Skrevet av Emne: Maria Amelie  (Lest 15861 ganger)

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Maria Amelie
« #45 : 14. januar 2011, 00:08 »
Handler ikke om borger her. handler om lovens tilbakevirkning på lov som omfatter ikke-borgere. Altså er det ikek snakke om å gi borgere en fordel, men om å gi ikke-borgere fordeler ved tilbakevirkning. Det tror jeg vil stille seg vesentlig annerledes. Resultatet vil kanskje bli at tusenvis av vedtak må opp til prøving. DEtte tror jeg ikke domstolene ønsker å sette et allerede slitent system gjennom.

Enig med deg hva gjelder domstolene, er bombesikker på at dette ikke går til ny behandling  

Greit, Borger var kanskje et dårlig ordvalg. Poenget var at jeg ikke tror loven ikke har anvendelse på slike områder som dette. Den har to primær oppgaver ( veldig grovt)

1. Verne mot statsmakten
2. Sikre allerede etablerte rettigheter.

Avvisning er ingen rettighet som trenger vern etter § 97.
Det er heller ikke loven som vernes, det er de den kan få følger for.

Hvordan den stiller seg til folk uten EU eller norsk tilhørighet vet jeg ikke, men at hun ikke er borger betyr ikke at loven ikke er ment til å verne henne også.
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Maria Amelie
« #46 : 14. januar 2011, 00:13 »
Du overser fullstendig hvor lite virkningsfullt det er å la 0,5% av befolkningen i land med høy befolkningsvekst innvandre til Vesten hvert år. Dette skaper en del solskinnshistorier som godhetindustrien kan sole seg i, men det har ingen langsiktig, bærekraftig effekt.

Norge har skrevet under på en del avtaler og konvensjoner som forplikter Norge til å ta imot en del innvandrere, men Norge er ikke forpliktet til å gi unødvendige innvandrere statsborgerskap. Det er flott å avlaste områder med dårlige kår i korte perioder, men hele hensikten blir borte hvis de som får komme til Norge, plutselig skal få lov til å bli boende i Norge resten av livet. Da er det ikke hjelp vi driver med, men loddtrekning om hvem som skal få leve i stor materiell velstand i Norge og hvem som skal bli igjen i elendigheten.

Jeg er ikke uenig med deg, prøver bare å få frem noen nyanser. Asylsøkere er en annen ting, vet ikke om du har dem omfattet når du sier innvandrere. Er veldig for en begrenset innvandring, men man må i noen grad som et av verdens rikeste land ha en form for solidaritet for resten av en mindre heldig verden.

- Når det er sagt er jeg ikke særlig happy over den sittende regjeringen heller og måten de har løst denne politikken.
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Maria Amelie
« #47 : 14. januar 2011, 00:26 »
Problemet med arbeidsinnvandring er at pengene ikke blir investert i Norge. De sendes ut.

Det blir det jo med all annen import også. Ikke et holdbart argument for å slutte å handle med utlandet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Maria Amelie
« #48 : 14. januar 2011, 00:28 »
Greit, Borger var kanskje et dårlig ordvalg. Poenget var at jeg ikke tror loven ikke har anvendelse på slike områder som dette. Den har to primær oppgaver ( veldig grovt)

1. Verne mot statsmakten
2. Sikre allerede etablerte rettigheter.

Avvisning er ingen rettighet som trenger vern etter § 97.
Det er heller ikke loven som vernes, det er de den kan få følger for.

Hvordan den stiller seg til folk uten EU eller norsk tilhørighet vet jeg ikke, men at hun ikke er borger betyr ikke at loven ikke er ment til å verne henne også.
Etablerte rettigheter omfatter også vedtak truffet av statsmakten. Dersom man endrer loven vedtak er truffet på vil det derfor være tilbakevirkning om tidligere truffede vedtak vil omgjøres, da disse har stadfestet en rettstilstand på tidspunktet de er truffet (og som her- stadfestet av domstolen)
Dersom man derimot har gitt loven utilsiktet virkning slik at den medfører ulemper for borgere, så kan den gis tilbakevirkning, da EMD har gitt utvidet mulighet for tilbakevirkning der dette er til borgernes fordel.

Nå drar jeg til Australia om 3 timer. Er det like godt der nede som da jeg bodde der lovlig, så kan det hende jeg blir der nede i en 9 års tid... :-P

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Maria Amelie
« #49 : 14. januar 2011, 00:44 »
Etablerte rettigheter omfatter også vedtak truffet av statsmakten. Dersom man endrer loven vedtak er truffet på vil det derfor være tilbakevirkning om tidligere truffede vedtak vil omgjøres, da disse har stadfestet en rettstilstand på tidspunktet de er truffet (og som her- stadfestet av domstolen)
Dersom man derimot har gitt loven utilsiktet virkning slik at den medfører ulemper for borgere, så kan den gis tilbakevirkning, da EMD har gitt utvidet mulighet for tilbakevirkning der dette er til borgernes fordel.

Nå drar jeg til Australia om 3 timer. Er det like godt der nede som da jeg bodde der lovlig, så kan det hende jeg blir der nede i en 9 års tid... :-P

Jaja, selvfølgelig vil ikke vedtaket om hennes utkastelse direkte omgjøres dersom loven endres. Hennes vedtak vil stå som det stod. Årsaken til det er jo at tilfellet skal bedømmes etter det som er gjeldene rett på det gitte tidspunkt. Beste eksempel på dette er reglene i tomtefesteloven.



Norsk lov bestemmer i Norge - landet hun ulovlig har oppholdt seg i. Vedtaket er endelig, og stadfestet av tingretten. Vilkårene i den norske lov er dermed oppfylt og Ivan must go home. Politikk og medilagede saker kan ikek endre dette. Skal de endre loven kan denne uansett ikke få tilbakevirkende virkning etter Grunnlovens §97. Det finnes viktigere ting å bruke nyhetene på enn en asylsøker som må hjem på soleklart grunnlag.  

§ 97s funksjon er ikke å passe på at f.eks tomtelovens bestemmelser som er totalt styrt av politisk reform blir regulert etter riktig lovregel så det ikke skal være "tilbakevirkning". Oppgaven er som sagt å sette forbud mot tilbakevirkning som er til skade for individet jfr. Johs. Andenæs.

Jeg har vel rett her har jeg ikke? Om ikke har jeg virkelig misforstått.

Edit: Hvem gidder Australia når du har Predator på Tv3!
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

tfildaed

  • Gjest
Sv: Maria Amelie
« #50 : 13. februar 2011, 01:17 »
I og med at du kjører så tøff linje selv (veldig imponert) så får du nesten komme med noen tall som viser meg at det er gratis å ha studenter på NTNU.

Om Amelia får jobbe i Norge så vil hun nok bidra med vesentlig mer enn hun tar ut av den kassen du er så redd for. få ut møkka og la slike som hun få bli, hun har gjort utrolig mye ut av en vanskelig situasjon og ingen, INGEN har blitt rammet på noen som helst måte pga hennes opphold!


Likhet for loven er en fabelaktig ting og et ABSOLUTT i en rettsstat og i et demokrati! ALDRI vik fra dette prinsipp, selv der du mener dette er urimelig. Reglene er ofte laget med sikte på viktigere prinsipper enn husmornyheter fra tabloidene. Hun har lurt norske myndigheter i 9 år. Hun har snyltet til seg skoleplasser fra skattebetalende norsk ungdom. Hun har visst om vedtaket siden det kom, allikevel aktivt unngått gjennomføringen. Dama er en svindler! at hun nå får føle konsekvensene er et resultat av hennes egne handlinger. Om hun får bli, vil Norge være et asylmekka, der avslag ikke teller om man kommer seg unna myndighetene lenge nok til at man har etablert seg tilstrekkelig!
Hun kan gråte så mye hun vil, hun tapte spillet hun selv har deltatt bevisst i!

Hvor mye tror du boken hun skrev har generert i skatter og avgifter til Norge i forhold til det hun har mottatt av velferdsgoder?

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Maria Amelie
« #51 : 13. februar 2011, 17:02 »
Om Amelia får jobbe i Norge så vil hun nok bidra med vesentlig mer enn hun tar ut av den kassen du er så redd for. få ut møkka og la slike som hun få bli, hun har gjort utrolig mye ut av en vanskelig situasjon og ingen, INGEN har blitt rammet på noen som helst måte pga hennes opphold!


Hvor mye tror du boken hun skrev har generert i skatter og avgifter til Norge i forhold til det hun har mottatt av velferdsgoder?
Jeg skjønner ikke hva du sikter til her. Du sier "la henne få bli og sende ut møkka"? Etter min mening er hun "møkka", men jeg skjønner fortsatt ikke argumentet ditt satt opp mot sitatet du hentet. På hvilket grunnlag skal man fatte vedtak imot praksis og vedtektenes vilkår i hennes tilfelle?

tfildaed

  • Gjest
Sv: Maria Amelie
« #52 : 13. februar 2011, 21:05 »
Jeg skjønner ikke hva du sikter til her. Du sier "la henne få bli og sende ut møkka"? Etter min mening er hun "møkka", men jeg skjønner fortsatt ikke argumentet ditt satt opp mot sitatet du hentet. På hvilket grunnlag skal man fatte vedtak imot praksis og vedtektenes vilkår i hennes tilfelle?

Hvem har blitt rammet av hennes opphold, hun kom som barn fullførte skole, fullførte et studium ved en av norges beste utdanningsinstutisjoner osv, så kan regelrytterne feire over loven som er malplassert, selv har jeg kjørt bil flere tusen ganger for fort sikkert 1000 ganger til høyre på rødt lys, bur meg inn slik at du ikke er redd kriminelle som meg:p

Loven er åpen for å kaste henne ut, men det finnes åpninger for å la henne bli, yes, møkka er de som stjeler, voldtar, pusher stoff etc, skikkelig kriminalitet om du ikke vet forskjellen.

Shetlandsgjengen drev med forfalskning de også, burde de blitt skutt? nei de ble premiert:) Ameli gjorde noe som muligens ingen andre har gjort og hun vil betale tilbake via skatt, mva mm mye mer enn hun fikk!!

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Maria Amelie
« #53 : 13. februar 2011, 21:08 »
Ingen forskjellsbehandling, send dem ut. Norge er allerede for snill.

tfildaed

  • Gjest
Sv: Maria Amelie
« #54 : 13. februar 2011, 21:14 »
Ingen forskjellsbehandling, send dem ut. Norge er allerede for snill.

Da bør vi sende ut snylterne og ikke de som bidrar Smiley

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Maria Amelie
« #55 : 13. februar 2011, 21:21 »
Nulltolleranse for kriminelle innvarndrere. På huet å ræva ut så fort de lager bråk... Får en først lov til å komme inn i norge er en komplett idiot hvis en begynner å selge dop, stjele osv.

Javel, Amelie har skrevet bok, holdt foredrag og skal saktens være søt (jeg synes ikke det å har heller ikke noe med saken å gjøre). Sender de ut ali baba er det ingen grunn til ikke å sende ut henne også. Loven gjelder for alle.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Maria Amelie
« #56 : 13. februar 2011, 21:26 »
Da bør vi sende ut snylterne og ikke de som bidrar Smiley
helt enig så lenge de ikke har norsk statsborgerskap, er genialt at politikerne vil få frem at innvadrere må bestå norsktest for å få søke skoler, jobb etc. Det tvinger også dem til å lære seg norsk dermed lettere å få jobb og gå skole. Nekter de, første fly hjem.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Maria Amelie
« #57 : 13. februar 2011, 21:55 »
Da bør vi sende ut snylterne og ikke de som bidrar Smiley

De blir jo forskjellsbehandling..
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Maria Amelie
« #58 : 13. februar 2011, 23:51 »
Hvem har blitt rammet av hennes opphold, hun kom som barn fullførte skole, fullførte et studium ved en av norges beste utdanningsinstutisjoner osv, så kan regelrytterne feire over loven som er malplassert, selv har jeg kjørt bil flere tusen ganger for fort sikkert 1000 ganger til høyre på rødt lys, bur meg inn slik at du ikke er redd kriminelle som meg:p

Loven er åpen for å kaste henne ut, men det finnes åpninger for å la henne bli, yes, møkka er de som stjeler, voldtar, pusher stoff etc, skikkelig kriminalitet om du ikke vet forskjellen.

Shetlandsgjengen drev med forfalskning de også, burde de blitt skutt? nei de ble premiert:) Ameli gjorde noe som muligens ingen andre har gjort og hun vil betale tilbake via skatt, mva mm mye mer enn hun fikk!!
Nå tuller du vel? Er dette satirisk ment, eller har du rett og slett ikke lest tråden?
Shetlandsgjengen...? Dette MÅ være tull, jeg vet kl er mye, er det noe som går meg hus forbi her eller?

tfildaed

  • Gjest
Sv: Maria Amelie
« #59 : 14. februar 2011, 23:40 »
Nå tuller du vel? Er dette satirisk ment, eller har du rett og slett ikke lest tråden?
Shetlandsgjengen...? Dette MÅ være tull, jeg vet kl er mye, er det noe som går meg hus forbi her eller?

Du sier forfalsking er så forferdelig, hun forfalsket noe(vet ikke hele historien her) for å kune gjøre noe meningsfylt, wow, fysj så kriminell hun er.
Shetlandsgjengen forfalsket pass, og andre dokumenter men de er helter pga motstand mot tyskerne. Nar fergen ble senket i Tinnsjøen med tungtvann døde 16 uskyldige nordmenn, var Vemork gjengen helter eller kriminelle?
Maria snakker bedre Norsk enn 90 % av Norges befolkning, har integrert seg og har ikke gjort NOE kriminelt, bare stakkarer som mener det! De som tygger khat, de som pusher stoff, truer folk osv de kan kastes ut asap.
Av en eller annen grun er det de "ordentlige" som blir kastet ut først, en far fra Levanger med jobb, barn osv ble kastet ut, flere familier med hardt arbeidende flyktninger mm som prøver å integrere seg og følger lovene er de som er enklest å hive ut, men søpla får bli.
Å til sist så spiller det ingen rolle for meg om det er ei dame(hun er ikke pen), eller muslim, katolikk, neger, indianer så lenge de oppfører seg og burde/har gyldig grunn til opphold!

Max Manus ville vridd seg i grava av bruntrøyene vi har begynt å få i Norge! Når krigen var ferdig, så var han ferdig, han til og med ansatte tyskervennlige og folk som hjalp tyskerne, ja det var en motstandsmann, de fleste som vil hive ut Maria ville vel skamklippet tyskertøser etter krigen, noe Manus aldri ville gjort!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!