Skrevet av Emne: kosttilskudd under diett  (Lest 3534 ganger)

Utlogget roenning

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

kosttilskudd under diett
« : 22. januar 2011, 21:01 »
hva kosttilskudd er egnet spesielt under en diett? vil gå inn for å kjøpe 50:50 protein myse/kasein da Børge fagerli har fortalt meg at det er mer rimelig en bare rent whey, også noe olje og Bcaa. men hva med ALA, CLA og karbohydrater? er det gunstig?

Utlogget 3sp3n

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

Sv: kosttilskudd under diett
« #1 : 22. januar 2011, 21:04 »
hva kosttilskudd er egnet spesielt under en diett? vil gå inn for å kjøpe 50:50 protein myse/kasein da Børge fagerli har fortalt meg at det er mer rimelig en bare rent whey, også noe olje og Bcaa. men hva med ALA, CLA og karbohydrater? er det gunstig?

Jeg ville heller brukt ett rent EAA produkt, som kjent inneholder store mengder BCAA. I tillegg ett PWO uten for mye tull i, for når du ligger som lavest på kcal er det ett ork å gjennomføre treningen uten noe form for stims.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: kosttilskudd under diett
« #2 : 22. januar 2011, 21:08 »
Du vil neppe merke noe verken til eller fra av CLA og ALA, og karbohydratpulver under deff (eller i det hele tatt) er så meningsløst som det går an.


Utlogget roenning

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: kosttilskudd under diett
« #3 : 22. januar 2011, 21:16 »
hva kosttilskudd er gunstig da? kunne jeg skrivet min diettplan her kort? har null erfaring med slikt

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: kosttilskudd under diett
« #4 : 22. januar 2011, 21:50 »
Du vil neppe merke noe verken til eller fra av CLA og ALA, og karbohydratpulver under deff (eller i det hele tatt) er så meningsløst som det går an.

Anbefales det ikke flytende karbohydrater etter trening da?

Utlogget ironlion

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: kosttilskudd under diett
« #5 : 22. januar 2011, 22:00 »
Du vil neppe merke noe verken til eller fra av CLA og ALA, og karbohydratpulver under deff (eller i det hele tatt) er så meningsløst som det går an.


CLA er da ganske velldokumentert!?

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: kosttilskudd under diett
« #6 : 22. januar 2011, 22:21 »
Hører at sesamin er bedre.

Aner ikke, though.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: kosttilskudd under diett
« #7 : 22. januar 2011, 22:55 »
Anbefales det ikke flytende karbohydrater etter trening da?

Kun av de som selger det og de som lytter til dem. Hvis man driver med utholdenhetsidrett på et høyt nivå og trener flere ganger daglig så vil det muligens ha en hensikt, men ellers er det bare et stort sløseri av kalorier. Hvilken som helst karbohydratkilde som f.eks. havregryn, brød, poteter, osv, vil gjøre jobben med å fylle opp glykogenlagrene like bra og i tillegg også tilføre fiber, mineraler og vitaminer.



CLA er da ganske velldokumentert!?


Ja, på dyr, men ikke på mennesker. Sier ikke at det er helt og holdent virkningsløst, men det er nok ikke noe man vil merke mye effekt av akkurat.


Conjugated Linoleic Acids (CLA). CLA is a term used to describe a group of positional and geometric isomers of linoleic acid that contain conjugated double bonds.  Adding CLA to the diet has been reported to possess significant health benefits in animals [184, 307].  In terms of weight loss, CLA feedings to animals have been reported to markedly decrease body fat accumulation [185, 308].  Consequently, CLA has been marketed as a health and weight loss supplement since the mid 1990s.  Despite the evidence in animal models, the effect of CLA supplementation in humans is less clear.  There are some data suggesting that CLA supplementation may modestly promote fat loss and/or increases in lean mass [190-192, 309-314].  Recent work suggested that CLA supplementation coupled with creatine and whey protein resulted in a increase in strength and lean-tissue mass during resistance training [315]. However, other studies indicate that CLA supplementation (1.7 to 12 g/d for 4-weeks to 6- months) has limited to no effects on body composition alterations in untrained or trained populations [190, 310, 316-324].  The reason for the discrepancy in research findings has been suggested to be due to differences in purity and the specific isomer studied.  For instance, early studies in humans showing no effect used CLA that contained all 24 isomers. Today, most labs studying CLA use 50-50 mixtures containing the trans-10, cis-12 and cis-9, trans-11 isomers, the former of which being recently implicated in positively altering body composition. This has been supported by recent work indicating that CLA (50:50 cis-9, trans-11:trans-10, cis-12) plus polyunsaturated fatty acid supplementation prevented abdominal fat increases and increase fat-free mass [325]. However, it must be noted that this response only occurred in young obese individuals.  Thus, CLA supplementation may have potential in the areas of general health and it is clear that research on the effects on body composition is ongoing and still quite varied.  Further research is needed to determine which CLA isomer is ideal for ingestion and possibly if there are differential responses among lean or obese and old or young populations.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93626.msg1384950#msg1384950


Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: kosttilskudd under diett
« #8 : 22. januar 2011, 23:02 »
hva kosttilskudd er gunstig da? kunne jeg skrivet min diettplan her kort? har null erfaring med slikt

Tja.. Kanskje grønn te, koffein, kreatin, omega-3 og noen form for multivitamin.


Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: kosttilskudd under diett
« #9 : 23. januar 2011, 01:32 »
Tja.. Kanskje grønn te, koffein, kreatin, omega-3 og noen form for multivitamin.

..og den glemte helten: beta alanin!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: kosttilskudd under diett
« #10 : 23. januar 2011, 13:50 »
hva kosttilskudd er gunstig da? kunne jeg skrivet min diettplan her kort? har null erfaring med slikt

Hei,

Skriv gjerne planen din her, samt høyde og vekt, så skal jeg se på den.

Utlogget roenning

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!