Skrevet av Emne: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft  (Lest 19746 ganger)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #30 : 09. mars 2011, 19:26 »
Hadde håpet på noe mer seriøs debatt.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #31 : 09. mars 2011, 19:33 »
De som ikke får det til skal ha samme muligheter til å gjøre det like bra Smiley Det blir som likestilling.
Men de får det jo ikke til? Da forsvinner jo også muligheten til å gjøre det like bra. Sånn er det bare.

Digresjon; Jeg er ikke på samme nivå i fotball som Ronaldo, men jeg burde likevel få plass på Real Madrid. Synes du ikke ?

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #32 : 09. mars 2011, 19:42 »
Jeg vil ikke jobbe med den teknikken, er ikke så feig... Tongue

Selv om ikke alle blir mobba er det likevel forbudt Wink
Du kan UMULIG sammenligne mobbing med sumomark!!! Feig når man trener den varianten av mark. Hvor får du det fra? Så du mener alle som praktiserer sumo er feig ?

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #33 : 09. mars 2011, 19:59 »
DETTE, burde sette en stopper for at denne tråden som skulle hylle Bell blir ødelagt.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106065.new#new
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Krabbatten

Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #34 : 09. mars 2011, 20:06 »
Digresjon; Jeg er ikke på samme nivå i fotball som Ronaldo, men jeg burde likevel få plass på Real Madrid. Synes du ikke ?
Du er ikke på samme NIVÅ som Ronaldo nei Wink På samme måte er ikke denne Ian Bell på samme NIVÅ som en som tar 350kg i vanlig mark, men får like mye poeng på grunn av en annen variant av løftet.

Du kan UMULIG sammenligne mobbing med sumomark!!! Feig når man trener den varianten av mark. Hvor får du det fra? Så du mener alle som praktiserer sumo er feig ?
Mobbing var kanskje ikke den rette sammenligningen, men det blir på samme måte. Det er en grunn til at det er forbudt med drakt i RAW styrkeløft, på samme måte synes jeg at sumomark som er en helt annen variant av vanlig markløft, bør være i en klasse for seg selv.

Feigt var kanskje heller ikke det rette ordet. Men jeg vil bli sterk, ikke løfte flere kilo ved bruk av teknikk.

Smiley
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Grønn Granada

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #35 : 10. mars 2011, 00:18 »
Du er ikke på samme NIVÅ som Ronaldo nei Wink På samme måte er ikke denne Ian Bell på samme NIVÅ som en som tar 350kg i vanlig mark, men får like mye poeng på grunn av en annen variant av løftet.
Mobbing var kanskje ikke den rette sammenligningen, men det blir på samme måte. Det er en grunn til at det er forbudt med drakt i RAW styrkeløft, på samme måte synes jeg at sumomark som er en helt annen variant av vanlig markløft, bør være i en klasse for seg selv.

Feigt var kanskje heller ikke det rette ordet. Men jeg vil bli sterk, ikke løfte flere kilo ved bruk av teknikk.

Smiley


Hva er dette for et mongoutsagn? Stangen går fra A til B, sumo eller klassisk. Går ut fra at du ligger som ei padde på benken, ikke spenner deg opp, skyver ikke ifra med beina eller noe annet? Siden teknikk er teit.

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #36 : 10. mars 2011, 11:18 »
Nr 1: dere som ikke driver med styrkeløft har ikke peiling på hvor mye folk tjener/ikke tjener på sumo.

Nr 2: Det er mye mindre folk som drar 400+ i sumo mark enn vanlig mark

Nr 3: sterk Bøy= ok-god mark , sterk mark= ikke nødvendigvis god bøy

Syns det er fint at styrkeløfterene tjener mye på å ha sterke lår, sumo mark er ikke juks.
Styrkeløft handler om hvem som er sterkest ikke hvem som løfter "rettferdig".

Sumo er en krevende variant av markløft som jeg beundrer Wink

Ps: du henter litt mer på utstyre i bunnen men du betaler for det på utlåsning og grep Wink

Utlogget Krabbatten

Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #37 : 10. mars 2011, 15:50 »
Styrkeløft handler om hvem som er sterkest
Det er vel akkurat det, det ikke handler om når man bruker teknikk for å løfte mer.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #38 : 10. mars 2011, 16:01 »
Det er vel akkurat det, det ikke handler om når man bruker teknikk for å løfte mer.
kg er kg den som løfter mest i øvelsen er sterkest om det løftes med teknikk eller ikke, sumo er en spesialist teknikk som ikke er for alle akuratt som vanlig markløft.

Sumo er markløft det også, vist noen syns det er urettferdig så får de også begynne med sumo (tror de slutter å syte om øvelsen da)

Utlogget Krabbatten

Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #39 : 10. mars 2011, 16:05 »
kg er kg den som løfter mest i øvelsen er sterkest om det løftes med teknikk eller ikke, sumo er en spesialist teknikk som ikke er for alle akuratt som vanlig markløft.

Sumo er markløft det også, vist noen syns det er urettferdig så får de også begynne med sumo (tror de slutter å syte om øvelsen da)
Sumo er markløft det også, men det er en helt annen variant, på samme måte som f.eks. strakmark, trapbar mark osv. bare at ved sumovarianten løfter enkelte personer mer uten å være sterkere.

Det er ingenting galt i sumomark, men å sammenligne og vurdere den likt med vanlig mark blir feil!!  dry
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Vilje

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 188

Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #40 : 10. mars 2011, 16:57 »
Det er vel akkurat det, det ikke handler om når man bruker teknikk for å løfte mer.
Så moralen her er å ha så dårlig teknikk som mulig, slik at man ikke "jukser" til seg kilo? Tongue
Ta en liten oppvask av meningene dine, slik at du får en logikk som skinner igjennom litt klarere. Dette ble bare surr.

En "vanlig" markløfter kan fint løfte 100kg mer i mark enn i bøy, noe jeg har sett ved flere anledninger. Sumoløftere tar sjeldent tar mer i mark enn i bøy, selv med de kiloene de tjener "ekstra" på utstyret pga teknikken. Jeg er svært positiv til Sumo, mye fordi det ser ut til at folk ofte får en langt bedre rygg under tunge løft, noe som så absolutt er gunstig om du titter på skadeprofilen.

Har du i det hele tatt prøvd å løfte sumo selv? Jeg tipper at du ikke tjener så mye på denne løftestilen, siden du er så misfornøyd med opplegget. Personlig klarer jeg knapt halvparten av belastningen i Sumo, men det betyr ikke at jeg har bestemt meg for at alle som henter fordeler i denne øvelser "jukser".

Og siden du nevner at Sumo er en helt annen variant av markløft, og derfor teller som juks. Hva med disse som løfter smalbenk istedet for benkpress? Er dette også juks?
- Kom treningslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne! Smiley

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #41 : 10. mars 2011, 17:09 »
Smalmark burde blitt forbudt i styrkeløft, alle skulle stått Sumo Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Krabbatten

Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #42 : 10. mars 2011, 17:46 »
Så moralen her er å ha så dårlig teknikk som mulig, slik at man ikke "jukser" til seg kilo? Tongue
Ikke dårlig teknikk, men riktig teknikk for å se hvem som virkelig er sterkest.

Og siden du nevner at Sumo er en helt annen variant av markløft, og derfor teller som juks. Hva med disse som løfter smalbenk istedet for benkpress? Er dette også juks?
Jeg mener ikke at sumo er juks, men det er en annen variant av markløft. Det blir ikke på samme måte med benkpress å ha bredt eller smalt grep, men har endten hendene utforbi beina eller innforbi beina - det er det som skiller sumo og vanlig.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #43 : 11. mars 2011, 07:36 »
Dette her er åpenbart en enorm prestasjon, men det er et eller annet med folk som har lange armer og som løfter sumo som gjør at jeg ikke synes det er en så stor prestasjon som om hvis en annen person med normal armlengde og med vanlig markløft-stil hadde gjort det.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft
« #44 : 11. mars 2011, 08:25 »
Dette her er åpenbart en enorm prestasjon, men det er et eller annet med folk som har lange armer og som løfter sumo som gjør at jeg ikke synes det er en så stor prestasjon som om hvis en annen person med normal armlengde og med vanlig markløft-stil hadde gjort det.

Selvsagt.

var det jeg ville fram til.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!