Skrevet av Emne: Hvilket programm bør jeg bruke?  (Lest 1952 ganger)

Utlogget Thomas.R

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

Hvilket programm bør jeg bruke?
« : 11. mars 2011, 17:33 »
Hei, jeg er en gutt på 183 cm og 85 kg. Har trent siden 1 januar stort sett annahver dag, med en hviledag innimellom. trente første mnd på et programm som jeg fikk av sentret. Men ble med noen kompisser litt senere og trente med de. De kjører 3-splitt, jeg føler at jeg ikke har trent lenge nok for og starte med det, ikkesant?
Trenger et programm som passer meg, jeg vil fortsette og gå ned i vekt (veide 98 kg når jeg startet 1 jan.) og øke i styrke. Jeg spiser ganske riktig tror jeg (?) får i meg ca 2-3g/kg proteiner hver dag. Men kansje litt for stort kaloriunderskudd? I og med jeg har mistet 13 kg  på ca 10 uker?

Jeg har ingen anelse om hvilket programm jeg burde kjøre, har tenkt litt på RYP, men det er jo forskjell på de programmene og? Noen som kan hjelpe meg litt?
I intend to live forever. So far, so good.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Hvilket programm bør jeg bruke?
« #1 : 11. mars 2011, 17:36 »
RYP eller stronglifts. Du ligger nok i et alt for stort underskudd om du har gått ned 13 kg på 10 uker ja. Sats heller på 0.5kg per uke, så blir tapet av muskelmasse minimal Smiley
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Thomas.R

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

Sv: Hvilket programm bør jeg bruke?
« #2 : 11. mars 2011, 17:39 »
RYP eller stronglifts. Du ligger nok i et alt for stort underskudd om du har gått ned 13 kg på 10 uker ja. Sats heller på 0.5kg per uke, så blir tapet av muskelmasse minimal Smiley
Hva er forskjell på de programmene? eller går det ut på det samme?
I intend to live forever. So far, so good.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Hvilket programm bør jeg bruke?
« #3 : 11. mars 2011, 17:46 »
Hva er forskjell på de programmene? eller går det ut på det samme?

Stronglifts skal du ligge på 5 reps i alle øvelser. (3 per trening) RYP har mange flere øvelser, med flere reps.

https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/


What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Thomas.R

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

Sv: Hvilket programm bør jeg bruke?
« #4 : 12. mars 2011, 01:10 »
Stronglifts skal du ligge på 5 reps i alle øvelser. (3 per trening) RYP har mange flere øvelser, med flere reps.

https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/




Skal begynne med RYP, koster det noe? Må jeg ta 10RM før jeg starter? tenker på og evt bruke appen dems. Noen erfaringer?
I intend to live forever. So far, so good.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Hvilket programm bør jeg bruke?
« #5 : 12. mars 2011, 10:43 »
Skal begynne med RYP, koster det noe? Må jeg ta 10RM før jeg starter? tenker på og evt bruke appen dems. Noen erfaringer?

Du må sjekke 10rm før du starter ja, vet ikke om det koster noe for noen app, det koster ialfall ikke noe om du henter programmet fra linken jeg ga deg Smiley
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Hvilket programm bør jeg bruke?
« #6 : 12. mars 2011, 11:55 »
I og med jeg har mistet 13 kg  på ca 10 uker?

Hvis du spiser mye og går over på diett, så mister du jo 2-4 kg første uka bare i muskelglykogen, tarminnhold, vann. Man bør gjerne ikke regne med den første uka når man ser på hvor mye vekt en har gått ned. 10 kg på 9 uker er ikke farlig raskt, i hvert fall ikke hvis du hadde ganske mye fett på kroppen fra før. Men er enig i at etter de første 3-4 ukene bør man ikke legge seg på noe mer vektnedgang enn 0,5 kg i uka.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Hvilket programm bør jeg bruke?
« #7 : 12. mars 2011, 12:28 »
Hvis du spiser mye og går over på diett, så mister du jo 2-4 kg første uka bare i muskelglykogen, tarminnhold, vann. Man bør gjerne ikke regne med den første uka når man ser på hvor mye vekt en har gått ned. 10 kg på 9 uker er ikke farlig raskt, i hvert fall ikke hvis du hadde ganske mye fett på kroppen fra før. Men er enig i at etter de første 3-4 ukene bør man ikke legge seg på noe mer vektnedgang enn 0,5 kg i uka.

Vel, han har gått ned over 1kg i uken, altså over dobbelt så mye som han egentlig burde ligge på, så han har gått ned mer enn han burde Wink
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget Thomas.R

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

Sv: Hvilket programm bør jeg bruke?
« #8 : 13. mars 2011, 11:35 »
Vel, han har gått ned over 1kg i uken, altså over dobbelt så mye som han egentlig burde ligge på, så han har gått ned mer enn han burde Wink
Det har ikke gått gjevt over 1kg uka. De siste ukene har jeg mista sånn ca 0,5 kg/uka så satser på jeg har sånn ca passe kaloriunderskudd nå Smiley
I intend to live forever. So far, so good.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Hvilket programm bør jeg bruke?
« #9 : 13. mars 2011, 14:05 »
En praktisk forskjell er at RYP forteller alt du trenger å vite på norsk, i et hefte, mens med stronglifts må du finne informasjonen på ei engelsk nettside, spredt over flere artikler og en faq.

Og det er viktig å lese om programmet, slik at skjønner hvordan det hele henger sammen, i tilstrekkelig grad til å gjøre øvelsene riktig, og slik at du ikke begynner å gjøre egne forandringer som du tror er lure, men som egentlig er kontraproduktive.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!