Skrevet av Emne: hvem har rett? :P  (Lest 3021 ganger)

Utlogget BluePineApple

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • 15 år, SL 5x5
hvem har rett? :P
« : 07. januar 2011, 15:25 »
Ganske dumt, men jeg driver å diskuterer med en kompis om six-pack. Han sier at hvis en tjukk fyr tar 100 situps hver dag vil han få six-pack. Mens jeg mener at situpsene hjelper, men at det som faktisk gjør at du får six-pack er at du går ned i fett %.

Hvem har rett?  Grin
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103987.new#new

Chuck Norris er min bitch.
I will get bigger , I eat many fat- unknown

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: hvem har rett? :P
« #1 : 07. januar 2011, 15:27 »
Det var et ekstremt useriøst spm som også kunne bli besvart med 4-5 sec googling..

Selvfølgelig må du ned i fett%
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget BluePineApple

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • 15 år, SL 5x5
Sv: hvem har rett? :P
« #2 : 07. januar 2011, 15:28 »
Det var et ekstremt useriøst spm som også kunne bli besvart med 4-5 sec googling..

Selvfølgelig må du ned i fett%


heh, sry x)
Takk for svar Smiley
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103987.new#new

Chuck Norris er min bitch.
I will get bigger , I eat many fat- unknown

Utlogget Zarion

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 67

Sv: hvem har rett? :P
« #3 : 08. januar 2011, 23:16 »
Du vil aldri få synlig six pack med høy fett prosent uansett hvor mange du tar. Går ikke ned i vekt av situps alene heller.
Mål for sommeren 2012:

Benk: 110kg (90kg)
Mark: 180 kg (170kg)
Bøy: 140 kg (120kg)

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

Sv: hvem har rett? :P
« #4 : 09. januar 2011, 13:25 »
når jeg var liten og dum så trente jeg situps HVER dag, tror jeg greide nærmere 500 tilslutt men ble ingen six pack på meg xD har forsatt sterke magemuskler da men ligger forsatt litt uten på.. 1-2cm som skal bort til sommeren for første gang Shocked

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: hvem har rett? :P
« #5 : 09. januar 2011, 13:39 »
Dårlige svar i tråden her.

Hør her; hvis du ikke går ned i fettprosent, men trener mage, så vil magemusklene dine vokse seg "store" og da synes igjennom fettet. En annen måte å gjøre det på er selvfølgelig å ikke trene mage i det hele tatt men å bare miste fett% helt til du har så lite underhudsfett at alle musklene dine synes uten å flekse, inkl. magemusklene. Det sistnevnte er selvfølgelig mye mer slitsomt.

For det første må du se på hvor mye fett du har fra før. Hvis du er normal/slank. Så får du lett synlig sixpack av bare å trene mage. Hvis du er feit, så kommer du jo seff ingen vei, da må du fjerne det overdrevne fettet før du kan forvente å bli definert.

Da jeg var typ 10-12 år ville jeg ha "sixpack" og bestemte meg for å ta 200 situps hver dag. Husker ikke hvor lang tid det tok men fikk sixpack til slutt, men prøvde aldri å miste fett. Det funker som faen det. (Ville selvfølgelig ikke trent på den måten den dag idag Tongue)

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: hvem har rett? :P
« #6 : 09. januar 2011, 13:52 »


Da jeg var typ 10-12 år ville jeg ha "sixpack" og bestemte meg for å ta 200 situps hver dag. Husker ikke hvor lang tid det tok men fikk sixpack til slutt, men prøvde aldri å miste fett. Det funker som faen det. (Ville selvfølgelig ikke trent på den måten den dag idag Tongue)
Nei, for all del.. i den alderen forandrer jo ikkje kroppen seg drastisk på noe som helst vis :Smiley
Westside disciple

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

Sv: hvem har rett? :P
« #7 : 09. januar 2011, 13:58 »
testosteron nivået går nok en smule opp i starten av puberteten:P  Cheesy

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: hvem har rett? :P
« #8 : 09. januar 2011, 17:11 »
Nei, for all del.. i den alderen forandrer jo ikkje kroppen seg drastisk på noe som helst vis :Smiley

Helt riktig at jeg ble drastisk sterkere og vokste mye akkurat i den perioden. Men det var absolutt ingen tvil om at magemusklene var noe som var et resultat av trening i forhold til resten av kroppen. Trente jo ikke noe annet så fikk ingen markering eller masse som kan sammenlignes med den jeg fikk i takt med situps-styrken som kom som følge av å starte å trene situps først til failure på kun 10 reps, så til 20, så til 30, så til 40, 50, etc etc til jeg klarte 100 x2. Var en latterlig dårlig måte å trene på seff men jeg visste ikke no bedre... men heldigvis hjalp det jo litt og magemusklene vokste som sagt i takt og fikk et resultat til slutt Tongue

Nei men glem nå det som skjedde med meg da. Poenget er at når du trener magemusklene, så vokser magemusklene, og da kan de faktisk synes igjennom fettet, uten tvil. Men det er forutsatt at du har en normal fettprosent Tongue Jeg har aldri gått inn for å miste fett i hele mitt liv men har hatt veldig synlig sixpack siden 11-12 årsalder. Underhudsfettet er jo ikke så dominant at det visker ut helt de musklene som ligger under Tongue Men er du feit, så tviler jeg på du vil se noe som helst. Men jeg snakker om normal fettprosent.

Utlogget Guinss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

Sv: hvem har rett? :P
« #9 : 09. januar 2011, 17:36 »
Da jeg var typ 10-12 år ville jeg ha "sixpack" og bestemte meg for å ta 200 situps hver dag. Husker ikke hvor lang tid det tok men fikk sixpack til slutt, men prøvde aldri å miste fett. Det funker som faen det. (Ville selvfølgelig ikke trent på den måten den dag idag Tongue)
På hvilken måte ville du trent den dag idag?

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: hvem har rett? :P
« #10 : 09. januar 2011, 19:12 »
Altså maksimalt annenhver dag. Ikke hver dag.. Men trener ikke annenhverdag heller. Har ikke trent mage siden typ 2008 og har fortsatt sixpack. Men hvis jeg skulle trent mage igjen, kanskje 2-3 ganger per uke maks. 4-9 sett med kun kroppsvekt. Crunches, benhev og kanskje mage-sidehev. Til failure, god teknikk, slow form fremfor repsantall.

Utlogget Guinss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

Sv: hvem har rett? :P
« #11 : 09. januar 2011, 20:39 »
Altså maksimalt annenhver dag. Ikke hver dag.. Men trener ikke annenhverdag heller. Har ikke trent mage siden typ 2008 og har fortsatt sixpack. Men hvis jeg skulle trent mage igjen, kanskje 2-3 ganger per uke maks. 4-9 sett med kun kroppsvekt. Crunches, benhev og kanskje mage-sidehev. Til failure, god teknikk, slow form fremfor repsantall.
Okei, takk for utfyllende svar. Tenker jeg setter opp noe lignende program.

Han der Christiano Ronaldo tok jo mange mange(3000 ?) situps hver dag i mange år, og gjør det sikkert fortsatt. Men din måte høres mer effektiv ut.

Utlogget LogitecH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 65

Sv: hvem har rett? :P
« #12 : 10. januar 2011, 21:04 »
ikke bli som den skap homsa Christiano Ronaldo  Kokk

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!