Skrevet av Emne: Hjelp, dama er Tracy Anderson fan  (Lest 1880 ganger)

Utlogget plebz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 101

Hjelp, dama er Tracy Anderson fan
« : 24. januar 2011, 11:02 »
Hei,

Jeg har en kjæreste som jobber veldig mye, og tilbringer mye tid på forskjellige hoteller rundt forbi. På grunn av dette har hun ikke særlig ofte tilgang til et skikkelig treningstudio, og må trene på rommet etter en DVD eller lignende. Hun har via noen venninner plukket opp denne Tracy Anderson som driver et helt høl i huet treningsopplegg (sitater:"Damer bør aldri løfte mer enn 1,5kg vekter", "Man må trene 2 timer om dagen minst 6 dager i uka for å få resultater"). Jeg prøvde programmet sist gang, og det var basically at man lå å kavet på gulvet eller en stol og løftet først det ene beinet i en ubehagelig vinkel 7 sett med 35 reps, og så det andre. Cardioen var å hoppe rundt og se dust ut. Grunnen til at driten funker er åpenbart at det er en slagt lavintensitet cardio ( tipper pulsen min var på rundt 60-65% i maks gjennom hele greia, og jeg har en vo2maks på ca70 ), og at hun anbefaler å kombinere denne treningen med sultedietter med 0% fett og under 1000kcal om dagen.

Istedet for å ta hele treningsfysiologi diskusjonen igjen har jeg bestemt meg for å lage et alternativt opplegg som funker mye bedre til henne. Målet er jo selvsagt "madonna armer" og "null cellulitter", som i bunn og grunn betyr fullkroppsprogram 2-3gg i uken kombinert med diett og cardio. Jeg må altså lage et program som ikke krever annet enn joggesko og et hotellrom. Tenkte meg kanskje no sånn som dette:

Oppvarming: 20minutter å hoppe rundt som en dust ( tracy anderson aktig altså ) siden hun liker det. Ser at hun blir god og varm av det og tipper hun får opp pulsen i 70-80% på dette.
øvelse 1: Knebøy 8-10 reps x3 sett
øvelse 2: Pushups 8-10rep x3 sett
øvelse 3: Dips på stol 8-10 reps 3 sett
øvelse 4: planke 3x 1minutt med 5-10 sec pause imellom ( syns mage er det vanskeligste... hvor hardt er hardt nok, og hvor sliten skal du bli før det var en bra nok trening?)
Nedvarming: 20 minutter til med å hoppe rundt som en dust

Utfordring 1: God ryggøvelse uten vekter? Noen forslag?
Utfordring 2: Knebøy uten vekter er nok for lett, mens ettbeins knebøy er for tungt. Hva gjør man her? Finnes det gode alternative rumpe/lår øvelser som kan brukes?

Skulle jeg kanskje anbefalt å kjøre dette i en slags sirkeltrening slik at hun holder pulsen oppe igjennom hele programmet og forbrenner mer? kanskje alla øvelse 1-2-3 pause 1minutt, repeat x3, og så øvelse 4-5-6, pause 1 minutt, repeat x3?

Ellers er jeg veldig åpen for andre gode forslag på treningsprogram og diett for folk på farta. Kanskje noen har noen nyttige erfaringer?
174cm
74kg

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Hjelp, dama er Tracy Anderson fan
« #1 : 24. januar 2011, 11:35 »
Legg til en strikk, så er det mulig å trene ryggen også.
Ellers er varianter av utfall og bulgarsk bøy et alternativ.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Hjelp, dama er Tracy Anderson fan
« #2 : 24. januar 2011, 11:41 »
"Inverted rows" der man kanskje tar det iifra en bordkant eller noe annen form for greps-muligheter.
"Vanlig/Bulgarsk Utfall'' for rumpe? benytte et eller annet som vekt om nødvendig(bag, sekk etc)
Lår er jeg usikker... dype knebøy(?)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!