Skrevet av Emne: Schlatters problemer  (Lest 10666 ganger)

Utlogget WorkingDream

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

Schlatters problemer
« : 14. desember 2010, 23:26 »
hei
har hatt schlatter i et år men den gikk bort i sommer. trener innebandy på høyt nivå med en trening hver eneste dag som varer ofte 2 timer.. men nå i det siste har jeg merket at knærne får litt schlatters vondt igjen.. noen måte å forhindre det på eller bare la det være?  (Innebandy er en sport som krever høy intensitet og raske vendinger som sliter på knærene)

Takk for svar folkens!

Utlogget LoBlanc

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: Schlatters problemer
« #1 : 15. januar 2011, 14:07 »
Jeg hadde selv schlatters problem i det ene kneet i alder av 14 år. Det store utbruddet skjedde på en trening da jeg skulle skyte i mål. Hadde forleden smerter i det kneet, men brydde meg ikke. Akkurat da jeg skulle skyte med høyre, og landet på venstrebeinet så smalt det. Smertene var store og jeg klarte ikke bevege på beinet. Ble liggende til sengs i to dager. Dro til legevakta og de kunne ikke gjøre NOEN ting. De ba meg ta pause fra fotball, helst 1 til 2 år. Og jeg tok pause i ett år. Så det du må passe på er å ikke gå på samme smell. Hvis du kjenner smertene hope seg opp under trening så må du slutte før det skjer. Også er knestøtte en god ting å bruke.

Utlogget Proteinklumpen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • ..
Sv: Schlatters problemer
« #2 : 28. august 2011, 23:15 »
Fikk beskjed av legen at jeg hadde schlatters for ca 5-6 år siden, da jeg hadde spilt fotball i 6 år, slutta med det for godt. Legen sa at om jeg slutta, ville det gå 1 år, kanskje 2, så var plagene borte. Den dagen idag har jeg samme problem. Har trent styrketrening i 2 år, og utelatt føttene, før nå. Skal prøve å trene opp knærne, fordi om det er jævlig i starten  biggrin

Utlogget Power96

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

  • MARS 2012
Sv: Schlatters problemer
« #3 : 08. oktober 2011, 20:32 »
Du må bare prøve å holde ut, bruke teip midt imellom å fra lår, rundt kneskålen å til leggen funker. Var en kiropraktor som gjorde det med meg, kosta 200spenn, så jeg gjorde det selv deretter Wink
Kroppsvekt: 72kg
Høyde: 180cm
Max Benkpress: Start: 55. Nå: 95. Mål: 115
Max Mark: start: ca.100. Nå: 130. Mål 155
Max knebøy: start: ca. 90. nå: 115. Mål: 125

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!