Skrevet av Emne: Nybygde leiligheter pris ??  (Lest 4682 ganger)

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Nybygde leiligheter pris ??
« : 12. mars 2011, 01:56 »
Vet noen hva prisene ligger på fortiden for nybygde leiligheter (bygd i 2010 - 2011) i Bergen og i Oslo ? Pris per kvadratmeter ? Hva er normalt rundt ca 10 - 20 min fra sentrum ?

Har sett litt på en del nye leiligheter og ser ut som de fleste går for 40,000 ++ kr per kvadratmeter ..

Så en på 80 kvadratmeter som kostet rundt 3,300,000 kr(ferdigbygd på slutten av 2010).... er dette dyrt synes dere og hva synes dere om størrelsen ?

Leilighetene som er bygd på 70-80 tallet kan man få rundt 25.000 kr per kvadratmeter... så er en del billigere å kjøpe eldre leiligheter.


Bryr dere dere om alder på leilighetene ? Jeg foretrekker nye leiligheter siden da blir det mindre vedlikehold og foretrekker selveier, hva med deres boligpreferanser Huh


Har folk egentlig råd til å kjøpe bolig i dagens boligmarked på 40,000 kr per kvadrat ?? tenker gjennomsnittet ?
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #1 : 12. mars 2011, 02:05 »
Det er mange som driter penger. Og alle vil jo bo sentralt, så da blirre sånn at boligprisene vokser seg høye.

Utlogget Cyrux

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #2 : 12. mars 2011, 02:12 »
Søk på finn Smiley
Prisene variere meget mye fra sted til sted. Syns ikke noen av prisene nå tildags er normale! Grunnen er de eldre som hjelper barn og barnebarna sine med penger så de kan kjøpe bolig. Det fører da til at de presser prisene opp. Kjipt.
Bor selv i Bergen Vest. Vil tippe at skulle jeg ha hatt tilsvarende hus i f.eks. fana, eidsvåg, sentrum så måtte jeg ut med 3-500.000 mer.
Alder på leilighet / hus er vesentlig Smiley Som du nevner så er det mindre vedlikehold på nyere bygg. Bedre isolert, nyere el-anlegg etc. Mindre sjanse for større vedlikehold (råte, etterisolere, tak, vann, rør) Ville nok selv ikke ha kjøpt helt nytt (vel så sant man ikke har nok penger da...) men bør helst være bygget etter 2000.
Selveier er absolutt det beste i mine øyne.

Selv så er vel huset jeg bor i verdt 2,8 og er ca 140 kvm. Så det blir vel ca. 20.000 kr / kvm. Tørr ikke tenke på hva tilsvarende ville kostet i oslo!

Lykke til.

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #3 : 12. mars 2011, 02:17 »
Hvorfor bo midt i by, bygger litt på landet  selv 15 min til Arendal sentrum. 12min til gymmet, 5 min til butikk osv. Kan slippe hundene på utsiden å gå naken uten at noen naboer kikker på meg. Ligger på en topp med masse sol Smiley Så hvorfor bo i by og betale 40.000,- kvm når man kan bygge hus på nesten 180kvm til under 2.5mil og ikke spart på stort innvendig eller utvendig. Smiley (har endel goder og gjort mye selv) men uansett så ser jeg ikke hvorfor alle skal trekke til byene Smiley Bedre litt på landet...
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #4 : 12. mars 2011, 02:36 »
Hvorfor bo midt i by, bygger litt på landet  selv 15 min til Arendal sentrum. 12min til gymmet, 5 min til butikk osv. Kan slippe hundene på utsiden å gå naken uten at noen naboer kikker på meg. Ligger på en topp med masse sol Smiley Så hvorfor bo i by og betale 40.000,- kvm når man kan bygge hus på nesten 180kvm til under 2.5mil og ikke spart på stort innvendig eller utvendig. Smiley (har endel goder og gjort mye selv) men uansett så ser jeg ikke hvorfor alle skal trekke til byene Smiley Bedre litt på landet...

Ja, jeg vet men jeg foretrekker å bo nærmt byen og da mener jeg ikke nødvendigvis midt i byen men maks 20+ min unna med kjøretøy Smiley  Har ikke stor interesse å bo over 1 time unna byen, det blir for langt og jeg har saker og ting og ta meg av i byen.

Har råd til 3,3 mill men hva med gjennomsnittet i Norge ? Har folk råd til 3 millioner kr boliger med eller uten partner ??
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #5 : 12. mars 2011, 02:46 »
en noramlt lønnet person har nok ikke råd til å kjøpe noe til over 3mill uten myyye egenkapital... desverre men sånn er markedet blitt. umulig å få etablert seg eller kjøpe noe greit uten at det skal koste mye..
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #6 : 12. mars 2011, 06:21 »
Hvorfor bo midt i by, bygger litt på landet  selv 15 min til Arendal sentrum. 12min til gymmet, 5 min til butikk osv. Kan slippe hundene på utsiden å gå naken uten at noen naboer kikker på meg. Ligger på en topp med masse sol Smiley Så hvorfor bo i by og betale 40.000,- kvm når man kan bygge hus på nesten 180kvm til under 2.5mil og ikke spart på stort innvendig eller utvendig. Smiley (har endel goder og gjort mye selv) men uansett så ser jeg ikke hvorfor alle skal trekke til byene Smiley Bedre litt på landet...
Helt enig, avsidsliggende hus er det beste.
Nå som leiligheter omtrent er dyrere enn hus så synes jeg det er dumt å kjøpe det.
Ingenting er så digg som å komme hjem fra byen/nattevakt og måke på musikk på full guffe og sovne på sofaen.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #7 : 12. mars 2011, 08:00 »
Stemmer for landet!  Smiley
Kjøpte hus for noen år siden godt ute i skogen, men kun 15min fra sentrum. 2,6mål med tomt, hus på 160kvm, med hundegård, garasje, vedskjul tilknyttet huset(veldig deilig å ikke måtte gå ut i kulda og hente ved Grin). Fikk tom med en fin gul Stiga Villamaster gressklipper som jeg koser meg med hele sommeren. Flotte turområder rett utenfor døra. Har da naboer også, men er ett jorde mellom samtlige. Alt til rett under 2mill. I stor kontrast til tiden jeg bodde i Oslo hvor det klirret i kopper og glass da T-banen kjørte under blokka..

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #8 : 12. mars 2011, 11:01 »
Hvis du skal bo i nærheten eller i Oslo kommer det til å bli dyrt uansett.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #9 : 12. mars 2011, 11:17 »
Ja, jeg vet men jeg foretrekker å bo nærmt byen og da mener jeg ikke nødvendigvis midt i byen men maks 20+ min unna med kjøretøy Smiley  Har ikke stor interesse å bo over 1 time unna byen, det blir for langt og jeg har saker og ting og ta meg av i byen.

Har råd til 3,3 mill men hva med gjennomsnittet i Norge ? Har folk råd til 3 millioner kr boliger med eller uten partner ??

jeg ligger vell på gjennomsnittet i lønn 400 000kr ish i året, jeg fikk 1,5mill maks i lån fra banken, er man heldig får man 100-300 000fra kommunen i tillegg..alena. så man må opp en del i lønn for å få over 2mill
Ligger jo mye ute på finn.no/eiendom da, søk! Men prisene har gått opp 6% i vinter nå og er det de kaller selgers marked som igjen gjør at selgerne kan presse prisene opp på budrundene (hvis det blir), men finn ei leilighet som har stygg maling feks..og bare ta 2 strøk hvitmaling og VIPS plutselig mye bedre. Småting som det man kan fikse på som man kan tjene mye på. Husk man ska kunne leve i mnden så ikke ta lån over hue!=)

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #10 : 12. mars 2011, 23:50 »
Har råd til 3,3 mill men hva med gjennomsnittet i Norge ? Har folk råd til 3 millioner kr boliger med eller uten partner ??
Jasså, så det er fremdeles liv i trollet? Give it a rest, alle vet at du er trygdet og går rundt i leiligheten med aluminiumsfolie på hodet mens du surfer på nyhetsspeilet.no.


Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #11 : 13. mars 2011, 01:03 »
Du som er så rik trenger da ikke tenke på pris?. Du tjener vell bra nokk med aksjene faren din hjalp deg med. Du fikk jo en god pengesum utav det, og du har sikkert satset kapitalet på aksjer som gikk til værs.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #12 : 13. mars 2011, 09:24 »
Funcom I tell you, det kommer til å doble seg iløpet av kort tid.
Du hørte det her først.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #13 : 13. mars 2011, 10:11 »
Boligmarkedet i tell you, it's a new boligboble. Du hørte det forhåpentligvis ikke her først.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Nybygde leiligheter pris ??
« #14 : 13. mars 2011, 18:06 »
Hvordan har Tone Damli Aaberge og Aksel Hennie råd til et hjem til 13 millioner kr ?
Lønnen deres sammenlagt for 2009 er  1.107 323 kr + 577 159 kr = 1.684.482 kr

Hvis man sammenligner maks lån for en gjennomsnittlige nordmann i prosent av låneverdi i forhold til inntekt så ser det ut som Tone og Aksel fikk en bedre deal en de fleste boligkjøpere hos banken ?

Så enten har Aksel et firma i tillegg der han tjener godt+har ander verdier i pant, banken har favorisert kjendis paret og gitt dem høyere lån enn vanlig iforhold til inntekten deress ellers er det en annen riskberegning og høyere låneverdi iforhold til inntekt når man stiger over 1,5 millioner ? Hva tror dere ?
Eller har Tone kanskje noe på siden også, noe firma ??

LOFT du sa du haddee 400,000 kr i lønn og fikk maks 1,500,000 kr i lån. Så du fikk 3-4 ganger så mye i boliglån iforhold til inntekten din. Tone og Aksel fikk 7-8 ganger så mye.


http://www.tv2underholdning.no/gkn/tone-og-aksel-kjoepte-hus-3283249.html



13 millioner kr for et hjem synes jeg er å sløse bort penger. Selv om man har pengene så er det litt i overkant synes jeg.

Kristian Valen kjøpte villa for 42 millioner. Kanskje vi ser Kristian Valen på luksusfellen om noen år ?
http://www.tv2underholdning.no/gkn/kristian-valen-og-kjaeresten-flyttet-inn-i-hollywood-3122311.html
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!