Skrevet av Emne: gammeldags gård vs studio?  (Lest 75878 ganger)

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #165 : 17. april 2011, 19:04 »
At han klarer å løfte en 150 kg atlas stein, beviser jo rett og slett at bønder kan være sterke. Noen som i hele tatt nekter for at en bondegutt kun er en pingle som er sterkere enn per på 7eleven nå? Nei, tenkte meg det. 

Angående at han trener i gym i tillegg nå, er vel fordi han synes det er lettere å tilrettelegge treningen på gymmet. Mannen har bygd opp sin styrke på gård, og det er hva vi diskuterer her.

Takk Suppemann for at du eide alle gymrottene som kun tror på at styrke kommer fra gymmet.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #166 : 17. april 2011, 19:59 »
At han klarer å løfte en 150 kg atlas stein, beviser jo rett og slett at bønder kan være sterke. Noen som i hele tatt nekter for at en bondegutt kun er en pingle som er sterkere enn per på 7eleven nå? Nei, tenkte meg det. 

Angående at han trener i gym i tillegg nå, er vel fordi han synes det er lettere å tilrettelegge treningen på gymmet. Mannen har bygd opp sin styrke på gård, og det er hva vi diskuterer her.

Takk Suppemann for at du eide alle gymrottene som kun tror på at styrke kommer fra gymmet.

Av og til må jeg rett og slett klø meg i hodet mens du sitter foran tastaturet i svima og taster i vei.  At EN mann gjør noe beviser ikke en døyt fra ett empirisk perspektiv da det gir null statistisk signifikans, satt du og sov når du tok kurs i grunnleggende statistikk eller?(Ja, det er faktisk pensum på videregående i dette landet).

Opp igjennom ungdommen har jeg jobbet en del selv på gård, dette arbeidet fører muligens til bra grep og en del utholdenhet, men og si at en blir sterk av slikt arbeid er bare tull.

Hva blir ditt neste geniale utsagn?  "Magnus Samuelson fikk styrken sin fordi han jobber på en gård", ser det for meg, hehe
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #167 : 17. april 2011, 20:11 »
Hva faen vil du ha som bevis? Må jeg virkelig avle frem et uber menneske, sette han på en gård og filme hvert jævla sekund for å vise at han ikke har vært innom et gym eller annet rotteri? Nei, jeg klør meg seg selv i baken og undrer fælt nå. 

Lærer Jan Teigen seg å fly, da er det faen med mulig å fly selvom all forskning peker en annen rettning. Dette er logisk tankegang, noe du tydeligvis mangler.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #168 : 17. april 2011, 20:22 »
Hva faen vil du ha som bevis? Må jeg virkelig avle frem et uber menneske, sette han på en gård og filme hvert jævla sekund for å vise at han ikke har vært innom et gym eller annet rotteri? Nei, jeg klør meg seg selv i baken og undrer fælt nå. 

Lærer Jan Teigen seg å fly, da er det faen med mulig å fly selvom all forskning peker en annen rettning. Dette er logisk tankegang, noe du tydeligvis mangler.

Ja, veldig bra, ETT bevis beviser alt.  Richard Skog er utdannet annleggs gartner, så pga det, så beviser det ifølge din tanke gang at annleggs gartnere kan bli veldig sterke da han er Norges sterkeste mann.

Og bruke ETT empiri som argument for egen bevisføring hører hjemme på barneskolen.  Hva om f.eks denne bonden er ett genetisk unikum som hadde vært sterk om han så var sykkel reperatør?
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #169 : 17. april 2011, 20:52 »
Opp igjennom ungdommen har jeg jobbet en del selv på gård, dette arbeidet fører muligens til bra grep og en del utholdenhet, men og si at en blir sterk av slikt arbeid er bare tull.
Regner med at du ikke er gamle karen, mtp vektene du løfter. Hvaslags arbeid du bedriver på gården må også taes med i betraktning. På en moderne gård et det meste automatisert, for å gjøre arbeidet lett og effektivt.
Til sammenligning, min bestefar løftet en 60kg sekk med fôr over hodet i en alder av 14. Han bodde på gård. Skulle likt å sett dagens 14/15/16 år gamle gutter gjøre det samme, selv med bena til hjelp.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #170 : 17. april 2011, 20:56 »
Det beviser at man ikke må trene på et gym for å bli sterk, og at gener har alt å si.

Eneste jeg har sagt i denne debatten er at en bonde kan bli like sterk eller sterkere enn en typisk gym rotte. Er ikke så mange bønder i dag som arbeider hardt nok, har kostholdet og genetikken for å bli rå sterk. Derfor er det ufattelig vanskelig å komme med en god empirisk forskning på området. Derimot vil enkelt eksemplarer bevise at det er fullstendig mulig. Noe som for de fleste i verden, er bra nok.

Hadde en UFO kommet til verden, blitt bevist og så dratt igjen. Skal man da blånekte for at de finnes, siden det kun er ETT bevis som du liker å kalle det. Latterlig tankegang du holder på med.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #171 : 17. april 2011, 21:08 »
Det er vel ganske mange akademikere blant norges sterkeste styrkeløftere i alle fall. Så ut ifra den argumentasjonen som går her så burde man studere juss, eller jobbe i kommunen! Da blir du jævla sterk.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #172 : 17. april 2011, 21:11 »
Hadde en UFO kommet til verden, blitt bevist og så dratt igjen. Skal man da blånekte for at de finnes, siden det kun er ETT bevis som du liker å kalle det. Latterlig tankegang du holder på med.

Den UFO'en har trent vekter.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #173 : 17. april 2011, 21:25 »
LOL

Kan vi ikke alle bare være venner?

Bli enige om at dere ikke blir enig.
Smil med det smilet du har.

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #174 : 17. april 2011, 21:29 »
LOL

Kan vi ikke alle bare være venner?

Bli enige om at dere ikke blir enig.

Hvem har sagt at folk i denne tråden er uvenner?. Ser bare slik ut fordi folk blir store og sterke bak tastaturet. Flesteparten av de storkjefta kommentarene står tynne fjortisser bak, og hvem vil være venn med de?..
Som du sier, tror ikke denne ballen noen gang kommer i mål, så den kan like gjerne legges død.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #175 : 17. april 2011, 22:46 »
Jeg venter på empirisk forskning på at gymrotter kan bli med i en strongman konkurranse uten ekstra trening og klare seg bra fra Power loppa

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #176 : 17. april 2011, 22:49 »
Jeg er forsåvidt enig med mye av det alkoholikeren skriver, men trådstarter hevder at det fanns og sikkert finnes mange gårdsarbeidere som kan matche strongman eliten i styrke. Det mener jeg er piss.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #177 : 17. april 2011, 22:58 »
Jeg venter på empirisk forskning på at gymrotter kan bli med i en strongman konkurranse uten ekstra trening og klare seg bra fra Power loppa

Det virker som du fortsatt tviholder på å sammenligne "gymrotter" med Strongmen for å finne ut hvem som er sterkest i strongman...?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #178 : 18. april 2011, 02:21 »
Det virker som du fortsatt tviholder på å sammenligne "gymrotter" med Strongmen for å finne ut hvem som er sterkest i strongman...?

Du har alt riktig der, utenom du må bytte ut strongmen med bønder. Trodde jeg hadde fått det rimelig klart frem og at samtlige her var enige at den beste måten å teste styrke på var igjennom strongman øvelser. Så langt har du bare kommet med bullshit så langt Ryū, jeg regner med at du kommer tilbake med et comeback snart.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #179 : 18. april 2011, 03:09 »
Regner med at du ikke er gamle karen, mtp vektene du løfter. Hvaslags arbeid du bedriver på gården må også taes med i betraktning. På en moderne gård et det meste automatisert, for å gjøre arbeidet lett og effektivt.
Til sammenligning, min bestefar løftet en 60kg sekk med fôr over hodet i en alder av 14. Han bodde på gård. Skulle likt å sett dagens 14/15/16 år gamle gutter gjøre det samme, selv med bena til hjelp.

Når det kommer til lett kroppsvekt og tynne løft så ser det ikke akkurat ut som om du er rett mann til og kommentere angående det heller, da basert på profil bildet og kroppsvekta er du ikke akkurat igang med og flytte Savickas vekter selv Grin

Angående besteforeldre som utførte episke løft på 40 tallet osv;  Du tror ikke det går litt inflasjon på denne melsekken etter hvert som tiåra gradvis har gått?  Jeg vil iallefall tro at løftene til Loius Cyr, sterke Nils og andre sirkus artister har økt med ett kg eller to i året, akkurat som fiske historier dette, fisken veide 2 kg da den ble tatt i 1980, og så, i 2011, så var den plutselig 25 kg Wink

Jeg venter på empirisk forskning på at gymrotter kan bli med i en strongman konkurranse uten ekstra trening og klare seg bra fra Power loppa

Empirisk forskning på temaet finnes ikke, så du må vente ganske lenge tror jeg.  Kan ta enkelt eksempler da, CYC kom rett fra gymmen og gjorde det skarpt i NSM etter kun ett par oppkjørings økter med strongman øvelser.


Hadde en UFO kommet til verden, blitt bevist og så dratt igjen. Skal man da blånekte for at de finnes, siden det kun er ETT bevis som du liker å kalle det. Latterlig tankegang du holder på med.

Selvsagt hadde man ikke blånekta på at UFOer finnes om det hadde kommet en.  Eksemplet ditt holder som vanlig ikke mål.  Paralellen hadde blitt og nekte for at det finnes sterke bønder om man ser en. 

Er jo mer HVORFOR personen er sterk som er spørsmålet her.

Du må bli bedre på og lese innleggene som du svarer på, slik slipper vi alt dette tullet, ting som at med min resonering så ville man nektet for at UFOer finnes hvis man ser en er jo reint tøv og bortkastet lesing for de som faktisk følger med i denne diskusjonen.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!