Det skaper forstyrrelser. Jeg skal ikke si at all spising nødvendigvis fører til mye uro, men det er ingen tvil om at elever som vandrer rundt i klasserommet er et uromoment. Det er ingen grunn til å presse grensene for hva som skal tillates, selv om det trolig går bra.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: raske måltider
« #52 : 04. november 2010, 00:35 »
Såååå..... du blir en av de kjipe lærærne som ingen kommer til å like... TIPS: fornøyde elever lærer bedre.. og mette elever lærer oxo fortere..  mennnne.... Lykke til som lærer... lol

Norge har et lass med "fornøyde" elever, i den betydningen at de trives sosialt på skolen. Men elevene kan lite; det tyder både inntrykket til erfarne lærere og resultater fra internasjonale undersøkelser på. Elever kan spise seg mette i friminuttene.

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: raske måltider
« #53 : 04. november 2010, 11:23 »
Norge har et lass med "fornøyde" elever, i den betydningen at de trives sosialt på skolen. Men elevene kan lite; det tyder både inntrykket til erfarne lærere og resultater fra internasjonale undersøkelser på. Elever kan spise seg mette i friminuttene.

Helt enig. 5 min er nok tid til å spise et måltid en har forbredt hjemme.

Utlogget wiber

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 162
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 162

Sv: raske måltider
« #54 : 04. november 2010, 12:48 »
Norge har et lass med "fornøyde" elever, i den betydningen at de trives sosialt på skolen. Men elevene kan lite; det tyder både inntrykket til erfarne lærere og resultater fra internasjonale undersøkelser på. Elever kan spise seg mette i friminuttene.

Ja, nettop derfor jeg vil ha et flytende måltid, og når 90% av elevene sitter på facebook og lignende så er vel ikke mat det største problemet. Jeg foreksempel konsentrerer meg best om jeg har fått i meg nok næring, og er fornøyd med at jeg klarer å passe på kostholdet mitt, og spiser bra
19 år http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106328.msg1603082;topicseen#new

er forøvrig bare feit&stygg&dum


the only thing holding you back is yourself-Branch Warren

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!