Skrevet av Emne: Hvor ikke trene som de beste?  (Lest 12987 ganger)

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Hvor ikke trene som de beste?
« #45 : 04. desember 2010, 18:18 »
Jeg har ikke et ferdig trenings opplegg for sykkel nei, men poenget mitt er hvis du vil bli god til å sykle så begynner du ikke å trene etter hushovd sine prinsipper. Først lager man seg et grunnlag slik at potensialet ditt kommer frem dereter skaffer man seg et treningsprogram for å utvikle det du kan bli god til. Feks er man god til å Klatre, spurte eller tempo. Dette gjelder for de fleste idretter, Jeg håper du forstår dette nå fordi så har 3 sider med infor ikke hjulpet stort.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvor ikke trene som de beste?
« #46 : 04. desember 2010, 23:41 »
Mitt utgangspunkt var hvorfor ikke trene etter prinsippene til vektløftere og styrkeløfter i steden for å trene disse litt "kommersielle" oppleggene. Disse programmene marketsføres vel ikke som begynner- og grunnprogrammer. Kommer du til en vektløfterklubb får du ikke et Rippetoe- eller HIT-opplegg. Du får et vektløfteropplegg tilpasset ditt nivå.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvor ikke trene som de beste?
« #47 : 04. desember 2010, 23:44 »
Mitt utgangspunkt var hvorfor ikke trene etter prinsippene til vektløftere og styrkeløfter i steden for å trene disse litt "kommersielle" oppleggene. Disse programmene marketsføres vel ikke som begynner- og grunnprogrammer. Kommer du til en vektløfterklubb får du ikke et Rippetoe- eller HIT-opplegg. Du får et vektløfteropplegg tilpasset ditt nivå.

Glenn Pendlay(trener for j-laget til USA i vektløfting?) setter som regel nybegynnerne sine på et type 5x5 program som Ripptoes eller Texas method.

http://stronglifts.com/forum/f6/lessons-glenn-pendlay-704.html
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget orsvend

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Ufrivillig svak
Sv: Hvor ikke trene som de beste?
« #48 : 05. desember 2010, 00:03 »
Mitt utgangspunkt var hvorfor ikke trene etter prinsippene til vektløftere og styrkeløfter i steden for å trene disse litt "kommersielle" oppleggene. Disse programmene marketsføres vel ikke som begynner- og grunnprogrammer. Kommer du til en vektløfterklubb får du ikke et Rippetoe- eller HIT-opplegg. Du får et vektløfteropplegg tilpasset ditt nivå.

Om du går til en vektløfterklubb som nybegynner skal jeg vedde balla mi på at de gir deg hovedsaklig markløft, knebøy og benkpress, noe rippetoe hovedsaklig er basert på. Du må bygge litt masse før du begynner med fjorten øvelser per muskelfiber. Du begynner ikke å kjøre rally med petter solbergs monsterbil, du begynner ikke med skihopp i vikersundbakken og du tar ikke "siste boss" i world of warcraft som level 1! (En av disse metaforene må jo bare treffe deg!?)
Maksløft akkurat nå

Benk: 1x110 (Mål 2011: 1x120)
Mark: 3x170 (Mål 2011: 1x200)
Bøy: 3x130 (Mål 2011: 1x150)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Hvor ikke trene som de beste?
« #49 : 05. desember 2010, 00:11 »
Om du går til en vektløfterklubb som nybegynner skal jeg vedde balla mi på at de gir deg hovedsaklig markløft, knebøy og benkpress, noe rippetoe hovedsaklig er basert på. Du må bygge litt masse før du begynner med fjorten øvelser per muskelfiber. Du begynner ikke å kjøre rally med petter solbergs monsterbil, du begynner ikke med skihopp i vikersundbakken og du tar ikke "siste boss" i world of warcraft som level 1! (En av disse metaforene må jo bare treffe deg!?)

Dette stemmer ikke i det hele tatt, kanskje du ikke vet forskjellen på vektløfting og styrkeløft?

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvor ikke trene som de beste?
« #50 : 05. desember 2010, 00:16 »
Om du går til en vektløfterklubb som nybegynner skal jeg vedde balla mi på at de gir deg hovedsaklig markløft, knebøy og benkpress, noe rippetoe hovedsaklig er basert på. Du må bygge litt masse før du begynner med fjorten øvelser per muskelfiber. Du begynner ikke å kjøre rally med petter solbergs monsterbil, du begynner ikke med skihopp i vikersundbakken og du tar ikke "siste boss" i world of warcraft som level 1! (En av disse metaforene må jo bare treffe deg!?)

Der tar du nok feil, ja.

Utlogget orsvend

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Ufrivillig svak
Sv: Hvor ikke trene som de beste?
« #51 : 05. desember 2010, 00:18 »
Mente atletklubb/styrkeløft. Sorry =( Vektløftning skal jeg ikke uttale meg om
Maksløft akkurat nå

Benk: 1x110 (Mål 2011: 1x120)
Mark: 3x170 (Mål 2011: 1x200)
Bøy: 3x130 (Mål 2011: 1x150)

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Hvor ikke trene som de beste?
« #52 : 05. desember 2010, 00:40 »
Mitt utgangspunkt var hvorfor ikke trene etter prinsippene til vektløftere og styrkeløfter i steden for å trene disse litt "kommersielle" oppleggene. Disse programmene marketsføres vel ikke som begynner- og grunnprogrammer. Kommer du til en vektløfterklubb får du ikke et Rippetoe- eller HIT-opplegg. Du får et vektløfteropplegg tilpasset ditt nivå.

Grunnen til å ikke trene etter prinsippene til de beste er fordi man ikke vil. Enten så vill du prøve å bli god eller så vil du ikke. Er det svaret på utgangspunket ditt?
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Hvor ikke trene som de beste?
« #53 : 05. desember 2010, 00:57 »
Regner med siden du laget denne tråden, at du har et støtteapperat rundt treningen og kosten din 24/7 og ingen jobb ved siden av?
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Hvor ikke trene som de beste?
« #54 : 05. desember 2010, 08:30 »
Grunnen til å ikke trene etter prinsippene til de beste er fordi man ikke vil. Enten så vill du prøve å bli god eller så vil du ikke. Er det svaret på utgangspunket ditt?

Noe sånt ja

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hvor ikke trene som de beste?
« #55 : 05. desember 2010, 13:13 »
Hva er egentlig "generell styrke".

Du kan vel, for å sette det på spissen, kjøre 1RM i bicepscurl om så er..... Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!