Skrevet av Emne: Protein og fett diet  (Lest 3685 ganger)

Utlogget DanielSan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Protein og fett diet
« : 01. november 2010, 20:56 »
Hei!

Broren min har tenkt til å begynne på en slik diet / kosthold.
Noen som har erfarling rundt det og begynne på noe slikt?
En link rundt tema hadde også vært flotters Smiley

Hilsen Daniel.

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Protein og fett diet
« #1 : 02. november 2010, 14:10 »
Har ingen erfaring fra en slik diett men siden du spør etter en link så kan du jo Google Lavkarbo, for jeg regner med at det er det du er ute etter?
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget DanielSan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Protein og fett diet
« #2 : 03. november 2010, 20:56 »
Har søkt litt. Men han mener det er en diet som heter CDK, hvor man går ut ifra fetprosent, høyde osv.
Noen som har vært borte i dette?

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Protein og fett diet
« #3 : 03. november 2010, 21:06 »
Det er kanskje noen her som har erfaring med denne dietten men om ikke så kan du jo sjekke disse resultatene: http://www.google.com/#hl=en&&sa=X&ei=FMDRTPSUEoabOpTp1eQM&ved=0CBQQBSgA&q=ckd+diet&spell=1&fp=2304850557947867
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget liberia

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Protein og fett diet
« #4 : 03. november 2010, 21:16 »
Jeg har prøvd ketolyse dietten som går ut på og spise under 15 g karbohydrater om dagen, og spise mest mulig protein og fett. Jeg var i ketose under hele dietten, men ble utrolig sliten, første uken gikk jeg ned 2 kg, etter det så gikk jeg opp nøyaktig 400 g hver uke. Så den dietten funket utrolig dårlig for meg.
Men vet mange andre som har gått ned mye på sånn diett. Men dette er en diett man ikke skal gå lenge på, og passer nok ikke så bra med hard trening.

Utlogget ShittyG

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Protein og fett diet
« #5 : 03. november 2010, 21:26 »
Jeg har prøvd ketolyse dietten som går ut på og spise under 15 g karbohydrater om dagen, og spise mest mulig protein og fett. Jeg var i ketose under hele dietten, men ble utrolig sliten, første uken gikk jeg ned 2 kg, etter det så gikk jeg opp nøyaktig 400 g hver uke. Så den dietten funket utrolig dårlig for meg.
Men vet mange andre som har gått ned mye på sånn diett. Men dette er en diett man ikke skal gå lenge på, og passer nok ikke så bra med hard trening.

Telte du kaloriene da?

Utlogget liberia

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Protein og fett diet
« #6 : 03. november 2010, 21:29 »
Telte du kaloriene da?

Nei, det gjorde jeg ikke. Det skal man heller ikke gjør ifølge den dietten. Men jeg spiste ikke så mye, blir jo raskt mett av proteiner og fett. Så var jeg også mye kvelm på dietten, da ikke jeg var vant til mye fett. Så jeg spiste ikke mye.

Utlogget ShittyG

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Protein og fett diet
« #7 : 06. november 2010, 01:52 »
Nei, det gjorde jeg ikke. Det skal man heller ikke gjør ifølge den dietten. Men jeg spiste ikke så mye, blir jo raskt mett av proteiner og fett. Så var jeg også mye kvelm på dietten, da ikke jeg var vant til mye fett. Så jeg spiste ikke mye.

Hva? Skal man ikke det? Det er jo 9 kcals i 1 gram med fett. Så du havner fort i kalorioverskudd, hvis du bare spyler all maten din ned i fett.

Men ja, det er nok ikke like effektivt for alle å kutte ut helt karbohydratene og erstatte dem med fett.

Utlogget liberia

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Protein og fett diet
« #8 : 06. november 2010, 18:58 »
De fleste på denne dietten ligger nok helt sikkert i kalorioverskudd grunnet alt fettet. Men det er nå da sånn att for de fleste jeg vet om som har prøvd dette så har det funket veldig bra. Og kan hende att grunnen til att det ikke funket på meg, var att jeg ikke klarte å få i meg nok fett. Men jeg ble veldig kvalm av å spise så mye fett.

Men er nok sånn att det som funker bra for en person ikke funker overhodet på en annen. Jeg har vel best effekt med lavkarbokosthold, men mer ala fedon, hvor du skal ha i deg litt mer karbohydrater, sunnt fett og bra med proteiner. Og jo mer jeg trener jo mere karbohydrater trenger jeg, det kjennes raskt på kroppen om den får alt for lite.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Protein og fett diet
« #9 : 06. november 2010, 19:02 »
http://www.bodyrecomposition.com/the-ketogenic-diet

Meget bra og objektiv bok. De fleste lavkarbo-sider/bøker er ikke objektive.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Sv: Protein og fett diet
« #10 : 06. november 2010, 19:29 »
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Protein og fett diet
« #11 : 06. november 2010, 19:34 »
De fleste på denne dietten ligger nok helt sikkert i kalorioverskudd grunnet alt fettet. Men det er nå da sånn att for de fleste jeg vet om som har prøvd dette så har det funket veldig bra. Og kan hende att grunnen til att det ikke funket på meg, var att jeg ikke klarte å få i meg nok fett. Men jeg ble veldig kvalm av å spise så mye fett.

Men er nok sånn att det som funker bra for en person ikke funker overhodet på en annen. Jeg har vel best effekt med lavkarbokosthold, men mer ala fedon, hvor du skal ha i deg litt mer karbohydrater, sunnt fett og bra med proteiner. Og jo mer jeg trener jo mere karbohydrater trenger jeg, det kjennes raskt på kroppen om den får alt for lite.
Det heter "plantefett", ikke "sunt fett".

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!