Skrevet av Emne: bygge effektivt muskler  (Lest 832 ganger)

Utlogget elaxa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

bygge effektivt muskler
« : 02. januar 2011, 21:59 »
hei, jeg har no bestemt meg for å begynne å trene igjen, (lei folk kaller meg liten  Tongue ) så trenger litt hjelp for å trene effektivt og for best etter mine ønsker.
har gått aktivt på fotball i en god del år, så er ikke feit, eller stor, sluttet for et år siden til fordel for styrketrening. trente med en kompis, men hadde aldri noe skikkelig program, var hultert i bultert. benk, bryst, manualer, mage you name it, tok alt i en gang når vi var der vi, og trente ca 3 ganger i uken. men klarte å få noe resultater, gikk fra 40 elns første gang i benk til 60 x2. gikk på bare protein pulver då. så ble det stop når vinteren kom og jeg ikke kunne kjøre til trening lengre.

så no har jeg lyst å begynne igjen, men har lyst å gjøre det seriøst denne gangen, så trenger hjelp til noe.
-anbefalte øvelser for å bygge store muskler, men samtidig ha kraft i de og.
- tips til koststilskudd (vitaminer, protiner, kreain osv)
- kansje et trenings program?
og andre tips dåkkar kommer på?

det jeg er ute etter er altså en kropp med synelige muskler, men med god kraft i kroppen og.

fakta om meg:
veier: 56 kg om morgenen rett etter eg har stått opp.
høyde: 171 cm
alder: 16
kropsform: liten uten noen store kropsdeler, er ganske normal vill eg si, tynn men ikkje syl tynn, har markert mage, og du kan se at eg har litt bryst.
makset: 50x2 i benk, 14 hangups i gymmen med haken over(hadde ikkje trent siden august, og dette var i desember)

takker for all hjelp som jeg håper på å få Smiley


Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: bygge effektivt muskler
« #1 : 02. januar 2011, 22:02 »
RYP, Starting Strength, Stronglifts, Lyle McDonald: Generic Bulking Routine, Dietmar, Dan John, Randall Strossen: Super Squats.

Søk opp litt av dette og les.

Vil du ha fokus på benk, så kjør iform.no's benkpressprogram.

Utlogget elaxa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: bygge effektivt muskler
« #2 : 02. januar 2011, 22:27 »
oi, var litt det, noen å anbefale av de til meg? så på den RYP, og 5x5 vet at noen jeg kjenner har prøvd RYP. så lurer kansje på å følge den. men skal eg ta grunnprogram eller ?

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: bygge effektivt muskler
« #3 : 02. januar 2011, 23:11 »
oi, var litt det, noen å anbefale av de til meg? så på den RYP, og 5x5 vet at noen jeg kjenner har prøvd RYP. så lurer kansje på å følge den. men skal eg ta grunnprogram eller ?

Det har ikke så mye å si hvilket program du følger. RYP er helt ok, og alle de andre programmene er helt ok. Kjør RYP hvis du vil det. Ja, grunnprogrammet først.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!