Skrevet av Emne: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP  (Lest 14332 ganger)

Utlogget firsthandomg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #30 : 08. mars 2011, 16:45 »
Dette med skjevhet i ryggen og symetri osv har veldig mye med gener å gjøre. Noen er mere tilbaketrukket enn andre, det går dog ann å trene seg til å bli rettere i ryggen, men ikke alle kan få den "perfekte" symetrien. Vi er alle bygd forskjellige!.

Utlogget nesgutt95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #31 : 08. mars 2011, 19:52 »
vil det med skulderbladet også rette på seg når jeg trener mye bakside skuldre, chins, nedtrekk og trapezius? altså trene dobbelt så mye trekk øvelser enn press øvelser?

Utlogget The-mag

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #32 : 08. mars 2011, 20:51 »
Gå til kiropraktor magnus! mulig det kan hjelpe..
ellers er jeg enig med mange som har skrivd her..det er mange som har skjevheter i ryggen og andre steder for den slags skyld.. Dette går nok skal bra..Fortsett som du har gjort..og spør hvis det er no! Du har kommet deg bra på kort tid! Og bedre skal det bli..

Mvh Pottzern.

Utlogget nesgutt95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #33 : 14. mars 2011, 22:07 »
hva tenker dere om det her nå ? noe forskjell? sorry får dårlig kvalitet.

Utlogget HARDY-GUTTEN

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 385
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 385

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #34 : 14. mars 2011, 23:14 »
På dette bildet ser det bedre ut, men det er forsatt tydelig at din høyre skulder blad stikker ut, og det skyldes nok forover roterte skuldre. Har du vært hos kiropraktor?
Prøv å legge ut et bilde av ryggen der du trekker skuldrene bak og skyter kassen frem!

Utlogget nesgutt95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #35 : 15. mars 2011, 16:24 »
På dette bildet ser det bedre ut, men det er forsatt tydelig at din høyre skulder blad stikker ut, og det skyldes nok forover roterte skuldre. Har du vært hos kiropraktor?
Prøv å legge ut et bilde av ryggen der du trekker skuldrene bak og skyter kassen frem!

nei har ikke vært hos kiropraktor enda dessverre. tar litt tid. men pratet med en gammel veteran på studio i dag. og han sa at det kan ha vært noe med holdninga og at det er bare og starte og tøye bryst og bakside skuldre mye ( på studio og 2-3 ganger hjemme). hva tenker du om det ?

Utlogget nesgutt95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #36 : 15. mars 2011, 16:28 »
sån her du mente ? ja jeg tror også at det er foroverbøyd skulder. han mannen sa også at det sikkert har vært med noe med holdninga etter jeg trynet på atv og ikke fikk bruk armen på 1 halvt år omtrent. så da har det skjedd noe der i løpet av treninga, måtte bare la høyre sia bare henge og dingle i sån bånd LENGE. så han trodde det var noe med det og gjøre. hva tenker du om det?

Utlogget HARDY-GUTTEN

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 385
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 385

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #37 : 15. mars 2011, 22:01 »
Veldig bra bilde, eg e vel enig med kiroprakoren når han sier at det har noe med holdningen din å gjøre, for du har den foroverbøyd høyre skulder som eg har påpekt før. Hvis du ser det siste bildet så ser du jo kor sykt bra ryggen din egentlig ser ut. Den er symetrisk og bra med tykkelse, veldig bra for en i din alder.
Prøv å få noen til å vise deg baksideskulder øvelser, for å rotere din høyre skulder på plass igjen.
Slike øvelser kan bla. være facepull, foroverbøyd sidehev, stangroing osv. det er veldig viktig at nå du trener disse øvelsene at du fokuserer å "skjenne" at det svir på riktig plass, at du ikke trener bicepsen når du trener facepull feks. ha fokuset på den muskelgruppen du trener, og en tips til kan være å samle skulderbladene sammen når du løfter benk feks, ha en god rygg holdning når du trener rygg(veldig viktig), tøye.
Fokuser på riktig teknikk uansett ka du trener, og du vil se ryggen din vil bli bedre med tiden, for det vil ta tid (6 måned - 1 år) , spørs kor flink du er til å gjøre de RIKTIGE tingene.
Lykke til, hold oss oppdatert om en stund om kordan det går  Wink

Utlogget nesgutt95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: skjevhet i rygg, skuldre og nakke! HJELP
« #38 : 15. mars 2011, 22:08 »
Veldig bra bilde, eg e vel enig med kiroprakoren når han sier at det har noe med holdningen din å gjøre, for du har den foroverbøyd høyre skulder som eg har påpekt før. Hvis du ser det siste bildet så ser du jo kor sykt bra ryggen din egentlig ser ut. Den er symetrisk og bra med tykkelse, veldig bra for en i din alder.
Prøv å få noen til å vise deg baksideskulder øvelser, for å rotere din høyre skulder på plass igjen.
Slike øvelser kan bla. være facepull, foroverbøyd sidehev, stangroing osv. det er veldig viktig at nå du trener disse øvelsene at du fokuserer å "skjenne" at det svir på riktig plass, at du ikke trener bicepsen når du trener facepull feks. ha fokuset på den muskelgruppen du trener, og en tips til kan være å samle skulderbladene sammen når du løfter benk feks, ha en god rygg holdning når du trener rygg(veldig viktig), tøye.
Fokuser på riktig teknikk uansett ka du trener, og du vil se ryggen din vil bli bedre med tiden, for det vil ta tid (6 måned - 1 år) , spørs kor flink du er til å gjøre de RIKTIGE tingene.
Lykke til, hold oss oppdatert om en stund om kordan det går  Wink

ja skal fokusere litt mere og tenke litt mere når jeg trener! takk får alle råd og koplemanger det hjelper også på motivasjon. skal holde dere oppdaterte, men vil det ta 6måneder- 1 år og få den på riktig plass :O ? 
Veldig bra bilde, eg e vel enig med kiroprakoren når han sier at det har noe med holdningen din å gjøre, for du har den foroverbøyd høyre skulder som eg har påpekt før. Hvis du ser det siste bildet så ser du jo kor sykt bra ryggen din egentlig ser ut. Den er symetrisk og bra med tykkelse, veldig bra for en i din alder.
Prøv å få noen til å vise deg baksideskulder øvelser, for å rotere din høyre skulder på plass igjen.
Slike øvelser kan bla. være facepull, foroverbøyd sidehev, stangroing osv. det er veldig viktig at nå du trener disse øvelsene at du fokuserer å "skjenne" at det svir på riktig plass, at du ikke trener bicepsen når du trener facepull feks. ha fokuset på den muskelgruppen du trener, og en tips til kan være å samle skulderbladene sammen når du løfter benk feks, ha en god rygg holdning når du trener rygg(veldig viktig), tøye.
Fokuser på riktig teknikk uansett ka du trener, og du vil se ryggen din vil bli bedre med tiden, for det vil ta tid (6 måned - 1 år) , spørs kor flink du er til å gjøre de RIKTIGE tingene.
Lykke til, hold oss oppdatert om en stund om kordan det går  Wink

ja takk får alle råd og koplemanger! det hjelper mye på motivasjon og skal holde dere oppdatert!
her en en annen tråd jeg har lagt ut som du kan se litt på også visst du vil http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106287.0

Gå til:  

Kakene som bygger muskler

Kosthold26.01.20211427

Kaker er ikke lengre ensbetydende med masse sukker.

5 øvelser med strikk

Trening25.01.2021434

Disse øvelsene kan du gjøre når som helst, hvor som helst.

Supersunn taco

Kosthold21.01.2021124

Bytt ut den tradisjonelle tacoen med en av disse supersunne variantene!

TOPP-3 for å BYGGE bryst

Trening01.01.202157

Her får du 3 kanonøvelser så du aldri igjen skal ha problemer med å bygge bryst.

7 øvelser for muskuløse triceps

Trening26.12.202053

Vil du har større armer? Dette er 7 supre øvelser.