Skrevet av Emne: Deffinga har stoppet opp, rundt ca 15% fett. Noen tips?  (Lest 6767 ganger)

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
Hør på de som er rutinerte, du har 2stk som har vunnet i BB som har svart på tråden din.. SSL
(sit down, shut up and listen)
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget EspenH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 536
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 536

Hmm.. jaok, du sier noe der.. Jeg er bare ung og uviten, mye som gir mening og ikke gir mening i hodet mitt da.. hehe

Tenker jo bare at går jeg før frokost vil jeg ta direkte av lagret fett.
Menst har jeg mat i magen så tar en det før en tar av fettet.. Forstår at kcal går opp i opp, men blir det 100% likt om jeg går etter frokost som før?
Alså ingen positiv effekt ved å gå før frokost?

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Det viktigste er cardioen i seg selv...mener Beefcake her på forumet har vel "slått ihjel" myten om at cardio før frokost ikke gir markant bedre effekt enn cardio senere på dagen Smiley

Den myten slår seg i grunn ihjel selv den. Smiley Det er i grunn bare å forsøke å gå diettkardioen før og etter måltid, på ellers like dietter, så ser en hvor stor forskjellen i sluttresultatet etter noen måneder blir. Null! Dessverre Sad

Mentalt kan det nok skille litt da - det bare måååå virke bedre når en med kardio før dagens første måltid føler seg helt i de fortapte åndenes verden...tunnelsyn og det hele...mens en til sammenligning med litt mat i magen før turen føler seg nokså tipp topp Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget EspenH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 536
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 536

Har nå bestemt meg for å ta en diettpause til jeg reiser offshore neste torsdag, prøver og legge meg på noen kcal i overskudd og gir meg lov til litt som ellers er ulovlig så strammer jeg godt inn og får inn bra med gåturer på mølla hver dag der ute =)

Til fettforbrenning, uten og tape muskler. Er det rask gange som er tingen der, eller anbefaler dere intervall? sprinte, gå, sprinte, gå ?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Med mindre kondisjon er veldig viktig for deg, er det rask gange som er det aller beste.

Utlogget EspenH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 536
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 536

Kondis, tja.. Ikke mer enn til å fullføre noen sett knebøy/markløft Smiley

Utlogget ada

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 41

Du skriver du begynte å gå ned igjen når du skiftet ut frukten. Da ville jeg fortsatt med å erstatte frukten Man trenger ikke frukt om man spiser grønnsaker. Grønnsaker (som vokser over bakken) har mye mindre karbohydrater enn frukt. Å ha frukt som mellommåltid er det flere som har gått opp i vekt av vet jeg.
Men de unge synes ikke det er god tone å jamre seg, og ser seg derfor nødt til å søke luft for sin ulykke i ufornuftige handlinger.

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

 
Du skriver du begynte å gå ned igjen når du skiftet ut frukten. Da ville jeg fortsatt med å erstatte frukten Man trenger ikke frukt om man spiser grønnsaker. Grønnsaker (som vokser over bakken) har mye mindre karbohydrater enn frukt. Å ha frukt som mellommåltid er det flere som har gått opp i vekt av vet jeg.

Ja en frukt i ny og ne er skummelt, det er jo tross alt fra 20-80 kalorier i en frukt. 

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
fruktose i seg selv er ikke 100% bra om man skal gå ned i vekt.


Følgende studie  kan tyde på at fruktsukker bidrar til at man også spiser mer enn normalt grunnet dårligere påvirkning på leptinnivåene enn andre typer karbohydrater:
Sitat

http://www.webmd.com/diet/features/fructose-weight-gain-bad-rap

http://www.ajcn.org/content/76/5/911.short

De to andre viser til fruktoses påvirkning av insulinnivåer, diabetes og det draes linjer mellom fruktose og vektoppgang(fruktose er jo sukker), altså karbohydrater.  Mener også å ha lest en eller annen plass at et eple har ca 40% mere fruktose(sukker) enn en banan.

Sjekk også litt rundt om hvordan karbohydrater brytes ned i kroppen og hvordan ustabile insulinnivåer samt hvordan blodsukkeret dit påvirker vektnedgang.
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
fruktose i seg selv er ikke 100% bra om man skal gå ned i vekt.


Følgende studie  kan tyde på at fruktsukker bidrar til at man også spiser mer enn normalt grunnet dårligere påvirkning på leptinnivåene enn andre typer karbohydrater:
http://www.webmd.com/diet/features/fructose-weight-gain-bad-rap

http://www.ajcn.org/content/76/5/911.short

De to andre viser til fruktoses påvirkning av insulinnivåer, diabetes og det draes linjer mellom fruktose og vektoppgang(fruktose er jo sukker), altså karbohydrater.  Mener også å ha lest en eller annen plass at et eple har ca 40% mere fruktose(sukker) enn en banan.

Sjekk også litt rundt om hvordan karbohydrater brytes ned i kroppen og hvordan ustabile insulinnivåer samt hvordan blodsukkeret dit påvirker vektnedgang.


Ikke blande fruktose og frukt.

Frukt inneholder forsvinnende lite energi og heller ikke særlig mye fruktose, og et stort inntak av fruktose i forhold til kaloriinntak vil ikke være en issue så lenge man ikke holder et større kalorioverskudd over tid.

Hos mus, hvor DNL (dannelse av fett fra f.eks. karbo) er en veldig stor faktor kan det kanskje være det, men hos oss mennesker, hvor DNL skjer i veldig liten skala er det ikke det hvis man ikke er overvektig og spiser for mye, hele tiden.

Ved underskudd har det ikke noe å si hvorvidt man får i seg forholdsvis mye fruktose siden man uansett spiser lite.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103118.msg1552198#msg1552198



Mener også å ha lest en eller annen plass at et eple har ca 40% mere fruktose(sukker) enn en banan.

Ja, og et helt eple inneholder vel hele 3-4 gram med fruktose totalt sett, og det er jo nesten like mye som man får i seg ved å spise en bit med godteri eller drikke en stor klunk med cola...   woot



SPIS FRUKT MED GOD SAMVITTIGHET


Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!