Skrevet av Emne: Spørsmål rundt RYP og mine målsettinger  (Lest 7589 ganger)

Utlogget U5

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Spørsmål rundt RYP og mine målsettinger
« : 09. mars 2011, 21:42 »
Har kjørt ryp før (en del år siden nå). Hadde så gode minner fra dette programmet at jeg nå har begynt å kjøre dette programmet igjen. Er nå inne i slutten av 3 uke. Og alt er forsåvidt vell.

Men denne gang er målet mitt å få bort det lille valpefettet rundt magen å bli mer markert kontra bygge mest mulig. Vil ikke si det er mye men nok til at det ikke ser markert ut rundt livet. jeg er nå 72-73kg og er 184 høy.

Jeg kjører ryp på kveldstid man,ons,fre. I tillegg jogger jeg en 30-60min om morgenen hver tirsdag og torsdag. er dette greit? Eller burde jeg jogge en kjapp tur hver morgen eller blir det for mye (20-30min)? f.eks jogging samme dag som jeg skal trene ryp?

Jeg ser at jeg bør innta rundt 2000kcal per dag om jeg vil deffe. Men hvordan er dette med tanke på mye aktivitet? jeg føler dette er i minste laget med mat å innta. når jeg ser etter så føler jeg meg mer bekvemt med ca 2200kcal per dag. så mer jogging vil det hjelpe?
Men slik flere sider skriver så skal jeg ligge mellom alt fra 2400-3000kcal for og holde vekta mi er dette med eller uten trening?
er den sida her grei å følge?
http://www.side2.no/helse/article2730937.ece

her ser jeg at ved trening 6-7 ganger i uka så skal jeg innta 3100kcal per dag for og holde vekta mi. så ved å innta rundt 2200-2300kcal per dag som jeg føler meg bekvemt med så vil jeg ta av?

Jeg sliter litt med progresjonen på bryst, ser at jeg burde øke fra 22kg til 24kg manualer på fredag men det tror jeg rett og slett ikke at jeg klarer. er såvidt jeg klarer 3x8 med 22  Undecided vil det hjelpe å kjøre noen push ups hjemme de dagene jeg ikke kjører programmet?

og hvordan er det egentligt når vekta ikke stemmer med vektene en kan ta. f.eks manualer som oftest øker med 2kg? ta samme vekt mer reps? mer vekt mindre reps?

Ja ble litt mye her, men håper det går greit og at jeg har oppgitt god nok informasjon. Viss ikke er det bare å spørre Smiley

Takker for all hjelp jeg kan få Smiley


Utlogget Matsenator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: Spørsmål rundt RYP og mine målsettinger
« #1 : 21. mars 2011, 21:46 »
Når det gjelder hvor mange kalorier du skal ha i deg så gir jo de kalkulatorene som man finner på nett bare en viss pekepinn over hvor man burde ligge, men det er jo ikke noe fasit svar siden alle er forskjellige. Hvis du føler deg bekvem med 2200kcal om dagen så begynner du med det. Så kan du jo eventuelt justere opp eller ned etterhver i forhold til det vekta/speilet viser Smiley

Når det gjelder cardio så er det jo slik at jo mere cardio du kjører jo mere kan du jo selfølgelig spise, Men jeg tror at 2 cardio økter + 3 økter med RYP i uka er mer enn nok.

Siden målet ditt er å gå ned i fett prosent og du skal ligge i kalori underskudd så tror jeg ikke at du kan forvente noe serlig progresjon når det gjelder styrke.  Hvis det blir for tung så kan du jo bare justere ned noen kilo på de øvelsene du sliter med!
"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general. "

Matsenator prosjekt beach 2012 PSMF edition:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=122519.msg1818498;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!