Skrevet av Emne: store armer  (Lest 3958 ganger)

Utlogget rambogutten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

store armer
« : 19. februar 2011, 21:23 »
hvilke øvelser er best hvis du vil ha større armer? takk for svar Wink

Waal

  • Gjest
Sv: store armer
« #1 : 19. februar 2011, 21:26 »
Hantelcurl
Ezstangcurl
Triceps pushdowm med tau
Håndleddscurl
Roing
Grippers
Håndbak
Markløft
Smalbenk
Tatepress
Franskpress

Utlogget Power8lethic

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

Sv: store armer
« #2 : 19. februar 2011, 21:26 »
Onanering, annenhver gang venstre/høyre
24 år
97 kg
1.92 m

BF : 14 %

Utlogget asdf123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Sv: store armer
« #3 : 21. februar 2011, 20:21 »
Hantelcurl
Ezstangcurl
Triceps pushdowm med tau
Håndleddscurl
Roing
Grippers
Håndbak
Markløft
Smalbenk
Tatepress
Franskpress

Vil ikke si det finnes et fasit svar på det, men det svaret Waal ga, vil jeg si er meget nærme. Cheesy
Train-eat-sleep-repeat.

Utlogget Krabbatten

Sv: store armer
« #4 : 21. februar 2011, 20:37 »
Hantelcurl
Ezstangcurl
Triceps pushdowm med tau
Håndleddscurl
Roing
Grippers
Håndbak
Markløft
Smalbenk
Tatepress
Franskpress
Hvis du mener markløft gir store armer bør du sjekke denne:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88461.0

Grippers og håndleddscurl, tja. Han sier riktig nok ikke store overarmer her, men bare til info så virker overarmene mindre jo større underarmene er.


Jeg hører stadig vekk at man må holde kroppen i ro ved bicepscurls, push er juks. Dette hørte jeg på en stund, men fremgangen var dårlig. Jeg begynte med push igjen og økte som bare faen.
Push er kanskje juks, men når vi trener så handler det om utmattelse. Legg på deg 20kg i curls med push, så kan du gå tilbake å prøve 100% stillestående curls etterpå, og du vil merke at du har hatt god fremgang.

Noen forklaring har jeg ikke på det, men slik funket det for meg.


Når det gjelder triceps bør du ha franskpress med stopp som hovedøvelse (etter benkpress selvfølgelig). Korrekt utførelse er veldig viktig, ikke gå for langt bak eller fram. Armene må heller ikke presses ut mot sidene, men mest mulig inn mot midten.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget småen.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 119
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 119

Sv: store armer
« #5 : 24. februar 2011, 23:46 »
Bicepscurl, franskpress, Grippers, millitærpress og markløft.  og benkpress. de øvelsene jeg kjører og armene mine ble faktisk større da jeg startet med markløft, sikkert pga armene skal tåle tyngden ell noe. kan også være at det er en øvelse som bruker mere muskler så det aktiverer noe så man vokser mere Smiley

Men funker hvertfall! Smiley
Markløft - 100 kg
Benkpress - 62.5 kg
Knebøy - 50 kg ++
Militærpress - 50 kg
Født i 1993
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=105606.0

Waal

  • Gjest
Sv: store armer
« #6 : 25. februar 2011, 00:02 »
Hvis du mener markløft gir store armer bør du sjekke denne:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88461.0

Grippers og håndleddscurl, tja. Han sier riktig nok ikke store overarmer her, men bare til info så virker overarmene mindre jo større underarmene er.


Jeg hører stadig vekk at man må holde kroppen i ro ved bicepscurls, push er juks. Dette hørte jeg på en stund, men fremgangen var dårlig. Jeg begynte med push igjen og økte som bare faen.
Push er kanskje juks, men når vi trener så handler det om utmattelse. Legg på deg 20kg i curls med push, så kan du gå tilbake å prøve 100% stillestående curls etterpå, og du vil merke at du har hatt god fremgang.

Noen forklaring har jeg ikke på det, men slik funket det for meg.


Når det gjelder triceps bør du ha franskpress med stopp som hovedøvelse (etter benkpress selvfølgelig). Korrekt utførelse er veldig viktig, ikke gå for langt bak eller fram. Armene må heller ikke presses ut mot sidene, men mest mulig inn mot midten.

Jeg mener fremdeles markløft gir større armer.

Det blir det samme som å si at hvis du står ved siden av Jay Cutler, så ser du liten ut.





Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: store armer
« #7 : 25. februar 2011, 00:10 »
Hvis du mener markløft gir store armer bør du sjekke denne:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88461.0


Hvis en kar ikke trener og begynner å trene en del sett markløft ett par ganger i uka, så får han større armer.
Markløft stimulerer en rekke av hormonproduksjonene positivt i og med at det er en såpass tung baseøvelse, markløft inkluderer også biceps, så å si att den ikke hjelper for å få store armer blir feil. Underarmene vokser også betydelig av markløft.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: store armer
« #8 : 25. februar 2011, 10:31 »
hvilke øvelser er best hvis du vil ha større armer? takk for svar Wink

Ser at det er en viss diskusjon her inne om markløft bygger større armer eller ikke. Den gjør nok det til en viss grad, men skal du trene armene kommer du ikke utenom øvelser som medfører bevegelse i albueleddet.

Biceps = Framside overarm. Muskelen som bøyer armen. Øvelser..: Alle former for curl, roing og chins/nedtrekk.
Triceps = Bakside overarm. Muskelen som strekker armen. Øvelser..: Benkpress, pushups, skulderpress, franskpress.

Utlogget Krabbatten

Sv: store armer
« #9 : 25. februar 2011, 15:42 »
Hvis en kar ikke trener og begynner å trene en del sett markløft ett par ganger i uka, så får han større armer.
Markløft stimulerer en rekke av hormonproduksjonene positivt i og med at det er en såpass tung baseøvelse, markløft inkluderer også biceps, så å si att den ikke hjelper for å få store armer blir feil. Underarmene vokser også betydelig av markløft.
Har du en kilde som sier at man trener biceps ved markløft? Kanskje med dårlig teknikk.

EDIT: Det er stor forskjell på å aktivere en muskel og å trene en muskel. Man holder f.eks. armene aktive under knebøy, men man trener dem ikke.

Armene kan vokse ja, men man får ikke det som betegnes som store armer av markløft. Det sier jo litt når man ser en 18åring med armer på ca. 35-38cm løfter 335kg i markløft.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: store armer
« #10 : 25. februar 2011, 15:56 »
Markløft stimulerer en rekke av hormonproduksjonene positivt i og med at det er en såpass tung baseøvelse, markløft inkluderer også biceps, så å si att den ikke hjelper for å få store armer blir feil. Underarmene vokser også betydelig av markløft.
På hvilken måte inkluderer markløft biceps? Jeg vil heller si jeg aktiverer triceps for å strekke armen helt ut.

Den hormon-effekten er motbevist i alle studier jeg har lest..
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!