Skrevet av Emne: når man er syk/forkjølet  (Lest 3248 ganger)

Utlogget Mowo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

når man er syk/forkjølet
« : 27. desember 2010, 23:07 »
Hei, Jeg har vært forkjølet i 5 dager nå, Og jeg lurer litt på hvor mye jeg skal/burde spise i forhold til og beholde musklelmasse og bli frisk. Jeg er blitt ganske frisk, Men jeg har lurt litt på hva jeg skulle ha spist og jeg har egentlig ikke funnet noen løsning. Men viktigst av alt så har jeg spist noe da.

Jeg tror jeg har gådd ned litt i vekt,  Så derfor tenkte jeg at jeg kunne finne ut hvordan jeg skal legge kostholdet for fremtidige forskjølelser. (og eventuelt hvis jeg blir mer forkjølet med tanke på at jeg sto og ventet i til sammen 1 t og 15 minutter ute i -15 i dag).
Dette kan jo også være behjelpende for andre som blir forkjølet Smiley



Vekt: 67-69 kg (67.3 forrige gang, men den vekta er ikke helt til og stole på..)
Høyde: 174
Alder: 18



...Dette er hvordan jeg har prøvd å spist de siste dagene.


Frokost:

1 Banan
200 g Havregryn
300 g Cottage Cheese

Lunsj:

4 Brødskiver
2 egg (136 g)
55 gram røkt laks
100 g makrell i tomat


Middag:

300 g Kylling
40 g Ris (ukokt)
400 g Brokkoli

Kveld:

150 g Havregryn
300 g Cottage Cheese
100 g jordbær


Som resulterer i(noe lignende av):

KCAL: 3781

K: 428.2
F: 102.0
P: 278.1

Litt vell mye synes jeg?...


Savner å være i aktivitet. Trene og spise som jeg gjorde for 6 dager siden. It feels like ages ago... *cries a little river* Tongue
..

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: når man er syk/forkjølet
« #1 : 27. desember 2010, 23:22 »
For det første; urelevant: Jeg ser ikke på forkjølelse som noen akutt sykdom, men som et ubevisst påskudd for å være borte fra jobb/skole fordi man tror man er sykere enn man er. Der. Da har jeg sagt det, hakk ivei.

Relevant: Jeg har aldri slitt med å spise selvom jeg er forkjølet (nå sier folk at jeg er på jobb og skole selv om jeg er syk, men..) Nå vet jeg ikke hvordan tilstanden din er, om du er sengeliggende eller ei, men det er bare å kjøre på som vanlig. Høyt proteininntak, som alltid.

Kan også hjelpe å spise mye grønnsaker og frukt da dette inneholder vitaminer og antioksidanter Smiley
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: når man er syk/forkjølet
« #2 : 27. desember 2010, 23:26 »
For det første; urelevant: Jeg ser ikke på forkjølelse som noen akutt sykdom, men som et ubevisst påskudd for å være borte fra jobb/skole fordi man tror man er sykere enn man er. Der. Da har jeg sagt det, hakk ivei.

Relevant: Jeg har aldri slitt med å spise selvom jeg er forkjølet (nå sier folk at jeg er på jobb og skole selv om jeg er syk, men..) Nå vet jeg ikke hvordan tilstanden din er, om du er sengeliggende eller ei, men det er bare å kjøre på som vanlig. Høyt proteininntak, som alltid.

Kan også hjelpe å spise mye grønnsaker og frukt da dette inneholder vitaminer og antioksidanter Smiley

second that..så lenge man ikke spyr, har diare, eller feber så tren og spis som før. Spis mat for næringens skyld selv om man ikke har apetitt

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: når man er syk/forkjølet
« #3 : 27. desember 2010, 23:31 »
Overanalyserende pyse! Grin
Enig med sstians og loft. Tren.

Utlogget Mowo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

Sv: når man er syk/forkjølet
« #4 : 27. desember 2010, 23:39 »
For det første; urelevant: Jeg ser ikke på forkjølelse som noen akutt sykdom, men som et ubevisst påskudd for å være borte fra jobb/skole fordi man tror man er sykere enn man er. Der. Da har jeg sagt det, hakk ivei.

Nei, Men når man såvidt klarer og holde seg våken kl 5 på dagen så er det noe gæli, og da vil jeg gjerne at det skal gå over så jeg lar kroppen slappe av siden jeg stresser den nok uansett med all treningen og maten jeg driverpå med.


Relevant: Jeg har aldri slitt med å spise selvom jeg er forkjølet (nå sier folk at jeg er på jobb og skole selv om jeg er syk, men..) Nå vet jeg ikke hvordan tilstanden din er, om du er sengeliggende eller ei, men det er bare å kjøre på som vanlig. Høyt proteininntak, som alltid.

Jeg hadde problemer med matinntaket den første dagen, med tanke på at jeg sov mesteparten av dagen så var det jo ikke _så_ ille...men ikke bra nok.

Ja, ja høyt proteininntak ser jeg på som en selvfølge :p




Kan også hjelpe å spise mye grønnsaker og frukt da dette inneholder vitaminer og antioksidanter Smiley

Ja, jeg tenkte på det. Men jeg viste ikke hvor mye jeg skulle spise så jeg bare hoppa over bærene jeg tenkte på. Men jeg prøvde med litt banan..



Overanalyserende pyse! Grin
Enig med sstians og loft. Tren.


Ja, jeg har den tendensen.

..Jeg skulle på trening i dag, men når jeg kom til døra etter 2 timer med gåing og bussing, så var døra låst. Jeg sto og venta i 10 minutt i tilfelle noen kom men det kom jo faen meg ingen. Ble litt irritert der jeg sto.. men men...Det er stor sannsynelighet for at det blir i morra Wink
..

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: når man er syk/forkjølet
« #5 : 27. desember 2010, 23:47 »

..Jeg skulle på trening i dag, men når jeg kom til døra etter 2 timer med gåing og bussing, så var døra låst. Jeg sto og venta i 10 minutt i tilfelle noen kom men det kom jo faen meg ingen. Ble litt irritert der jeg sto.. men men...Det er stor sannsynelighet for at det blir i morra Wink
Slikt er fryktelig irriterende. Helt grusomt.
Tror det er viktig og bra å få trent litt selv om en hoster og snufser litt. Jeg føler meg ofte bedre når jeg kommer meg på gymmet i slike situasjoner. Ihvertfall sjelden at det er så gale at treningen blir umulig å gjennomføre Smiley

Utlogget Mowo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

Sv: når man er syk/forkjølet
« #6 : 28. desember 2010, 00:07 »
Tror det er viktig og bra å få trent litt selv om en hoster og snufser litt. Jeg føler meg ofte bedre når jeg kommer meg på gymmet i slike situasjoner. Ihvertfall sjelden at det er så gale at treningen blir umulig å gjennomføre Smiley

Tja, jeg er egentlig ikke så irritert over det, det ikke er noe og gjøre med det. Man må bare godta det Tongue

Tror det er viktig og bra å få trent litt selv om en hoster og snufser litt. Jeg føler meg ofte bedre når jeg kommer meg på gymmet i slike situasjoner. Ihvertfall sjelden at det er så gale at treningen blir umulig å gjennomføre Smiley

Ja, Det var jo det jeg tenkte når jeg dro på trening i dag at dette skulle jo bli bra, Nå er jeg bedre, Nå kan jeg trene. Men det får bli i morgen hvis jeg får formen riktig...Tongue
..

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: når man er syk/forkjølet
« #7 : 28. desember 2010, 00:14 »
Lite forandrer seg. Spis som vanlig, kanskje litt mer c-vitamin. Dette er det riktignok lite vitenskapelig støtte for at har noen hensikt, men det skader jo ikke likevel. Kutt kanskje også litt ned på treningsvolumet, altså antall sett og reps; her er det vel mest aktuelt å kutte ned på antall sett, men fortsett å trene på så tunge vekter du vanligvis trener med.

Utlogget Mowo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 76

Sv: når man er syk/forkjølet
« #8 : 28. desember 2010, 00:21 »
Lite forandrer seg. Spis som vanlig, kanskje litt mer c-vitamin. Dette er det riktignok lite vitenskapelig støtte for at har noen hensikt, men det skader jo ikke likevel. Kutt kanskje også litt ned på treningsvolumet, altså antall sett og reps; her er det vel mest aktuelt å kutte ned på antall sett, men fortsett å trene på så tunge vekter du vanligvis trener med.

så langt har jeg ikke trent. Hva er det som tilsier at jeg har trent i disse 5 dagene? Har du lest noe av det som står her? :p
..

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: når man er syk/forkjølet
« #9 : 28. desember 2010, 00:44 »
Du overanalyserer noe veldig, som sagt over (og du er enig i Smiley). Men seriøst, den tankegangen er langt fra oppbyggende hverken fysisk eller psykisk.

Føler du deg kun litt under pari, så går du likevel på trening og trener som normalt, men ha vett til å slutte om kroppen forteller deg at du skal det underveis.

Er du for syk til å trene så er du for syk til å trene. Fokuser på å bli frisk, glem alt som heter trening/kost...

Å tenke på hva du evt. måtte gå glipp av mht. trening osv. gjør deg ikke friskere uansett Wink
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!