Skrevet av Emne: Skal begynne på kampsport - Hva synes du om Ju-Jitsu?  (Lest 18912 ganger)

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Skal begynne på kampsport - Hva synes du om Ju-Jitsu?
« #30 : 27. desember 2010, 22:45 »
jeg syntes det blir feil å si at k-1 er for å finne den beste fighteren, da reglene er veldig kupperte, og tilegnet kickboxere.
Reglene i K-1 er mer tilegnet thai boxere enn hva det er for high-kick kickboxing,som er vanligst i Norge..
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget magz88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

finnes mange forskjellige kickboxing-stiler.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

finnes mange forskjellige kickboxing-stiler.
Semikontakt,lettkontakt,musical forms,fullkontakt,fullkontakt-lowkick og K-1 mener du..?
Former er vel det rette uttrykket...det er f.eks flere forskjellige boksestiler,eller.. Tongue
Når man snakker om kickboxing i Norge er det gjerne lettkontakt og fullkonatakt(altså highkick kb)
K-1 og lowkick er ganske nytt i landet og ingen klubber har foreløpig noe stor satsing på det.   
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget magz88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

tenkte mest på, savate, sanda, russisk kickboxing o.l.. snakker ikke om norsk kickboxing, da det finnes andre som tillater mer.


Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

tenkte mest på, savate, sanda, russisk kickboxing o.l.. snakker ikke om norsk kickboxing, da det finnes andre som tillater mer.
Ingen tenker på Savate.. :Smiley
Sanda=Sanshou,som ikke tillater fullkontakt i Norge
Russisk kickboxing er det samme som norsk kickboxing..er ikke noe som heter det..blir som å si
"norsk karate" da..men russerne har "Sambo",som er russisk.
Når det gjelder fullkontakt så er det ingen idretter som tillater mer enn kickboxing i forhold til norske regler om idretter med knockout..dessverre..Man kan jo diskutere idrettene mot hverandre,men så var det hva som er lov i landet man bor i da,er noe å tenke på som utøver..
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
hva er egentlig savate?? er en kar som trener savate i helga på kickboxinga.. virka som det var det samme bare at man brukte sko?
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

vel.. mma ble vel start så og si for å finne den beste kamp-stilen. Ju jitsu og Muay thai har igrunn vært på topp hele vegen.. wrestling har også kommet for fullt, men det handler mest om strategisk spill i mma..



Norsk ju jitsu fokuserer mye på selvforsvar. Varierer veldig fra klubb til klubb hvor hovedfokuset ligger. Der eg trener det, er det mye kast og kontrollgrep. +litt slagtrening og bakkekamp en gang i blant.

Hvorfor er du så opptatt av sekketrening? Noe av det viktigeste i kamp spør du meg er å holde roen, tåle å ta trøkken.. lærer ikkje det av en skinn-tube.. Det ville du derimot lært bra av fks muay thai eller mma. Muay thai er vel den mest brutale stand-up sporten. Men man må trene hardt for å være hard. sånn er det bare.
Westside disciple

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
hva er egentlig savate?? er en kar som trener savate i helga på kickboxinga.. virka som det var det samme bare at man brukte sko?

Bare spark var lov.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
vel.. mma ble vel start så og si for å finne den beste kamp-stilen. Ju jitsu og Muay thai har igrunn vært på topp hele vegen.. wrestling har også kommet for fullt, men det handler mest om strategisk spill i mma..



Norsk ju jitsu fokuserer mye på selvforsvar. Varierer veldig fra klubb til klubb hvor hovedfokuset ligger. Der eg trener det, er det mye kast og kontrollgrep. +litt slagtrening og bakkekamp en gang i blant.

Hvorfor er du så opptatt av sekketrening? Noe av det viktigeste i kamp spør du meg er å holde roen, tåle å ta trøkken.. lærer ikkje det av en skinn-tube.. Det ville du derimot lært bra av fks muay thai eller mma. Muay thai er vel den mest brutale stand-up sporten. Men man må trene hardt for å være hard. sånn er det bare.

Helt enig varierer fra klubb til klubb, men varierer også ut ifra hvor seriøs du er.. Når jeg sa jeg sku satse og gå for NM så slapp jeg alt det tullet man driver å kaster bort tida i starte av treninga med. Da starta den virkelige treninga.. Nå er det ikke sakt at man MÅ satse i konkurranse hvis man s tarter med kampsport men man burde i allefall preke med treneren(e) etter hvert syns jeg.

Utlogget magz88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

har aldri vært noe spessielt penger i norsk kampsport.. utlands må man uansett.. poenget var bare at reglene for k-1 gjør at thaiboxere må bytte helt om stilen de vanligvis bruker, kontra boksere/kickboxere som kan litt thaiboksing.

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Bare spark er lov.
Du burde vel kanskje sjekke litt,i stedet for å feilinformere..
I savate bruker man kickboxingteknikker(lowkick),men man har på seg sko
(og selvfølgelig boksehansker).
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

har aldri vært noe spessielt penger i norsk kampsport.. utlands må man uansett.. poenget var bare at reglene for k-1 gjør at thaiboxere må bytte helt om stilen de vanligvis bruker, kontra boksere/kickboxere som kan litt thaiboksing.
Er få som driver med kampsport som faktisk tjener på det..økonomi er sjeldent ett utgangspunkt.
"Thaiboxere må bytte helt om stilen kontra boksere/kickboxere som kan litt thai..?!?"
Er du helt på bærtur eller er virkelig kunnskapen din like tynn som argumentet ditt..?? 
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Du burde vel kanskje sjekke litt,i stedet for å feilinformere..
I savate bruker man kickboxingteknikker(lowkick),men man har på seg sko
(og selvfølgelig boksehansker).

ja, burde nok det. Savate var en "kampsport" som dukket opp som en erstatning til nevekamp i Frankrike for noen hundre år siden, siden slag med hendene ble sett på som angrep med dødelig våpen, og kunne bli straffet med henrettelse.

Så det jeg svarte på var vel opprinnelsen da Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
ja, burde nok det. Savate var en "kampsport" som dukket opp som en erstatning til nevekamp i Frankrike for noen hundre år siden, siden slag med hendene ble sett på som angrep med dødelig våpen, og kunne bli straffet med henrettelse.

Så det jeg svarte på var vel opprinnelsen da Wink

haha stemmer det..så det på discovery da han ene kisen reiste rundt og testa forskjellige kampsporter..de bruker sånn sælebukse kondomdrakt sak, skikkelig snålt.
http://www.youtube.com/watch?v=Eca9UJLjpd0#noexternalembed

Utlogget magz88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Er få som driver med kampsport som faktisk tjener på det..økonomi er sjeldent ett utgangspunkt.
"Thaiboxere må bytte helt om stilen kontra boksere/kickboxere som kan litt thai..?!?"
Er du helt på bærtur eller er virkelig kunnskapen din like tynn som argumentet ditt..?? 


Har du noen gang trent thai eller sett en tradisjonell thaiboksingkamp i thailand, og satt deg litt inn i det? K1 kan på mange områder ikke sammenlignes med thaiboksing med tanke på regelverk, stil og poengfordeling.  Sier ikke at det IKKE er likheter...
jeg har trent både kickboksing og thai.. OG gått kamper i begge stiler, så ja, vet hva jeg prater om.

når du ser på k1, er det mye boksing. kne kan kun utføres med plantet fot i bakken, og clinch er ikke lov.. kampene blir ofte dømt på hvem som styrer kampen og har flest treffere på motsandern.   i thai er det mye spark, minimalt boksing pga poeng, og clich + albuer er tillatt.. Er pga bokseferdihetene jeg mener at kickboksing appelerer mer til k-1 fremfor thaiboksing.
men en kickboxer som aldri har trent lave spark, stiller også veldig svakt.
En thaiboxer er god til å spake, kne, og en jævel å komme i clinch med, men bokseferdighetene er veldig svake i forhold. å ta fra en thaibokser alle reglene, og sette nye, er som å kappe arma av en tennisspiller. Er jo selvsagt sånn for kickboxere og lave spark, men syntes de stiller sterkere, ialelfall om de er kjent med lave spark.

om man ser hvordan thaiboksingstilen er i kamper i europa, kontra thailand, ser man at boksingen er mye mer avgjørende i europa. thaiboksing i europa er mer tilegnet k-1 enn hva stilen opprinnelig er. thaikamper i europa tillates som regel ikke å bruk av albuer engang, og man går 3 x 3-5 min runder istedenfor 5 x 5 min..  Jeg syntes det blir litt feil å kalle de som trener k-1-rettet thaiboksing med mye boksetrening for thaiboxere, men det er min personlige mening.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!