Skrevet av Emne: Biceps øvelser (volum)  (Lest 9964 ganger)

Utlogget tkopites

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

  • kommer seg
Biceps øvelser (volum)
« : 07. mars 2011, 16:25 »
Hvilkne øvelser for biceps er best/mest effektiv for å få mest volum i biceps?
Trivsel Treningssenter

Markløft: 200 kg
Benkpress: 120 kg
Militærpress:70 kg
Foriverbøyd Roing:120 kg

født i 1993

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=105687.msg1592795;topicseen#new

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: Biceps øvelser (volum)
« #1 : 07. mars 2011, 16:26 »
beste er vel pullups. håndflata mot deg. i think.
ellers har du jo alle type curls med manualer og stang.. roøvelser er knall.
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget tkopites

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

  • kommer seg
Sv: Biceps øvelser (volum)
« #2 : 07. mars 2011, 16:57 »
føler ikke roing er så veldig mye biiceps?
Trivsel Treningssenter

Markløft: 200 kg
Benkpress: 120 kg
Militærpress:70 kg
Foriverbøyd Roing:120 kg

født i 1993

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=105687.msg1592795;topicseen#new

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Biceps øvelser (volum)
« #3 : 07. mars 2011, 18:34 »
beste er vel pullups. håndflata mot deg. i think.
ellers har du jo alle type curls med manualer og stang.. roøvelser er knall.

NEI! Dette har vi vært gjennom før, og skal du ha så store biceps som mulig, så er det bred enighet om at man bør supplere med isolasjonsøvelse(r).

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Biceps øvelser (volum)
« #4 : 07. mars 2011, 19:00 »
Hm, mente en fyr linka til en studie der de målte bicepsaktivering og fant ut at chins gav best aktivering, men det kan jo bli vanskelig å få nok reps siden det er såpass tungt.

En ting jeg har begynt med, er å trene foroverbøyd roing/pendlay roing, chins og alt det der med håndflatene mot meg. Merker jeg tar fler reps og kan trene med tyngre vekter på alt på denne måten, og tror det gir biceps nok trening.
Er vel nesten like greit å trene flerleddsøvelser som involverer biceps enn isolasjonsøvelser da du får med mye annet på kjøpet...blir det for tungt er det bare å reduserer vekta...har vanskelig for å skjønne poenget med å trene en muskel når du kan slenge på en hel drøss andre muskler i samma slengen.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Biceps øvelser (volum)
« #5 : 07. mars 2011, 19:09 »
Flerleddsøvelser trener trolig biceps "nok", men i dagens samfunn er det en del av skjønnshetsidealet å ha overproporsjonerte biceps, og vil man ha det, så bør man trene isolasjonsøvelser i tillegg.

Utlogget Krabbatten

Sv: Biceps øvelser (volum)
« #6 : 07. mars 2011, 19:16 »
Biceps er en enkel muskel som bare består av ett hode. Altså ikke så avansert som f.eks. triceps med 3 hoder.

Det er rett og slett bare å kjøre på med den curløvelsen du liker best Smiley

For at roøvelser skal utmatte biceps nok betinger at ryggen er sterkere. Hvis ikke blir ryggen utmattet først og du får ikke kjørt biceps fullt ut.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Biceps øvelser (volum)
« #7 : 07. mars 2011, 19:30 »
Biceps er en enkel muskel som bare består av ett hode. Altså ikke så avansert som f.eks. triceps med 3 hoder.

Det er rett og slett bare å kjøre på med den curløvelsen du liker best Smiley

For at roøvelser skal utmatte biceps nok betinger at ryggen er sterkere. Hvis ikke blir ryggen utmattet først og du får ikke kjørt biceps fullt ut.

Biceps (latin). "bi"=2. dvs Biceps er en 2-hodet muskel.
Forøvrig enig i det du sier. Smart tanke du kom med.
Trådstarter. Pull-ups og chin-ups i seg selv vil ikke gi deg like stor biceps alene som andre øvelser. Det betyr selfølgelig ikke at du skal slutte med det. En fantastisk øvelse for å bygge vinger, i tillegg til at det stimulerer biceps nok til at det ikke er noen grunn til å ikke kjøre øvelsen. Pull-ups, chin-ups, nedtrekk, stangcurl, hantelcurl, hammercurl, spidercurl osv. Velg og vrak.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: Biceps øvelser (volum)
« #8 : 07. mars 2011, 20:09 »
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget Krabbatten

Sv: Biceps øvelser (volum)
« #9 : 07. mars 2011, 20:10 »
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Reagan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 618
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 618

Sv: Biceps øvelser (volum)
« #10 : 07. mars 2011, 23:50 »
Cheat curls med stang.

Alternert hantelcurl, sittende på skråbenk - evt. stående med supinering, super om du jukser "akkurat nok".

Scott/Preacher curl, gjerne med hantel en arm av gangen.

Den der bøyd over konsentrasjonscurl som bl.a Arnold gjorde er faktisk ikke helt på jordet. Langt bedre enn de fleste andre varianter. 

Spesielt hammers, men også omvendt curls, gir den "totale pakken".

Kabler har sin plass, kanskje mer for type omvendt curl etter min mening, men finnes overbevisende eksempler på det motsatte.


For de som hevder at roøvelser ol. alene gir tilstrekkelig bicepsstimulering for max bi-utvikling - hvordan ror man egentlig da? Virker bare veldig "bakvendt" for meg. Ikke ment kritisk, vi har sikkert bare forskjellig tilnærming.

Jeg tenker mer "muskler" enn "movement" selv, antar jeg, og for meg initieres en typisk roøvelse fra øvre midtrygg, for å si det sånn, en del av momentumet kommer derfra.

Armene stimuleres selvsagt indirekte, betydelig. Men langt mer f.eks brachioradialis enn brachii, etter min erfaring Smiley
As the statistician said, "if current trends continue, in six months this kitten will grow to be as big as my house"

Utlogget Krabbatten

Sv: Biceps øvelser (volum)
« #11 : 08. mars 2011, 15:30 »
Funker nok bra den så lenge man bruker riktig teknikk. Mange vil nok lett jukse til med skuldra når det blir så langt bak. Ser mange gjør denne feilen i vanlig curls også, så stangen er oppi pannen og vel så det i toppen av løftet.

Det er greit nok å gi et push for å få opp et par ekstra repetisjoner, men å begynne å jukse med skuldrene i begynnelsen av løftet er det ingen hjelp i. Da bør man gå ned i belastning.

Men som sagt, øvelsen funker nok bra med riktig teknikk, som vist i filmen Smiley ikke press skuldra framover, hold heller godt tilbake Wink
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: Biceps øvelser (volum)
« #12 : 08. mars 2011, 19:59 »
Min favorittøvelse for biceps er faktisk chins med nøytral grep. Jeg bruker da dipsbelte for å henge på vekter. Jeg har hatt veldig stor fremgang etter at jeg begynte med den. Anbefaler alle å prøve.

Den artiklene dere snakker om som viser at chins gir bedre effekt enn isolasjonsøvelser er forresten denne:
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/inside_the_muscles_best_back_and_biceps_exercises

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Biceps øvelser (volum)
« #13 : 08. mars 2011, 21:02 »
Min favorittøvelse for biceps er faktisk chins med nøytral grep. Jeg bruker da dipsbelte for å henge på vekter. Jeg har hatt veldig stor fremgang etter at jeg begynte med den. Anbefaler alle å prøve.

Den artiklene dere snakker om som viser at chins gir bedre effekt enn isolasjonsøvelser er forresten denne:
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/inside_the_muscles_best_back_and_biceps_exercises

Et eller annet sier meg at det er noe med disse resultatene som ikke sier hele sannheten. Chin-ups skulle altså gitt bedre biceps enn isolasjonsøvelser hvis disse tallene var alt vi skulle gå etter. Mulig det er sånn at ryggen slites ut raskere enn biceps hvis man tar chin-ups, og at man derfor aldri får trent biceps skikkelig hardt av bare å trene chin-ups.

Utlogget Krabbatten

Sv: Biceps øvelser (volum)
« #14 : 08. mars 2011, 21:08 »
Mulig det er sånn at ryggen slites ut raskere enn biceps hvis man tar chin-ups
Det er variabelt. Noen er sterkere i biceps i forhold til ryggen, andre motsatt Wink
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!