Skrevet av Emne: dumt å spise mye brød?  (Lest 9484 ganger)

dal-z

  • Gjest
dumt å spise mye brød?
« : 08. februar 2011, 20:32 »
har til nå spist mye brød på bla. skole... har hørt litt om at brød ikke er det absolutt beste å spise om man vil ha mest mulig ut av næringen man får i seg. hvorfor er det bedre å f.eks. spise ris og kylling enn brød med proteinrikt pålegg?

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: dumt å spise mye brød?
« #1 : 08. februar 2011, 20:34 »
har til nå spist mye brød på bla. skole... har hørt litt om at brød ikke er det absolutt beste å spise om man vil ha mest mulig ut av næringen man får i seg. hvorfor er det bedre å f.eks. spise ris og kylling enn brød med proteinrikt pålegg?

grovt brød er en fin karbokilde.. Så er ikke noe galt i å spise brød.
Mandal Treningssenter.

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

Sv: dumt å spise mye brød?
« #2 : 09. februar 2011, 17:10 »
Jeg skjønner personlig ikke hvorfor så mange er redd for å spise brød og andre diverse karbohydratkilder. Selv spiser jeg mye brød, ris og pasta og jeg kan ikke si man blir feit av den grunn. Det er jo selvsagt kalori inn kontra kalori ut, men allikevel vil det ikke si brød er fyfy.
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget Newb92

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 430
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 430

Sv: dumt å spise mye brød?
« #3 : 09. februar 2011, 17:35 »
Nei, men en brødskive med skinke er vell ikke det optimalet måltide, vist du skal fokusere på å få i deg proteiner, og flertaller på dette forumet tenker vell på å få i seg mest mulig proteiner fordi de bygger /deffer o.l

Da hadde vell flerparten gått for Skyr, kesam, tunfisk etc.

Utlogget aleksgun

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Adam van Koeverden
Sv: dumt å spise mye brød?
« #4 : 09. februar 2011, 17:41 »
Får ikke i deg mange kalorier hvis man bygger med skyr og sllikt
-Life is a dream, dream it! If you can dream it, you can do it-

Utlogget Newb92

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 430
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 430

Sv: dumt å spise mye brød?
« #5 : 09. februar 2011, 17:45 »
får værtfall i deg proteiner ; ) selvfølgelig mente jeg ikke at du skulle spise 1 skyr, også si stopp, du kan ta deg et par grove brødskiver med proteinriktpålegg, nøtter, og 1 skyr evt, da har du et fint måltid ; )

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: dumt å spise mye brød?
« #6 : 09. februar 2011, 17:47 »
har til nå spist mye brød på bla. skole... har hørt litt om at brød ikke er det absolutt beste å spise om man vil ha mest mulig ut av næringen man får i seg. hvorfor er det bedre å f.eks. spise ris og kylling enn brød med proteinrikt pålegg?
Problemet er at man må ha store mengder proteinrikt pålegg, selve brødet er ikke spesielt næringsrikt.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: dumt å spise mye brød?
« #7 : 09. februar 2011, 19:43 »
Jeg merker selv at på deff så er ikke brødskiver så optimalt...
1 skive på ca 40-50 g er rundt 100kcal... på jobb må jeg ha hvertfall 7 skiver + pålegg. og dette blir rundt 1000kcal grovt regnet.. er begrenset hvor mye proteinrikt pålegg jeg får på disse skivene, pga økonomi.

Da har jeg brukt over litt under halvparten av "kalorikvota" på karbohydrater(brødskiver).
Så har jeg bare 1300 kcal igjen til resten av dagen og blir da avhengig av at disse 13-1400 kaloriene består av proteiner og fett.



Mandal Treningssenter.

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: dumt å spise mye brød?
« #8 : 09. februar 2011, 19:49 »
Største problemet med brød er vel i grunn at mange spiser fint brød, og derved ikke blir mett av det, og derved spiser mye mer enn hva de egentlig burde.
Merker jeg selv. Og jeg spiser ezekielbrød. Er ingenting som hindrer meg i å dytte nedpå et helt brød, uten å bli spesielt mett. : p
Men det at det er begrenset hvor mye protein du klarer å pakke på et brødskive er vel hovedproblemet for OSS BYGGÆRE(nei.), med mindre du har en halv pakke kyllingsmøreost og 100g kyllingpålegg, så er det liksom litt fattig..

Utlogget Newb92

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 430
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 430

Sv: dumt å spise mye brød?
« #9 : 09. februar 2011, 20:47 »
Største problemet med brød er vel i grunn at mange spiser fint brød, og derved ikke blir mett av det, og derved spiser mye mer enn hva de egentlig burde.
Merker jeg selv. Og jeg spiser ezekielbrød. Er ingenting som hindrer meg i å dytte nedpå et helt brød, uten å bli spesielt mett. : p
Men det at det er begrenset hvor mye protein du klarer å pakke på et brødskive er vel hovedproblemet for OSS BYGGÆRE(nei.), med mindre du har en halv pakke kyllingsmøreost og 100g kyllingpålegg, så er det liksom litt fattig..

exactly my point

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: dumt å spise mye brød?
« #10 : 09. februar 2011, 20:51 »
Hvem sa noe om dyrt pålegg? Stek kyllingfilét/biff/fisk(tunfisk) og del den opp, ganske lett det. Spiser kun rent speltbrød og rugbrød, uten gjær, men merker likevel at jeg er mer glad i en "ren" kost med mest grønnsaker, frukt og proteiner. Dog, litt må man jo ha i blant og.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: dumt å spise mye brød?
« #11 : 09. februar 2011, 20:52 »
Hvem sa noe om dyrt pålegg? Stek kyllingfilét/biff/fisk(tunfisk) og del den opp, ganske lett det. Spiser kun rent speltbrød og rugbrød, uten gjær, men merker likevel at jeg er mer glad i en "ren" kost med mest grønnsaker, frukt og proteiner. Dog, litt må man jo ha i blant og.

er DET billig pålegg???
Mandal Treningssenter.

Utlogget lolvik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 967
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 967

Sv: dumt å spise mye brød?
« #12 : 09. februar 2011, 21:23 »
Kjør på med roastbeef og litt loderogn når du først er i gang!

(loderogn har forresten en meget greit næringsinnhold! Cheesy )

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: dumt å spise mye brød?
« #13 : 09. februar 2011, 22:51 »
er DET billig pålegg???

De fleste her spiser vel en boks med tunfisk eller kyllingfiléet som mellommåltid, hvorfor ikke ha det på brødskiven i stedet? Slipper man alt saltet/nitratet, og er vel bortimot så billig man kan få det uten å spise pulver, jeg vet ikke hvordan du gjør det til vanlig når du skal ha protein inn i kroppen?
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget 41232341

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: dumt å spise mye brød?
« #14 : 09. februar 2011, 22:56 »
Slipper saltet?

Det er vel like mye salt fordi om tunfisken er på brødskiva.. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!