Skrevet av Emne: biseps å triseps på samme dag.  (Lest 7035 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #15 : 27. mars 2011, 17:52 »
nei, ikke i det hele tatt. ditt trenings oppsett er helt idiotisk btw..

Hører heller på en fyr som har veid 120 kg i nesten ren muskelmasse, enn å høre deg som skriver bullshit på nettet.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget thomasdyb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #16 : 28. mars 2011, 10:59 »

Spørs vell litt hvordan du splitter programmet ditt osv..
For min del trener jeg ikke biceps dagen før jeg trener rygg, pga "dra-øvelsene" på ryggtreningene som bruker mye biceps. Samme gjelder tricepsen, da jeg ikke trener triceps dagen før skulder (arnoldpress/militærpress).

Dag 1: Bryst - Skuldre - Triceps
Dag 2: Rygg - ben - biceps
Hviledag
Dag 3: Bryst - Skuldre - Triceps
Dag 4: Rygg - ben - biceps

Fungerer bra for meg såfall : )
Mark: 120 x 6
Benk: 120 x 2
Bøy: in progress ..

Push it to the level of - respect

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #17 : 28. mars 2011, 13:07 »
Erfaring er jo helt essensielt for at kunnskapen din skal være annvendelig når det gjelder trening. Hjelper ikke å kunne ting i teori, når du ikke vet om det fungerer eller ikke. Den store muskuløse kroppen hans i en så høy alder er nok bevis på kunnskap innefor trening.  

Det er jo et evig dilemma om man nødvendigvis bør høre på dem som er store og sterke. Mange blir jo store og sterke rett og slett fordi de er født til å bli store og sterke. De ville blitt store og sterke på hvilket som helst program. Andre bør man kanskje ikke høre på fordi de har tatt steroider, og ikke har mye erfaring med hvordan det er å trene rent.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #18 : 28. mars 2011, 13:15 »
Jei kjører bisepps å trizepps 17 set på vær 4 dager i uka funker skikkeli bra for bra pomp
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #19 : 28. mars 2011, 13:24 »
testet det meste... fra null arm trening til 30-40 sett på egne dager... begge ytterpunkte var like ubruklige. For mye, og det er sikkert bra for armene, problemet er at man får ikke trent stort annet bra. For lite, og de eneste som vokser er de med lange muskelfester som sliter med at armene tar over for bryst og rygg treningen. Ser man på musklene på de som får armer lett, så ser man at de har lange fyldige armer, og gjerne smalere rygg fordi armene gjør mye av jobben. Disse får framgang ved å kutte arm treningen. F.eks "tricepsmannen"  Da blir armene overstimulert med for mye trening ,fordi de får bank på alt. Jeg kan trene rygg og faktisk ikke få pump i armene i det hele tatt... spesielt hvis  jeg ikke tar rygg øvelser med omvendt  grep.. tar jeg chins med smalt biceps vennlig rep får jeg naturligvis  en svak pump...

moderat stimulering 2 x i uka, funker best.
jeg splitter ca.
bryst triceps
rygg biceps legger
skruldrre triceps
biceps bein legger

forskjellige arm øvelser på de to dagene.  hold deg på 6-8  sett og ikke ta til failure, så kommer de seg fort. Ta såpass at du blir fort sterkere. for mye og det går faktisk ikke så mye utover arm styrken, men da påvirker en sliten armmuskel bryst og rygg dag og det er ikke bra. Noen kan sikkert slippe unna med enda mindre... jeg tester hvor lite som er optimalt om dagen, fordi jeg har gått lei av å trene dem mye, fordi det påvirket styrken min på rygg og bryst øvelser. kanskej jeg ender opp med 4-5 sett på hver økt tilslutt... titt på tråden min "nå skal jeg teste noe so mer galskap" så kan dere arm slaver se hvordan det går med meg. Trener uten bol, og har hatt elendige arm gener (startet på 28cm og er nå oppe i 43 cm på en god dag)

Ellers er armdag bra og.. men jeg liker å trene dem litt oftere enn myepå en dag.

ps. Mange spm er målbånd slaver vil tro at å trene dem samme på en dag er veldig bra, fordi hvis man måler 1-2 dager ettterpå,vil man ha litt trøkk i egge musklene og tro at det funka bedre...ergo måle fort 1cm mere , men min erfarign over tid er at det forble likt i årevis mens resten av kroppen vokste stod armer og legger still med en trening i uka.

armene trener ikke mye trening for å bli stimulert, men da kommer de seg fortere enn f.eks rygg, bryst og bein. ergo trene dem litt, og oftere har gitt meg mye bedre armer.

Utlogget Krabbatten

Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #20 : 28. mars 2011, 17:04 »
Jei kjører bisepps å trizepps 17 set på vær 4 dager i uka funker skikkeli bra for bra promp
Jaha. I og med at du tar 450 kg 1RM flyvende knebøy m skru og halvnelson regner jeg med at du kjører bikepsa med spiseskje i ræva og jekkestropp rundt legger også?
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #21 : 28. mars 2011, 20:43 »
Diskusjonen om biceps og triceps på samme dag eller ikke vil jeg si avhenger i hovedsak av antall treninger i uka. For de som trener 2-3 ganger i uka må en nesten trene både biceps og triceps på en eller flere av de samme treningene for å få en optimal treningsmengde på musklene. Fullstendig splitt av biceps og triceps trening ser jeg ikke poenget med før en trener minst 4-5 ganger i uka. Noen forskjeller er det selvfølgelig med henhold til belastningsgrad og treningsmengde i treningsprogrammet og inviduell restitusjonstid som varierer for hver enkelt person.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #22 : 30. mars 2011, 12:51 »
Jaha. I og med at du tar 450 kg 1RM flyvende knebøy m skru og halvnelson regner jeg med at du kjører bikepsa med spiseskje i ræva og jekkestropp rundt legger også?

Kjører bisepps med elektrosjokk i tinninghen og balltreslag mot kne hasene.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Kai Mysterio

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 292
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 292

  • Never Back Down
Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #23 : 30. mars 2011, 13:12 »
Spørs vell litt hvordan du splitter programmet ditt osv..
For min del trener jeg ikke biceps dagen før jeg trener rygg, pga "dra-øvelsene" på ryggtreningene som bruker mye biceps. Samme gjelder tricepsen, da jeg ikke trener triceps dagen før skulder (arnoldpress/militærpress).

Dag 1: Bryst - Skuldre - Triceps
Dag 2: Rygg - ben - biceps
Hviledag
Dag 3: Bryst - Skuldre - Triceps
Dag 4: Rygg - ben - biceps

Fungerer bra for meg såfall : )

å hvor mange set kjører du i de forskjellige muskelgruppene?
Oslo Styrkeløftklubb
Sponsor: Move Treningssenter m gratis trening
NM Benkpress 2012 1# plass
NM Styrkeløft 2012 2# plass
NM Benkpress 2013 1# plass

Alder: 21 år  Høyde: 163 cm Vekt: 60

MAX:
Benkpress 127,5 Raw - 157,5(norges rekord) Norgesmester 2012
Knebøy:    150 Raw - 190
Markløft:   160 Raw - 182,5
Youtube:
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99718.0

Utlogget Krabbatten

Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #24 : 30. mars 2011, 13:45 »
Kjører bisepps med elektrosjokk i tinninghen og balltreslag mot kne hasene.
Aha! Hørtes effektivt ut... hvor mange watt er det snakk om? Har et 1000 watts aggregat, regner med at det er i minste laget for maksimal effekt?
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #25 : 30. mars 2011, 14:37 »
tror vi prater noe med 3 fas kontakt... hvis ikke blir det ikke noe mere størrelse... big guns krever power..
Men dyrt å bruke, så skal man det, må man nesten koble kursen utenom sikrignsskapet...  Tongue

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #26 : 31. mars 2011, 09:34 »
Aha! Hørtes effektivt ut... hvor mange watt er det snakk om? Har et 1000 watts aggregat, regner med at det er i minste laget for maksimal effekt?

Ja, 1000 watt er oppvarming. 15 000watt på makssettene, konsentrasjonscurl med 60kg hantel for 90 strikte reps.

Da får du pump.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget teek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 188

Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #27 : 31. mars 2011, 09:37 »
Prøve å curl med en Tiger II tank - funker fett! Husk bare å still den opp i en bratt bakke, minimum 21.5 grader stigning
"Her er en vekt. Enjoy?" - glowee, 2011

Utlogget Turtles

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 116

Sv: biseps å triseps på samme dag.
« #28 : 31. mars 2011, 09:46 »
Spørs vell litt hvordan du splitter programmet ditt osv..
For min del trener jeg ikke biceps dagen før jeg trener rygg, pga "dra-øvelsene" på ryggtreningene som bruker mye biceps. Samme gjelder tricepsen, da jeg ikke trener triceps dagen før skulder (arnoldpress/militærpress).

Dag 1: Bryst - Skuldre - Triceps
Dag 2: Rygg - ben - biceps
Hviledag
Dag 3: Bryst - Skuldre - Triceps
Dag 4: Rygg - ben - biceps

Fungerer bra for meg såfall : )
jeg likte den der, noe av det samme jeg kjører, bare med en ekstra plitt med mage - skuldre - bryst ettersom jeg vil ha ekstra øking i dette, selvfølgelig med hvile i mellom. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!