Skrevet av Emne: Arm program over 9 uker  (Lest 33715 ganger)

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Arm program over 9 uker
« #60 : 31. januar 2006, 12:58 »
hvor mye større kan armene vokse på disse 9 ukene. jeg spiser mye mat og bruker kreatin. armene er 35 cm nå.

det er jo selvsagt individuelt på personer, men om du vil ha større armer bør du jo trene triceps, det er da du får volum på armene.
biceps er ikke akkurat den største muskelen på armen.

Det er her mange gjør feil, trener masse biceps men ingen triceps,
husk at triceps er 2/3 av overarmen, altså 66%, det er klart det er lettere å bygge volum om du bygger ut den største muskelen.

Utlogget jAck tønnesen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

SV: Arm program over 9 uker
« #61 : 26. februar 2006, 01:48 »
har noen hatt bra framgang me dette programet her?
Kjør hardt, kjør stil, kjør vekter uten tvil

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Arm program over 9 uker
« #62 : 26. februar 2006, 01:55 »
har noen hatt bra framgang me dette programet her?

Jeg prøvde det ut, men jeg hadde kanskje ikke lang nok treningsbakgrunn mht armene mine. Jeg hadde ikke drevet så god trening på dem. Så meningen med dette programmet er nok at du skal ha et godt treningsgrunnlag på armene før du setter i gang. For jeg merket nesten ikke fremgang. Det er min personlige mening, dratt ut fra egen erfaring=P  Men hvor gammel er du, hvor mye har du trent?

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Arm program over 9 uker
« #63 : 26. februar 2006, 21:25 »
for min del er det litt rart, armene mine voks ikke skikkelig før jeg faktisk kuttet ut biceps, har 3-5 sett i uka, får nok trening gjennom ryggdag og markløft to ganger i uka. triceps kjører jeg som aldri før da.

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Arm program over 9 uker
« #64 : 26. februar 2006, 21:28 »
for min del er det litt rart, armene mine voks ikke skikkelig før jeg faktisk kuttet ut biceps, har 3-5 sett i uka, får nok trening gjennom ryggdag og markløft to ganger i uka. triceps kjører jeg som aldri før da.

Vokser når du sluttet å trene den? Den var litt spessiel.

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Arm program over 9 uker
« #65 : 26. februar 2006, 22:06 »
Vokser når du sluttet å trene den? Den var litt spessiel.
må huske på at biceps faktisk blir brukt veldig mye når du trener øvelser du bruker armer på, da spesielt nedtrekk, chins, roing og slike ting.
problemet de fleste har med bicepsen sin, er at den er overtrent og ikke får tid til å restituere seg (vokse) , det viktigste er å spise riktig og trene "nok", men ikke for mye.
Mine armer har vokst siden jeg begynte å trene selvsagt, sakte men sikkert, men ikke så mye som nå når jeg faktisk ikke "overtrener" dem lenger.
Jeg trener mer triceps nå, som er 2/3 av overarmen (som jeg nevnte tidligere), og da vil jeg automatisk få mye mer størrelse på armen.
peaken på selve biceps får jeg av z-stang curl som jeg trener bare 3-5 set i uka.

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Arm program over 9 uker
« #66 : 26. februar 2006, 22:14 »
Oja okey, jeg kjører bicepsen to ganger i uken, og det vil inkl. flere sett med curl med stang, og 5x5 med hantler. Pluss at jeg da kjører de andre øvelsene som inneholder litt biceps. Trener jeg den for mye da?

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Arm program over 9 uker
« #67 : 26. februar 2006, 22:39 »
det kommer helt ann på, har du vondt i biceps? står du på stedet hvil? eller vokser den som bare rakkeren? Hver enkelt har en forskjellig restitusjonsevne, dette kommer genetisk og med kosten.
Føler du at du ikke har noen fremgang ville jeg trent mindre biceps, ikke mer.

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Arm program over 9 uker
« #68 : 27. februar 2006, 12:09 »
det kommer helt ann på, har du vondt i biceps? står du på stedet hvil? eller vokser den som bare rakkeren? Hver enkelt har en forskjellig restitusjonsevne, dette kommer genetisk og med kosten.
Føler du at du ikke har noen fremgang ville jeg trent mindre biceps, ikke mer.

Ja nei, den står vel ganske så "på stde hvil". Så hadde tenkt til å øke treningen litt jeg. Ettersom at fremgangen er minimal.  Men skal jeg gå ned til kun en gang i uken da? Synes det blir rart, men hvis det er eneste mulighet så?

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Arm program over 9 uker
« #69 : 27. februar 2006, 12:31 »
Ja nei, den står vel ganske så "på stde hvil". Så hadde tenkt til å øke treningen litt jeg. Ettersom at fremgangen er minimal. Men skal jeg gå ned til kun en gang i uken da? Synes det blir rart, men hvis det er eneste mulighet så?


ville faktisk konsentrert meg om andre muskelgrupper og heller gått ned i biceps, bruk tiden din på basisøvelsene knebøy, markløft og benkpress heller, dette er øvelser som trener større flater av kroppen din.
Og du må huske på at du skal ha vanskelig for å bygge 50 cm armer når du ikke klarer 80 kg i benkpress om du skjønner.
Ved å gjøre hele kroppen sterkere vil du automatisk også gjøre armene sterkere. 
Anbefaler at du trener mindre biceps, og vil du ha større armer, heller trener triceps som er mer "lettrent" da den er en større muskelgruppe.

Vet det er vanskelig å gjøre dette, da det virker litt unaturlig, men stol på meg, jeg tenkte også "tren mer biceps, så blir de større" hadde faktisk egen bicepsdag før, gjorde egentlig bare armene vondt verre.
Nå som jeg konsentrerer meg om basisøvelsene føler jeg virkelig at armene har kommet frem også.

klask på ett par set etter en lang ryggdag bare for å få peak, så skjønner du hva jeg mener.
Du vil virkelig merke at armene har fått kjørt seg om du tar markløft, chins, nedtrekk og slike øvelser på alvor.

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Arm program over 9 uker
« #70 : 27. februar 2006, 15:37 »
ville faktisk konsentrert meg om andre muskelgrupper og heller gått ned i biceps, bruk tiden din på basisøvelsene knebøy, markløft og benkpress heller, dette er øvelser som trener større flater av kroppen din.
Og du må huske på at du skal ha vanskelig for å bygge 50 cm armer når du ikke klarer 80 kg i benkpress om du skjønner.
Ved å gjøre hele kroppen sterkere vil du automatisk også gjøre armene sterkere.
Anbefaler at du trener mindre biceps, og vil du ha større armer, heller trener triceps som er mer "lettrent" da den er en større muskelgruppe.

Vet det er vanskelig å gjøre dette, da det virker litt unaturlig, men stol på meg, jeg tenkte også "tren mer biceps, så blir de større" hadde faktisk egen bicepsdag før, gjorde egentlig bare armene vondt verre.
Nå som jeg konsentrerer meg om basisøvelsene føler jeg virkelig at armene har kommet frem også.

klask på ett par set etter en lang ryggdag bare for å få peak, så skjønner du hva jeg mener.
Du vil virkelig merke at armene har fått kjørt seg om du tar markløft, chins, nedtrekk og slike øvelser på alvor.

Ja okey, jeg setter veldig pris på svarene dine, og jeg skal ta det til meg. For fremgangen på armene er veldig liten. Jeg har altid kjørt biceps flere ganger i uken, og har altid trodd dette hjelper, men tydligvis ikke, så da blir det et par sett i uken nå fremover. Og jeg håper det virker, blir spennende å se. Kan legge in en post om et par måneder, og fortelle åssen det gikk. Skal vel etterhvert lage en dagbok, så kommer vel inn der. Kanskje det blir en profil med bilder etterhvert også;) (Greier litt over 80 i benken for øyeblikket =P) Og igjen takk for svar. Honør;)

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Arm program over 9 uker
« #71 : 27. februar 2006, 15:47 »
Ja okey, jeg setter veldig pris på svarene dine, og jeg skal ta det til meg. For fremgangen på armene er veldig liten. Jeg har altid kjørt biceps flere ganger i uken, og har altid trodd dette hjelper, men tydligvis ikke, så da blir det et par sett i uken nå fremover. Og jeg håper det virker, blir spennende å se. Kan legge in en post om et par måneder, og fortelle åssen det gikk. Skal vel etterhvert lage en dagbok, så kommer vel inn der. Kanskje det blir en profil med bilder etterhvert også;) (Greier litt over 80 i benken for øyeblikket =P) Og igjen takk for svar. Honør;)

bare hyggelig å kunne hjelpe, håper det ordner seg for deg, armer er gøy Smiley
anbefaler deg til å legge litt ekstra tricepstrening inn bland treningsplanen din, mine favoritter er smallbenk, dips(maskin)- en du sitter på, så det ikke blir fullt så mye belastning på skuldrene + du kan kjøre mer strikt, og franskpress, samt min favoritt - "nedtrekk triceps vaier tau - down the rack" som er en øvelse jeg sitter på knærne og trekker til meg tauet slik man gjør når man trener triceps, down the rack betyr at jeg går ned 15 kg når det begynner å bli tungt, slik at jeg kan skikkelig trene meg til failure og forsetter 15 kilo til.
Denne øvelsen har jeg 3 set av i uken, og den brenner noe vanvittig!
Så skal jeg love deg at volumet på armen kommer til å øke!

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Arm program over 9 uker
« #72 : 27. februar 2006, 21:17 »
bare hyggelig å kunne hjelpe, håper det ordner seg for deg, armer er gøy Smiley
anbefaler deg til å legge litt ekstra tricepstrening inn bland treningsplanen din, mine favoritter er smallbenk, dips(maskin)- en du sitter på, så det ikke blir fullt så mye belastning på skuldrene + du kan kjøre mer strikt, og franskpress, samt min favoritt - "nedtrekk triceps vaier tau - down the rack" som er en øvelse jeg sitter på knærne og trekker til meg tauet slik man gjør når man trener triceps, down the rack betyr at jeg går ned 15 kg når det begynner å bli tungt, slik at jeg kan skikkelig trene meg til failure og forsetter 15 kilo til.
Denne øvelsen har jeg 3 set av i uken, og den brenner noe vanvittig!
Så skal jeg love deg at volumet på armen kommer til å øke!

Jeg har kjørt veldig lite triceps før, gått mest i biceps, muligens derfor jeg øker så sakte i benk, når ikke triceps og benkpress treningen min er noe i nærheten av proposjonal engang. Men det skal jeg begynne med=) Det jeg kjører nå er: Smal benk (fungerer ganske så bra), fransk press(litt værre, synes ikke helt jeg får inn noe teknikk der, blir litt å "slenge" vekten opp) og til slutt pushdown. Og den øvelsen du forklarte, er det omtrent det samme som pushdowns det da, bare at du sitter på knerne, eller missforsto jeg deg litt??

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: Arm program over 9 uker
« #73 : 27. februar 2006, 22:26 »
Jeg har kjørt veldig lite triceps før, gått mest i biceps, muligens derfor jeg øker så sakte i benk, når ikke triceps og benkpress treningen min er noe i nærheten av proposjonal engang. Men det skal jeg begynne med=) Det jeg kjører nå er: Smal benk (fungerer ganske så bra), fransk press(litt værre, synes ikke helt jeg får inn noe teknikk der, blir litt å "slenge" vekten opp) og til slutt pushdown. Og den øvelsen du forklarte, er det omtrent det samme som pushdowns det da, bare at du sitter på knerne, eller missforsto jeg deg litt??

du forsto meg helt riktig på pushdowns ja, det samme, bare på knærne, slik at det er litt vanskeligere å jukse, samt å kjøre den DTR (down the rack).
Smalbenk er nydelig, husk å ha armene inn mot kroppen.
og til slutt, ta litt lettere vekter på franskpressen, og tren på riktig teknikk, du øker uansett veldig fort i den øvelsen.

Gjør du dette skal jeg love deg du merker det i både benk og volum på armene, forstår meg egentlig ikke på de som overkjører biceps men ikke rører triceps (ikke frekt ment).
Det jeg mener er at det ikke er noe finere en skikkelig velformede armer, og da spesielt med en fin bue under armen.

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Arm program over 9 uker
« #74 : 27. februar 2006, 22:57 »
Men da skal jeg begynne å kjøre den øvelsen din Grin  Herlig med alle de tipsene dine altså, blir helt totalt forrandring i splittene mine, men som vi alle vet; "forrandring fryder"  Grin Så dette skal bli bra. Thanks again.(Har nok vært en av de som kun tenker Biceps. Men nå blir det en fin bue under armen, så kommer den andre litt mere av seg selv får jeg håpe:))

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!