Skrevet av Emne: Hvorfor ikke legalisere cannabis?  (Lest 9425 ganger)

Utlogget kårekraft

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #15 : 23. november 2010, 00:10 »
Er vel som noen andre har sagt, at det er inngangsbilleten til andre sterke stoffer. Er hasj farlig? Nei, hasj er ikke farlig i seg selv, det kan sammenliknes med alkohol. Med en hasj sigarett er det på en måte bare å fyre opp, også blir man høy, er jo derfor litt annerledes fra alkohol.. Og folk som røyker harsj har garantert blitt tilbudt enda "voksnere" stoffer. Derfor er det iallefall for unge best å holde seg unna spessielt. Selv er jeg mot hasj , jeg mener det strider mot den rette utviklinga som samfunnet prøver å få til. Men herregud, du får tak i harsj om du vil, uansett.. Sikkert mange som er nysgjerrige. Jeg tror heller ikke at nesten "alle" som røyker harsj går til hardere stoffer, men jeg tror det er større sjans, akkurat på grunn av miljøet stoffet blir solgt i!.

  Det ligger noe i det.. Kompisen min som kjøper hasj regelmessig ved Akerselva (eller hvor han enn kjøper det) har sagt han har blitt tilbudt andre, sterkere stoffer. Så for eksperimentelle ungdom som ikke vet hva de gjør er dette en uting..

Men dette argumentet forsvinner vel hvis det legaliseres fordi da slipper man å møte på disse dealerne. Og kan heller kjøpe det trykt over disk.

edit: ser at zenboy også svarte på dette...

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #16 : 23. november 2010, 00:25 »
Quoter et par smarte folk fra et annet forum kor eg spurte om det samme spørsmålet for endel år siden..

Spørsmålet: What is worst; weed or alcohol?

"Alcohol is way harder on you. I hate pot and never smoke. But.....it is easier on your body than alcohol. " <-- Fra IA/ironaddict som startet forumet..

Fra en annen:
"the getaway theory is deeply flawed. That's like saying if you drink milk, you'll end up an alcoholic. Of course, you are right, you might be around other drugs because of legal status, not because of the drug itself. However that's a problem with the law, not cannabis. If people end up using other drugs, that is their own choice and has nothing to do with cannabis.

I'd like to also add that it's all about the user. Most legal drugs can be very addictive and harmful, so I don't see why you'd treat illegal drugs with any less intelligence. People treat heroin like it's horrible, yet they'd go and pop tons of vicodin without even realizing that they are both opiates.

Sorry for the short rant, I've just always been big into drug debates. I've done a decent amount of them myself. I think self control before anything. I've had the worse experiences health, addiction, and near death with alcohol and tobacco. Even though I've done a good amount of other illegal drugs.


Fra en annen
"Both are fine in moderation, except you can get into deep shit with the law with pot if you are really unlucky and get caught

+ a lot of jobs piss test
if you abuse either you will simply be worthless to society. "


Fra en annen:
"I disagree about this. Not many people would one day decide to do coke. But when you have smoked weed for a while, your willing to experiment with harder and harder drugs. This doesn't happen to everyone, but I have seen this happen to several people. I remember 3 years ago when I started getting heavy into pot, three of us said we would only smoke pot, no other drugs. Within 6 months I wanted to try shrooms. After a year, I managed to stay away from weed except for maybe once every 2 months (down from 2-3x a day), one of my friends had brain damage and the other ended up a high school dropout and into crack, coke, speed ect."


Respons til innlegget over:
"i disagree with you. Ive smoked for awhile and its all i do, it all has to do with hos strong willed you are. Nothing to do with the drug. "


Men siden det du spør om og trådnavnet egentlig ikke henger 100% sammen håpe eg hvertfall dette hjalp på alle spørsmålene dine... Smiley Moderasjon,selv-disiplin og lær av feilene dine!

Haha en litt bra:
"I think crack is your best option....will keep you lean and give you the right amount of energy to complete a long work out. " ;-)

tfildaed

  • Gjest
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #17 : 02. desember 2010, 04:26 »
Det er mulig å konsumere alkohol for smaken sin skyld, svært mange gjør det. Cannabis er et rusmiddel og rusen er det som søkes.

De som er pro cannabis vil alltid ufarliggjøre det negative virkningene og mange av de har brukt vannvittig mye tid på dette istedenfor å jobbe, tjene penger og fine andre måter å nyte livet på.

Alkohol kan være et svært negativt produkt og desverre så har jeg erfart svært negative handlinger fra nært bekjentskap og familie, men skal vi da ha flere rusmidler tilgjengelig?

Det oppstår en negativ sirkel når politiet gjør en god innsats mot narkotika, jo bedre jobb de gjør jo mer øker etterspørelen, noe som gir økt pris og økt villighet for risikoen. Noe som desverre er svært vanskelig å endre.

Schengenavtalen har jo virkelig vært et fantastisk hjelpemiddel for kriminelle, jeg hadde ingen problemer med å bevege meg i Europa før, det hadde kriminelle, men idag er siuasjonen uforandret for meg, men kriminelle har fått det kjempefint:)

Det at cannabis er ulovlig gjør selvfølgelig at din forhandler har mer å by på.

Jeg har pr idag aldri møtt noen som har fått bedre helse, bedre liv av å ruse seg, man kan fine forskning som sier vann er usunt og kvikksølv er sunt så av og til må man være litt kritisk å ikke tro på va som helst.

Hvor er logikken når noen mener at cannabis er bra fordi noe annet er verre brukt på feil måte?

Men for enkelte med kroniske smerter så kan jeg forsvare cannabis som et smertelindrende middel, dvs at redusjonen i smerter kan forsvare de negative effektene som cannabis medfører, og ja jeg har sett slike høye som alker, og om det er noe å trakte etter så be my guest, men løsningen på livets utfordringer finnes hverken i alkohol eller i knark----------> finn deg noe annet som gir deg gleder, og spenning, men bruk hjelm Smiley

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #18 : 02. desember 2010, 05:53 »
Det er mulig å konsumere alkohol for smaken sin skyld, svært mange gjør det. Cannabis er et rusmiddel og rusen er det som søkes.

Du kan vel ikke akkurat utelukke en slik bruk av cannabis, selv om det blir litt vanskelig for eventuelle smaksnytere å holde en viss standard i dagens marked, med mindre man har gode nok kontakter.

Utlogget Opptrappen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #19 : 03. desember 2010, 20:32 »
Jeg har røyket cannabis i helgene av og til en del år, dog ikke før konkuranser i styrkeløftv (ja, jeg vet det står på doping-listen). Jeg har erfart at miljøet på en måte "pusher" deg litt om du lar deg pushe. Hasj/marihuana i seg selv har på ingen måte noenting med overgang til sterkere stoffer å gjøre, det er et valg du tar selv. Jeg har aldri prøvd noe annet en cannabis og alkohol, og jeg hadde aldri prøvd cannabis hvis jeg ikke hadde drukket alkohol. Jeg følte jeg måtte slutte å drikke pga treningen, men følte fortsatt at jeg fortjente en rus i helgene av og til jeg og.
Jeg er en av få styrkeløftere som bryr meg veldig mye om kosthold og helse, derfor røyker jeg istedenfor å drikke. '

Hvis jeg drikker en helg blir jeg helt fjollete i formen under rusen, jeg sier dumme ting og gjør dumme ting.
Dagen derpå orker jeg ikke å gjøre noenting, har vondt i hodet, er kvalm, har mistet masse vann i kroppen og føler meg helt jævlig hele dagen.

Hvis jeg røyker en helg blir jeg jævlig sløv i formen (en uting, men det føles på en måte behagelig), jeg blir veldig kreativ og veldig glad.
Dagen derpå kan jeg føle meg litt trøtt/bakfjern de 1-2 første timene (Om jeg har røyket mye), men etter det er alt på topp og jeg føler meg like bra som til vanlig.

Tror dagens ungdom ikke drikker fordi sprit smaker så jævlig godt, de drikker fordi dem blir fulle.
Så hvis du absolutt føler at du fortjener en rus av og til, så ser du jo lett hva kroppen liker best.
Vekt: 107 kg
Høyde: 193
Personlige raw rekordar:
Benk 180 
bøy 230
mark 262,5

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #20 : 03. desember 2010, 20:36 »
Både alkohol og THC er vel dårlig for proteinsyntesen(og andre ting) uansett mengde tror jeg? Derimot så kompenserer alkohol litt for det via bla bedre insulinfølsomhet. Alkohol er ikke dårlig for treningen i det hele tatt i små/moderate mengder. THC derimot.. Jeg vet ikke, men tror ikke THC har noen gode effekter for treningen?

Å drikke seg dritings/røyke seg helt borte er en annen ting. Hørt om balansegang?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #21 : 03. desember 2010, 20:37 »
Jeg har røyket cannabis gjevnlig i en del år, dog ikke før konkuranser i styrkeløftv (ja, jeg vet det står på doping-listen). Jeg har erfart at miljøet på en måte "pusher" deg litt om du lar deg pushe. Hasj/marihuana i seg selv har på ingen måte noenting med overgang til sterkere stoffer å gjøre, det er et valg du tar selv. Jeg har aldri prøvd noe annet en cannabis og alkohol, og jeg hadde aldri prøvd cannabis hvis jeg ikke hadde drukket alkohol. Jeg følte jeg måtte slutte å drikke pga treningen, men følte fortsatt at jeg fortjente en rus i helgene av og til jeg og.
Jeg er en av få styrkeløftere som bryr meg veldig mye om kosthold og helse, derfor røyker jeg istedenfor å drikke. '

Hvis jeg drikker en helg blir jeg helt fjollete i formen under rusen, jeg sier dumme ting og gjør dumme ting.
Dagen derpå orker jeg ikke å gjøre noenting, har vondt i hodet, er kvalm, har mistet masse vann i kroppen og føler meg helt jævlig hele dagen.

Hvis jeg røyker en helg blir jeg jævlig sløv i formen (en uting, men det føles på en måte behagelig), jeg blir veldig kreativ og veldig glad.
Dagen derpå kan jeg føle meg litt trøtt/bakfjern de 1-2 første timene (Om jeg har røyket mye), men etter det er alt på topp og jeg føler meg like bra som til vanlig.

Tror dagens ungdom ikke drikker fordi sprit smaker så jævlig godt, de drikker fordi dem blir fulle.
Så hvis du absolutt føler at du fortjener en rus av og til, så ser du jo lett hva kroppen liker best.


Beklager, men det der har ingen som helst verdi i form av å forsvare cannabis/hasj ovenfor Alkohol. Din subjektive mening om hva som påvirker kroppen din er av ingen verdi for hva menneskekroppen liker "best".
Non Plus Ultra


Utlogget Opptrappen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #23 : 03. desember 2010, 20:45 »
Beklager, men det der har ingen som helst verdi i form av å forsvare cannabis/hasj ovenfor Alkohol. Din subjektive mening om hva som påvirker kroppen din er av ingen verdi for hva menneskekroppen liker "best".

Jeg har erfaringen, det har ikke du.

Jeg har som sagt drukket i helgene før, dvs jeg vet hva følgene er av regelmessig drikking i helgene er og jeg har røyket i helgene. Jeg sier bare hva jeg erfart, prøver ikke å anbefale hasj/cannabis da det er ulovlig. Med ett godt kosthold som er riktig fordelt med tanke på fett, proteiner og karbohydrater, samt nødvendige vitaminer og mineraler så har du bedre fremgang i treningen om du røyker i helgene fremfor å drikke!
Det blir du sikkert provosert av, men jeg sier det igjen: Slik er min erfaring. Påstår du noe annet vil jeg ha kilder.
Vekt: 107 kg
Høyde: 193
Personlige raw rekordar:
Benk 180 
bøy 230
mark 262,5

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #24 : 03. desember 2010, 20:50 »
Jeg har erfaringen, det har ikke du.

Jeg har som sagt drukket i helgene før, dvs jeg vet hva følgene er av regelmessig drikking i helgene er og jeg har røyket i helgene. Jeg sier bare hva jeg erfart, prøver ikke å anbefale hasj/cannabis da det er ulovlig. Med ett godt kosthold som er riktig fordelt med tanke på fett, proteiner og karbohydrater, samt nødvendige vitaminer og mineraler så har du bedre fremgang i treningen om du røyker i helgene fremfor å drikke!
Det blir du sikkert provosert av, men jeg sier det igjen: Slik er min erfaring. Påstår du noe annet vil jeg ha kilder.

Hva vet du om det?  Igjen, i vitenskap er erfaringer som du kommer med likegyldig for hva som er rett og ikke rett. Om du ikke liker det så er det synd for deg. Det som du opplever er kanskje ikke standarden for hvordan menneskekroppen reagerer på disse stimuliene. Om du stipulerer at dette er din erfaring og ikke prøver å bruke din erfaring som et overordnet bevis for at: slik er det for alle. Er det helt ok. Prøver du derimot å bruke din erfaring som et vitenskapelig bevis på dette er du en løk. Kan godt hende du har rett, men det hjelper lite med menneskets sanseinntrykk og erfaringer i et slikt spørsmål. Da må man gjennomføre studier med klare rammer og kontroller for å finne svar.
Non Plus Ultra

Utlogget Opptrappen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #25 : 03. desember 2010, 21:33 »
Hva vet du om det?  Igjen, i vitenskap er erfaringer som du kommer med likegyldig for hva som er rett og ikke rett. Om du ikke liker det så er det synd for deg. Det som du opplever er kanskje ikke standarden for hvordan menneskekroppen reagerer på disse stimuliene. Om du stipulerer at dette er din erfaring og ikke prøver å bruke din erfaring som et overordnet bevis for at: slik er det for alle. Er det helt ok. Prøver du derimot å bruke din erfaring som et vitenskapelig bevis på dette er du en løk. Kan godt hende du har rett, men det hjelper lite med menneskets sanseinntrykk og erfaringer i et slikt spørsmål. Da må man gjennomføre studier med klare rammer og kontroller for å finne svar.
Hva vet du om det?  Igjen, i vitenskap er erfaringer som du kommer med likegyldig for hva som er rett og ikke rett. Om du ikke liker det så er det synd for deg. Det som du opplever er kanskje ikke standarden for hvordan menneskekroppen reagerer på disse stimuliene. Om du stipulerer at dette er din erfaring og ikke prøver å bruke din erfaring som et overordnet bevis for at: slik er det for alle. Er det helt ok. Prøver du derimot å bruke din erfaring som et vitenskapelig bevis på dette er du en løk. Kan godt hende du har rett, men det hjelper lite med menneskets sanseinntrykk og erfaringer i et slikt spørsmål. Da må man gjennomføre studier med klare rammer og kontroller for å finne svar.

Hva vet jeg om det? Du kan pent si at jeg ikke vet noenting, fordi det jeg vet om det baserer seg på erfaringer, men ikke bare mine. Cannabis blir nesten ikke forsket på siden det er ulovlig de fleste steder, så vitenskapelig vet jeg ikke mer enn det forskningen til nå har bevist. Steroider og cannabis kan på en måte settes opp mot hverandre her, da de har mange ting til felles, blant annet mye propaganda i mange land. En vanlig person tror steroider = død og multivitaminer = god helse, men som mange har sagt før meg, så er det flere som kommer på akutt mottaket av multivitaminer enn ved steroider. Dette er på en måte ett tema hvor man er nødt til å ha erfaring/være en del av miljøet for å ha peiling. Du må kunne "sile" ut studier som er gjort med statlige midler/antidoping, da resultatene blir tuklet med, akkurat som ved steroide undersøkelser/tester.

Jeg må også nevne at alle jeg har snakket med som trener og røyker har lik erfaring som meg, nemlig at bytter du ut flaska med pinnen får du bedre resultater. Du må gjerne google litt for å se at det jeg sier stemmer, har ingen ting å skjule! Og hvis du mener jeg har tapt diskusjonen fordi jeg ikke har en haug av forskningsrapporter som bekrefter dette, er det du som er løken.. Man trenger ikke allverdens med forskninger for å komme frem til den konklusjonen, spør 10 stk som har prøvd begge deler, og voops der har du svaret ditt.
Vekt: 107 kg
Høyde: 193
Personlige raw rekordar:
Benk 180 
bøy 230
mark 262,5

Utlogget JayHustler

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #26 : 03. desember 2010, 21:53 »
Forstår argumentene til folk, men Cannabis er det mest brukte narkotiske stoffet i Norge. Cannabis anses for å være mindre avhengighetskapende enn enkelte andre rusmidler, men avhengigheten kan likevel oppleves som sterk.

Cannabis er en samlebetegnelse på materiale fra planten Cannabis sativa. Planten inneholder en lang rekke substanser som har fellesbetegnelsen cannabinoider. Det viktigste aktive virkestoffet er delta-9-tetrahydrocannabinol (THC). I hovedsak er det dette stoffet som gir rus.

    * Flere forskjellige produkter framstilles av Cannabis sativa; marihuana, hasjisj og cannabisolje. Disse representerer ulike foredlingsgrader av plantematerialet.
    * Marihuana er et uforedlet produkt av cannabis, og består vanligvis av tørkede blader av henholdsvis toppskudd og blomster, men kan også inneholde stilker eller frø. Fargen på marihuana er gjerne brun eller grønnlig.
    * Hasjisj eller cannabisharpiks er et raffinert produkt. Den THC-rike plantesaften eller harpiksen er oppkonsentrert og er presset til plater eller klumper sammen med deler av cellulosematerialet. Fargen varierer fra lys brun eller grønn til nesten sort.
    * Cannabisolje er en mer konsentrert form av THC. Plantesaften er ekstrahert fra cellulosematerialet med et løsemiddel, som så dampes inn til et seigtflytende, oljelignende produkt. Cannabisoljen er en grønn eller brun klisteraktig olje.

Og for å si det sånn virkningen av cannabis  cannabis er, som ved andre rusmidler, sterkt avhengig av brukerens personlighet, forventninger og miljø, samt rusdosen. Rusen kan gjøre brukeren avslappet og pratsom, og forsterker ofte sansene, spesielt inntrykk av farger, smak og musikk. Man kan oppleve seg selv om mer åpen og sosial, med hyppige latteranfall. Rusen svekker den kritiske sansen, og brukeren kan ofte oppføre seg ”fjollete”. Cannabis gir både dempende og svakt hallusinogene symptomer, noe som innebærer endret virkelighetsoppfatning.

Ruseffekten inntrer allerede kort tid etter at røyken er inhalert, med en topp etter ca. 20-30 minutter. Brukeren får som oftest økt puls, rødhet i øynene, tørr munn, samt økt matlyst. Fortsetter man å røyke, vil virkningen vedvare. Man kan også oppleve ubehagelige virkninger hvis man fortsetter å røyke. Etter noen timer er den subjektive rusen etter et typisk enkeltinntak normalt over], men svekkelse av koordinasjonen, konsentrasjonen og reaksjonsevnen er påvist opptil 24 timer etter inntak.

Rusen kan også føre til svimmelhet og trøtthet. Når koordinasjonen, konsentrasjonen, reaksjonsevnen og vurderingsevne blir svekket, øker sjansen for lite gjennomtenkte handlinger eller ulykker. I forhold til bilkjøring kan dette eksempelvis innbære at man overser rødt lys eller stoppskilt fordi man bare konsentrerer seg om enkelte sider ved bilkjøringen.

Videre kan korttidsminnet og tidsoppfatningen forstyrres. Korttidsminnet kan være nedsatt opptil et par dager etter rusen. Akutte depresjoner, angst eller forfølgelsesforestillinger kan også forekomme, avhengig av personlighet og omstendigheter, sinnstilstand, mengde inntatt stoff og innhold av THC.

Virkelighetsoppfatningen kan bli forvrengt med forstyrrelse av syn og hørsel. Kortvarige symptomer på sinnssykdom kan utvikles, særlig i form av forfølgelsesforestillinger. Akutt livstruende forgiftning ved bruk av en vanlig rusdose anses å være sjelden. Brukt sammen med andre narkotiske stoffer og/eller alkohol kan virkningene forsterkes.

De siste 20 årene er det publisert flere rapporter som viser til en sammenheng mellom cannabisbruk og akutt hjerteinfarkt og hjerneslag. 

Når jeg satt på busen i dag så jeg på alle de forskjellige menneskene. De fleste var vel kanskje plaget med problemer de tenkte på, en del av dem var i hvert fall dèt. Og jeg følte på noe som jeg føler på alt for lite, og derfor lærte jeg meg der å da å takke Gud for denne tanken og følelsen. Jeg tenkte: Vi trenger ikke å være så bekymret. For Gud elsker oss.

Og elsker Gud oss, da viser det vårt verd, og at vi har grunn til å være glade på tross av problemer. Til og med om vi har kjente som skal dø eller har dødd, kan vi slappe av, for han har makten over hver eneste sjel i evigheten. Gud elsker oss. GUD ELSKER OSS!

Det er faktisk noe som kan virke fjernt, selv for en kristen, selv om Bibelen er så tydelig på det. Og det både forstod jeg i kveld, og følte litt på. Det var godt for meg. Og jeg tenker at når Gud elsker meg, og hvert eneste menneske, hvem er jeg da til å hate eller ikke bry meg om andre mennesker?

Jeg følte at jeg brydde meg om hver eneste person på den bussen. Jeg kunne ikke annet enn å se på dem med kjærlighet. Slike evige øyeblikk trenger jeg mer av. Takk Gud, for at du lot meg oppleve det, og minnte meg på det. Takk!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #27 : 03. desember 2010, 21:55 »
Hva vet jeg om det? Du kan pent si at jeg ikke vet noenting, fordi det jeg vet om det baserer seg på erfaringer, men ikke bare mine. Cannabis blir nesten ikke forsket på siden det er ulovlig de fleste steder, så vitenskapelig vet jeg ikke mer enn det forskningen til nå har bevist. Steroider og cannabis kan på en måte settes opp mot hverandre her, da de har mange ting til felles, blant annet mye propaganda i mange land. En vanlig person tror steroider = død og multivitaminer = god helse, men som mange har sagt før meg, så er det flere som kommer på akutt mottaket av multivitaminer enn ved steroider. Dette er på en måte ett tema hvor man er nødt til å ha erfaring/være en del av miljøet for å ha peiling. Du må kunne "sile" ut studier som er gjort med statlige midler/antidoping, da resultatene blir tuklet med, akkurat som ved steroide undersøkelser/tester.

Jeg må også nevne at alle jeg har snakket med som trener og røyker har lik erfaring som meg, nemlig at bytter du ut flaska med pinnen får du bedre resultater. Du må gjerne google litt for å se at det jeg sier stemmer, har ingen ting å skjule! Og hvis du mener jeg har tapt diskusjonen fordi jeg ikke har en haug av forskningsrapporter som bekrefter dette, er det du som er løken.. Man trenger ikke allverdens med forskninger for å komme frem til den konklusjonen, spør 10 stk som har prøvd begge deler, og voops der har du svaret ditt.

Du leser tydeligvis ikke det jeg skriver, eller så forstår du det ikke. Poenget mitt er ikke hvorvidt du har rett eller feil. Poenget mitt er at dine erfaringer er null verdt i en vitenskapelig sammenheng. Samme er de du har snakket med sine erfaringer, null verdt i vitenskapen Smiley Å fremstille sine egne erfaringer som vitenskapelig bevis, er og blir tullete.
Non Plus Ultra

Utlogget Opptrappen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #28 : 03. desember 2010, 22:22 »
Du leser tydeligvis ikke det jeg skriver, eller så forstår du det ikke. Poenget mitt er ikke hvorvidt du har rett eller feil. Poenget mitt er at dine erfaringer er null verdt i en vitenskapelig sammenheng. Samme er de du har snakket med sine erfaringer, null verdt i vitenskapen Smiley Å fremstille sine egne erfaringer som vitenskapelig bevis, er og blir tullete.

Jeg forstod hva du mente, men trodde også du prøvde å motbevise meg/sette meg på plass. Vitenskapelig sett har erfaringer ingen ting å bety, nei. Men kan vi stole på erfaringer? Ja det kan vi, om alle har lik erfaring i emnet, det er det som er hele poenget mitt om det ikke gikk opp for deg.
Jeg fremstiller ikke mine egne erfaringer som vitenskapelig bevis.
Vekt: 107 kg
Høyde: 193
Personlige raw rekordar:
Benk 180 
bøy 230
mark 262,5

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #29 : 03. desember 2010, 22:44 »

Når jeg satt på busen i dag så jeg på alle de forskjellige menneskene. De fleste var vel kanskje plaget med problemer de tenkte på, en del av dem var i hvert fall dèt. Og jeg følte på noe som jeg føler på alt for lite, og derfor lærte jeg meg der å da å takke Gud for denne tanken og følelsen. Jeg tenkte: Vi trenger ikke å være så bekymret. For Gud elsker oss.

Og elsker Gud oss, da viser det vårt verd, og at vi har grunn til å være glade på tross av problemer. Til og med om vi har kjente som skal dø eller har dødd, kan vi slappe av, for han har makten over hver eneste sjel i evigheten. Gud elsker oss. GUD ELSKER OSS!

Det er faktisk noe som kan virke fjernt, selv for en kristen, selv om Bibelen er så tydelig på det. Og det både forstod jeg i kveld, og følte litt på. Det var godt for meg. Og jeg tenker at når Gud elsker meg, og hvert eneste menneske, hvem er jeg da til å hate eller ikke bry meg om andre mennesker?

Jeg følte at jeg brydde meg om hver eneste person på den bussen. Jeg kunne ikke annet enn å se på dem med kjærlighet. Slike evige øyeblikk trenger jeg mer av. Takk Gud, for at du lot meg oppleve det, og minnte meg på det. Takk!

Hva har gud med dette å gjøre?
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!