Skrevet av Emne: Å trene til failure gjør at du mister styrke?  (Lest 13410 ganger)

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Å trene til failure gjør at du mister styrke?
« #30 : 07. februar 2011, 12:19 »
DC(doggcrapp) blir det vel alltid trent til failure. Mange der med lang jevn progresjon i styrke.. Ikke alle som trener DC boler heller Undecided
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Å trene til failure gjør at du mister styrke?
« #31 : 07. februar 2011, 12:43 »
Må ikke høre på denne s0p0ro, han kommer bare med påstander uten kilde. Samme gjorde han da han anbefalte cable cross til en nybegynner istedet for benkpress.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Å trene til failure gjør at du mister styrke?
« #32 : 07. februar 2011, 13:07 »
Må ikke høre på denne s0p0ro, han kommer bare med påstander uten kilde. Samme gjorde han da han anbefalte cable cross til en nybegynner istedet for benkpress.
HAHhahahahahahahahahahahha.
Nesten morsomt.
Har aldri sagt noe i nærheten av det du påstår, hvis du oppfattet det som at mine innlegg i den tråden hadde det budskapet burde du oppsøke en eller annen spesialist, for da lever du åpenbart i din egen lille drømmeverden.

Ellers refererer man selvfølgelig ikke til kilder når det er snakk om allment aksepterete sannheter.
Jeg inviterer deg til å lese min første post igjen, der jeg kort nevner noen punkter som gjør at failure ikke er ideelt med en frekvens som trådstarter har, og helller komme med et motargument enn å prøve å sverte meg som person siden du føler deg eid.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Å trene til failure gjør at du mister styrke?
« #33 : 07. februar 2011, 13:13 »
HAHhahahahahahahahahahahha.
Nesten morsomt.
Har aldri sagt noe i nærheten av det du påstår, hvis du oppfattet det som at mine innlegg i den tråden hadde det budskapet burde du oppsøke en eller annen spesialist, for da lever du åpenbart i din egen lille drømmeverden.

Ellers refererer man selvfølgelig ikke til kilder når det er snakk om allment aksepterete sannheter.
Jeg inviterer deg til å lese min første post igjen, der jeg kort nevner noen punkter som gjør at failure ikke er ideelt med en frekvens som trådstarter har, og helller komme med et motargument enn å prøve å sverte meg som person siden du føler deg eid.
HA! Du SA ikke det der?? Grin

(jeg synes forøvrig det er ganske sprekt og spenstig at du poster i denne tråden bare for å kverulere, "takker for deg", og så kommer tilbake igjen og kverulerer mer. Men du legger kanskje noe annet i det å "takke for seg" enn det jeg gjør!?)

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Å trene til failure gjør at du mister styrke?
« #34 : 07. februar 2011, 13:15 »
HAHhahahahahahahahahahahha.
Nesten morsomt.
Har aldri sagt noe i nærheten av det du påstår, hvis du oppfattet det som at mine innlegg i den tråden hadde det budskapet burde du oppsøke en eller annen spesialist, for da lever du åpenbart i din egen lille drømmeverden.

Ellers refererer man selvfølgelig ikke til kilder når det er snakk om allment aksepterete sannheter.
Jeg inviterer deg til å lese min første post igjen, der jeg kort nevner noen punkter som gjør at failure ikke er ideelt med en frekvens som trådstarter har, og helller komme med et motargument enn å prøve å sverte meg som person siden du føler deg eid.

Det å ikke trene til failure er mest egnet for styrkeløft, men det har ikke falt det inn at trådstarter mest sansynlig trener for å få mest mulig muskler? Så lenge han spiser, sover og har nok hviledager, ser jeg ikke hvorfor han ikke burde gjøre det. Selvfølgelig, om styrken fortsatt ikke bedrer seg over tid, må man jo prøve noe annet - som for eks. 5x5 uten å trene til failure.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Å trene til failure gjør at du mister styrke?
« #35 : 07. februar 2011, 13:16 »
HA! Du SA ikke det der?? Grin

(jeg synes forøvrig det er ganske sprekt og spenstig at du poster i denne tråden bare for å kverulere, "takker for deg", og så kommer tilbake igjen og kverulerer mer. Men du legger kanskje noe annet i det å "takke for seg" enn det jeg gjør!?)

Sånn er det når man bare er ute etter å ta folk.. Wink
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Å trene til failure gjør at du mister styrke?
« #36 : 07. februar 2011, 13:17 »
Klart man kan trene til failure og øke i styrke. Risikoen er selvsagt større for at man blir overtrent og da går det feil vei med både størrelse og styrke. Å trene til failure på hvert eneste sett er vel neppe det beste for de aller fleste men å aldri trene til failure er nok heller ikke optimalt. Man må finne balansen så kan man fint trene til failure, men kankje ikke på hvert eneste sett.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Å trene til failure gjør at du mister styrke?
« #37 : 07. februar 2011, 13:22 »
HA! Du SA ikke det der?? Grin

(jeg synes forøvrig det er ganske sprekt og spenstig at du poster i denne tråden bare for å kverulere, "takker for deg", og så kommer tilbake igjen og kverulerer mer. Men du legger kanskje noe annet i det å "takke for seg" enn det jeg gjør!?)
Nja :p
Er, dessverre i noen tilfeller, slik at trådene man har postet i kommer opp i listen til høyre, og når noen bevisst sprer usannheter føler jeg et behov for å avkrefte dette, verre er det vel ikke:)

Det å ikke trene til failure er mest egnet for styrkeløft, men det har ikke falt det inn at trådstarter mest sansynlig trener for å få mest mulig muskler? Så lenge han spiser, sover og har nok hviledager, ser jeg ikke hvorfor han ikke burde gjøre det. Selvfølgelig, om styrken fortsatt ikke bedrer seg over tid, må man jo prøve noe annet - som for eks. 5x5 uten å trene til failure.
Det du glemmer er at trådstarter trener bøy/benk/mark 3 ganger i uken...All min argumentasjon har det som utgangspunkt, og jeg står da fast på at failure hver økt vil være negativt på litt lengre sikt, uansett om større muskler eller økt styrke er hovedmålet til trådstarter.

Som sagt, for de som trener 3-4-5 splitt, med masse isolasjonsøvelser, stiller saken seg annerledes.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Å trene til failure gjør at du mister styrke?
« #38 : 07. februar 2011, 13:52 »
konstatere, uten noe forbehold, at klimaendringene overhodet ikke er menneskeskapt

Det har jeg ikke sagt. Jeg sa lite eller ingenting.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Å trene til failure gjør at du mister styrke?
« #39 : 07. februar 2011, 14:09 »
Det har jeg ikke sagt. Jeg sa lite eller ingenting.
Ok, beklager.
Likevel drøyere å påstå det, uten forbehold, enn å påstå at failure ikke er den beste veien til Rom. Imo.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Å trene til failure gjør at du mister styrke?
« #40 : 07. februar 2011, 14:15 »
Ok, beklager.
Likevel drøyere å påstå det, uten forbehold, enn å påstå at failure ikke er den beste veien til Rom. Imo.

Trenger ikke forbehold når man ser på fakta vettu Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Guinss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

Sv: Å trene til failure gjør at du mister styrke?
« #41 : 07. februar 2011, 16:43 »
Det du glemmer er at trådstarter trener bøy/benk/mark 3 ganger i uken...All min argumentasjon har det som utgangspunkt, og jeg står da fast på at failure hver økt vil være negativt på litt lengre sikt, uansett om større muskler eller økt styrke er hovedmålet til trådstarter.
Trådstarter vil jo uansett bare trene til "failure" på siste uka av RYP-programmet(3 økter), i værste fall 2 uker. Så følger 1 uke deload, og 5 uker til neste failuretrening. Så det burde ikke være noe problem, sånn som jeg ser det ihvertfall. Smiley

Utlogget suhring

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Å trene til failure gjør at du mister styrke?
« #42 : 10. februar 2011, 23:00 »
Personlig, synes jeg det til tider er irriterende at noen kommer og prøver og rette opp hvordan du trener.
Er jeg greit iblant, men her snakker jeg over tid. Uansett; Sier meg enig i at om en skal gjøre det trenger man relativt mye søvn. Jeg sover 11 timer mandag - fredag og føles ilbant som det ikke er nok, for programmet mitt har noe som ligner "trene til failure" Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!