Skrevet av Emne: Belte til knebøy og Mark  (Lest 3176 ganger)

Utlogget Cpt Minstemann

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 179

Belte til knebøy og Mark
« : 06. mars 2011, 23:09 »
ser litt på belter, og vil helst kjøpe ett for under 500 hundre lappen
Disse har jeg funnet til nå:
http://mobech.no/STYRKEL%C3%98FTBELTE%20S/390702
og
http://www.treningspartner.no/produkt/1569_abilica-styrkeloftbelte.aspx (det øverste)

noen som har noen erfaringer rundt disse eller har noen andre å anbefale?

Utlogget Cpt Minstemann

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 179

Sv: Belte til knebøy og Mark
« #1 : 07. mars 2011, 12:47 »
bump

Utlogget tynnen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

Sv: Belte til knebøy og Mark
« #2 : 07. mars 2011, 13:02 »
Hørt better bodies belte er ganske bra, koster vell 300-400 ?? Sjekk bodypower.se Smiley

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Belte til knebøy og Mark
« #3 : 07. mars 2011, 13:03 »
Har testet litt forskjellige belter, its all the same shit så å si Smiley

Kjøpte mitt av en på treninga mi, koster 299kr. Treningskompisen min har ca akkurat samme belte men pga det står "Gasp" på det så koster det over det dobbelte. Foretrekker faktisk min jeg.

http://siggy1.g5.nsn.no/treningsutstyr/styrkelofterbelte#variation=14349

Reklamen bare røsket jeg av, bryr meg ikke om åssen det ser ut. Noen måneder så ser belte godt brukt ut ansett Smiley

Ps: Belte jeg linket er veldig tykt, 13mm
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Cpt Minstemann

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 179

Sv: Belte til knebøy og Mark
« #4 : 08. mars 2011, 04:09 »
ett lignende belte som du linket til ottesen er det jeg egentligt vil ha, synd de ikke hadde small... vet du om andre som selger det billig?

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Belte til knebøy og Mark
« #5 : 08. mars 2011, 13:26 »
Er flere på treninga som har ca samme belte, tror dem har handlet i sverige men tingen er at dem er så dyre Sad Nesten alle steder jeg titter så har dem Gasp belte som er dyrt som fy, jeg kan sjekke med dem på treninga idag visst jeg husker det\ser dem der Smiley

Skal også sies at belte jeg linket i small er veldig lite, mye mulig du passer i medium. Men det blir litt vanskelig for meg å si...
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget nitramm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Belte til knebøy og Mark
« #6 : 08. mars 2011, 13:39 »
Har selv brukt Mobechbelte i ett og et halvt år, og de er helt kurrante. Abilica bør du styre unna! De er rett og slett helt forjævlige. Hvis du ikke ønsker å bruke mer enn 500, gjør det likevel! Har begynt å bruke dette: http://proteinfabrikken.no/Avdelinger/Treningsutstyr/Hansker/Reimer/St%C3%B8tte/Belter/Hardcore-Power-Belt/Hardcore-Power-Belt-XL-Gasp-15276.aspx og det er verdt hver krone! Sammenlignet med Mobechbeltet til ca. 450 er det mye bedre. At det koster så mye fordi at det står Gasp på er bare bull. Dette beltet holder seg stivt og helt i mange år! Det gjør ikke de andre beltene. Så jeg vil absolutt anbefale dette beltet. I tillegg slipper du taggene på Mobechbeltet. Det var en fryd å slippe Smiley

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Belte til knebøy og Mark
« #7 : 08. mars 2011, 13:51 »
At det koster så mye fordi at det står Gasp på er bare bull.

Det er ikke bull nei. Belte jeg feks har til under halveprisen er minst like bra visst ikke bedre. Det har ordentlige\lett låsing og ikke som Gasp belte hvor man må dytte en og en pinne inn i hullet for å låse den. Belte jeg har har flere hull og mindre mellomrom slik at man kan justere mer. I tillegg er det tykkere (innenfor krav til konkurranse)

Og igjen, under halve prisen. Skal også legge til at jeg har brukt begge beltene det er snakk om i ca like lang tid og er uten tvil hva jeg ville valgt. Det blir jo såklart litt smak og behag, men å gi så mye for et belte når man kan betale under halvparten syntes jeg blir dumt. Jeg takler ikke låsingen på Gasp belte pga ene underarmen min, må ha hjelp til å få den på og av. På belte jeg linket+mobechbelte så bare drar man litt i låsen så er den løs...
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget nitramm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Belte til knebøy og Mark
« #8 : 08. mars 2011, 14:27 »
Da koker det ned til én ting, smak og behag! Jeg VET at Mobechbeltene holder mye kortere ihvertfall. Og Gaspbeltene holder lenger. Hvordan det er med beltet du har skal jeg ikke uttale meg, det kan godt hende at det er bra. Men min erfaring med de aller fleste billigbeltene er at de ikke er behagelige. Det kan du vel ikke nekte for? Dermed er det vanskelig å vite hva som er bra og ikke av de billige. Gasp er ihvertfall kvalitet, det kan ikke benektes. Smiley

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Belte til knebøy og Mark
« #9 : 08. mars 2011, 15:05 »
Ja, er smak og behag. Billigbeltene jeg har testet er ikke noe mer eller mindre behaglige enn Gasp beltet. Et stort,hardt og stivt belte vil jo uansett aldri være behagelig i førsten. Grunnen til at du muligens syntes Gasp beltet er mer behagelig er fordi det er noen tynnere. Jo bedere og tykkere belte er jo mer ubehagelig blir det jo, men blir jo også mer støtte. Mitt belte er 10cm bredt og 13mm tykt som er max kravene i konkurranser. Nå skal vel ikke trådstarter stille i noen konkurranser, men som sagt gir det jo mer støtte.

Litt av grunnen til jeg nevnte ett billigere belte er fordi 650kr er mye penger, spesiellt siden trådstarter er 16år og mest sannsynlig går på skole. Men alt i alt kommer det vel ann på smak og behag som du sier, ett belte gjør jo jobben sin nesten uansett...

Edit: Mobech belte har jeg null peil på, men så litt "shabby" ut kanskje.
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget nitramm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Belte til knebøy og Mark
« #10 : 08. mars 2011, 15:33 »
Er jo en vurderingssak hva man skal gå for. Jeg har ingen intensjon om å løfte på stevne, og som du sier har vel ikke trådstarter det heller? Jeg synes personlig at billigbeltene jeg har prøvd er ubehagelige selv etter innkjøring. Det har ikke Gaspbeltene jeg har prøvd vært. Altså, de holder lenge og er behagelige. Om de er verdt 650 kroner er en vurderingssak. Jeg gikk ihvertfall for den løsningen og er strålende fornøyd Smiley Og jeg har målt beltet, og det er 9,8 cm bredt og 10 mm tykt. Ikke så fryktelig lang unna ditt med andre ord, og ikke så mye mindre støtte heller.

Utlogget Cpt Minstemann

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 179

Sv: Belte til knebøy og Mark
« #11 : 08. mars 2011, 21:34 »
Blir nokk et av de rimelige beltene, og selv har de det belte du linket til i førsteposten din ottesen på treningsenteret mitt, problemet er bare at størrelsen er for stor (M/L)

hadde vært flott om noen vet om en billig nettbutikk hvor de selger det i str small?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!