Skrevet av Emne: hvitkjøtt og kreftfare  (Lest 4238 ganger)

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: hvitkjøtt og kreftfare
« #15 : 14. april 2011, 20:32 »
I mine øyne (alle andre får selvsagt mene hva de vil) så jakter jeg ikke på å leve til jeg er 70 / 80 / 90 +, ikke fordi jeg er misfornøyd med livet. Jeg har bare ingenting å leve for da, mener jeg selv. Å ha fri hele dagen, merke at kroppen blir skrøpeligere for hver dag, at familie / venner dør ut en etter en.

Det er kanskje ikke 100% relevant til tråden, men ønsker å kommentere dette utsagnet.
Dette er en berettning som inneholder en forferdelig fordom mot eldre og pensjonerte mennesker, mener du virkelig det du sier her Bluebear? Har en virkelig ikke noe å leve for når en endelig er ferdig med å bruke halve livet sitt på jobben? Når du endelig kan bruke all tid på etterkommere og familie som betyr mest av alt for deg i dette universet?

Hvis dette virkelig er ditt syn på en hel folkegruppe, som utgjør en kjempestor del av samfunnet som vi støtter hver bidige dag igjennom et omdiskutert men fantastisk skattesystem - Håper jeg virkelig du snart en dag kommer til å åpne øynene dine, og kanskje holder døren til den gamle damen som går på krykker istedenfor å se på dine medmennesker med en slik vond fordom. Vi skal alle dit en dag Smiley

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: hvitkjøtt og kreftfare
« #16 : 14. april 2011, 20:52 »
Vi skal alle dø en dag uansett.

Det viktigste er uansett å være fysisk aktiv. La oss fokusere på en ting av gangen, få de 1.5 millioner nordmennene som ikke trener ut av sofakroken først - så kan vi snakke kosthold til de.

Nå siterer jeg noe unøyaktig, men det er en gammel, relativt uberørt stamme i afrika hvor mennene i hovedsak ernærer seg av jakmelk - flere liter om dagen. De fleste får i seg flere 100g mettet fett daglig, likevel har denne stammen nesten ikke noe tilfeller av hjerte,- og karsykdommer. Mennene løper flere timer og jakter om dagen, og mye av de lave tilfellene av hjerte,- og karsydommer er lagt til denne.

Studier viser og at mennesker som spiser mindre mettet fett, og har lavt kolesterol dør både like ofte av hjerte,- og karsykdommer (iallefall ofte statistiske insignifikante forskjeller) og oftere av andre årsaker bl.a. kreft.

Nå er ingreen veldig for å spise alle deler av dyrene, og har i mine øyne mange gode og valide poeng i mange av sine innlegg. Dog finnes det to sider av det ekstreme, og løsningen finnes ofte i midten.

Om man ikke kan spise noe som helst uten å måtte gro tomater og ha høner i hus, hva slags livskvalitet vil man få da?

Om vi må bruke hele livet på å kjempe for rettigheten våres, som vil bli snudd og vendt på ved første mulighet - hva har vi egentlig levd for?

Ikke alle har muligheter / evne eller kunnskap til å kjempe hver bidige dag. Om jeg får kreft i en alder av 63, så er jeg jaggu fornøyd med å ha fått 63 år fylt med livskvalitet. Istedet for å ligge på dødsleiet i en alder av 72, og lure på hvor mye tid jeg kunne brukt til andre ting.

I mine øyne (alle andre får selvsagt mene hva de vil) så jakter jeg ikke på å leve til jeg er 70 / 80 / 90 +, ikke fordi jeg er misfornøyd med livet. Jeg har bare ingenting å leve for da, mener jeg selv. Å ha fri hele dagen, merke at kroppen blir skrøpeligere for hver dag, at familie / venner dør ut en etter en.

Jeg har iallefall ikke sett noe konkluderende bevis eller studier av seriøs kvalitet som henviser til at vi alle kommer til å dø av kreft når vi er 25.

Jeg er fornøyd med Norge, og som om at det er den eneste regjeringen som lyver til innbyggerne. Alle har hemmeligheter, selv ingreen.  Smiley

Jeg må bare få kommentere deg litt her.
Du er ung og du tror selv at du er udødelig og ingenting er noe hinder i dag. Du ser sikkert lyst på alt. Det er enklere å hoppe over enn å gå rundt, men den dagen du ikke mestrer det du gjorde i går mener du er vanskelig. Sånn tenkte jeg også da jeg var litt yngre. Å tenke seg et liv uten tung markløft og vite det at man ikke klarer å løfte 220 kg uansett når som og hvor som helst var utenkelig.
Plutselig skjer det ting som man ikke rår over, om det er en ulykke eller tidens tann som gjør at man ikke klarer det i dag det man gjorde i går. Livet er ikke over for det. Du vil bare se ting fra et annet perspektiv og etter hvert akseptere dette og sette deg nye mål med andre ting. At man blir eldre er en prosess som man ikke kan reverseres. Man kan si at hodet eldes i samme takt som kroppen og man vil etter hvert se ting på en annen måte. Dette er ikke noe nederlag, bare en bekreftelse på at du blir eldre og sanssynligvis et bedre og mere modent menneske.
Nordisk mester i håndbak 2014.


taraquin

  • Gjest
Sv: hvitkjøtt og kreftfare
« #17 : 17. april 2011, 19:53 »
Skal vi?Dette er jeg faktisk helt uenig i. Trening er kun sunt for godt ernærte mennesker, hvis ikke brytes kroppen bare ytterligere ned. Man må begynne med kosten. Da trenger man heller ikke å oppmuntre mennesker til å bruke seg fysisk, for med riktig ernæring kommer overskuddet og da vil lysten til å hugge ved, jogge, pumpe jern eller hva som helst - komme av seg selv. At folk velger sofakroken skyldes ofte dårlig ernæring som gjøre dem slappe og dovne.Hvordan vet vi at dette folkeslagets gode helse skyldes mye løping? Jeg tror heller det skyldes det høye inntaket av animalsk fett, som er det sunneste et menneske kan spise.
Trening er bra for alle uansett Smiley Men det kommer an på hvordan man legger det opp! Rolige gåturer, svømmeturer, sykkelturer, lett styrketrening etc er ikke noe problem på dårlig ernæring heller, men hardtrening er ikke å anbefale ift skader. Dog er såklart god ernæring å foretrekke. Jeg har hjulpet flere mennesker mange kilo ned i vekt hvor vi starta med treninga og når de følte de fikk overskudd følte de for å bli sunnere ift kostholdet og, så man kan starte i den enden. Da de begynte med kostholdet i tillegg begynte kiloene å renne av selv om ting som midjemåle, buksestørrelser etc endra seg betydelig med styrketrening alene. Noe annet som glemmes er at trening gjør at du beholder mer muskelmasse mens du går ned i vekt, av samme grunn er trening dårlig til å gå ned i vekt i seg selv fordi man bygger muskler mens man mister fett og dette ofte går opp i opp, selv om f.eks midjemål, fettfri masse osv har endra seg betydelig. Dette er noe mange lavkarboentusiaster glemmer og ser seg blind på badevekta istedet. Forøvrig enig med deg i at animalsk fett er bra næring som har fått et ufortjent dårlig rykte og som de aller fleste med fordel kan spise mer av og heller droppe billige frityrolje og margariner Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!