Skrevet av Emne: gammeldags gård vs studio?  (Lest 75409 ganger)

Utlogget Odd A Mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #270 : 27. april 2011, 14:47 »
Hva får deg til å tro at du Paramora kan sitte å bestemme når noen får lov til å poste her inne.?? hva gjør deg så voldsomt engasjert i en ganske så humoristisk diskusjon.? du skriver forøvrig så jævla lange innlegg at jeg gidder nesten ikke å lese det du skriver, tror ikke jeg er den eneste på akkurat det. Hvis du har så jævla peiling på trening og treningsprinsipper, kan du ikke finne en mer seriøs tråd for å ytre dine meninger og dele din utrolige kunnskap.?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #271 : 27. april 2011, 14:58 »
Odd, paramora ba meg si til deg at du ikke får lov å skrive her mer.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Odd A Mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #272 : 27. april 2011, 15:03 »
Odd, paramora ba meg si til deg at du ikke får lov å skrive her mer.
Faen og..jaja, takk for meg.Smiley

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #273 : 27. april 2011, 15:08 »
Faen og..jaja, takk for meg.Smiley

La dette være en pekepinn til dere andre; du kan jobbe på gårn og drekka mjælk rett fra ku patta, men å skrive på her inne uten tillatelse blir det verre med!
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #274 : 27. april 2011, 15:31 »
Sitat fra: Alkoholikern
Du snakker fortsatt svada. Jeg har gang på gang spurt om et konkret eksempel på en gymrotte som har bevist styrken sin i en strongman konkurranse. Du snakker om at teoretisk sett, så vil Frode Rui og Gud klart seg bra. Jeg er enig, de ville sannsynlig klart seg greit, men ikke i hele tatt overasket noen med å være sterke ved å kjempe om en eventuelt nsm tittel. Men du mangler fortsatt konkrete bevis på at det stemmer. Du sier gang på gang at alt jeg sier er basert på historier og sagn. Det er jo i allefall sagn og historier om folk som har klart det noe som kan tyde på at det er potensielt mulig.
Man trenger ikke teste folk i en strongman-konkurranse for å skjønne hvem som er sterkest. Det er én måte å gjøre det på, og det kan nok være en grei måte å gjøre det på dersom man har to folk som er ganske jevnt trent.

Sagn og historier uten dokumentasjon på at de stemmer, går forresten under "føleri".

Sitat fra: Alkoholikern
Ellers så sier du at vi skal se bort ifra alle gymrotter som curler 10kg. Men i samme slengen snakker du om 100 % av alle bønder i verden.
Jeg rettet bare på en som prøvde å sammenligne 15 år gamle datatynninger på Sats med barske bondeveteraner fra 1920. Det var alt.

Jeg snakker om gammeldagse bønder generelt. Det eneste som er interessant i denne diskusjonen.

Sitat fra: Alkoholikern
Jeg har sagt at det er snakk om beistene på 140kg+, som er annlagt for å bli sterke. Ikke average joe på gården, som sulter seg ihjel. Det er utrolig få som har en kropp som klarer belastningen på kroppen, har viljen og faktisk spiser nok mat og holder på med tunge nok ting på gården. Jeg gir fullstendig faen i om 99,9% er småtasser og svake. Det er kun de råeste av de råeste vi må se på i diskusjonen her, siden alle vet at de fleste ikke har potensialet til å bli sterke. Hvordan klarte Mark Westaby å bli så sterk av å jobbe på en gård. I følge mange her er det fullstendig umulig, og det er jo helt latterlig at folk som trener systematisk i x antall år, ikke er i nærheten av styrken. Hvordan klarte en person som Paul Anderson å ha løft som ingen klarer å slå i dag. Mange benekter styrken hans, siden det ikke er bra nok bevis for 2011. Greit nok, men alle forstår at mannen var et beist. Dette klarte han uten all kunnskap om trening, kosthold, "produkter" osv... Det gir jo ingen mening at en mann skulle klare dette i gamle dager, når han trente på en helt annen måte enn hva eliten gjør i dag. Kanskje dagens trening ikke er så optimalisert som mulig? Kanskje det finnes kjemper i gamle dager, som faktisk klarte å løfte enorme steiner.
Den beste måten å bli sterk på, er å gjøre det som er klokest fysiologisk sett - noe man ved erfaring og forskning har funnet ut hva er, og nå har bøker om. Ingen av disse bøkene skriver at forefallende bondearbeid som ble drevet med på 1920-tallet er det optimale. De skriver at det å bli sterk i baseøvelser som mark, benk, bøy, chins, press og roing er det lureste om man vil bli sterk. Dette er ikke mystisk. Om du tror at du vet mer enn en hel styrkeverden om dette, er du beviselig gal.

Genetiske unikum eller avvik, som disse bøndene du snakker om må kunne anses å ha vært dersom de har gjort det samme type arbeidet som du snakker om, og ikke noe ekstraordinært, er forøvrig ikke relevant for det vi snakker om. 140 kg+ eller ei. Vil gårdsarbeid være bedre for meg for å bli sterk, enn gymtrening vil? Det er et enkelt spørsmål man heller kan bruke tid på å reflektere over. Se bort fra ting du har hørt, det spiller ingen rolle uansett.

Sitat fra: Odd A Mekvik
Hva får deg til å tro at du Paramora kan sitte å bestemme når noen får lov til å poste her inne.?? hva gjør deg så voldsomt engasjert i en ganske så humoristisk diskusjon.? du skriver forøvrig så jævla lange innlegg at jeg gidder nesten ikke å lese det du skriver, tror ikke jeg er den eneste på akkurat det. Hvis du har så jævla peiling på trening og treningsprinsipper, kan du ikke finne en mer seriøs tråd for å ytre dine meninger og dele din utrolige kunnskap.?
Du tror jeg oppriktig tror at jeg kan bestemme om andre får lov til å poste eller ikke?

Du tror det oppriktig?

Det var en talemåte. Nå vet du det. Du ble kanskje litt overrasket?

Og hva som gjør meg engasjert? Jeg kan ikke se at dette spørsmålet er relevant for debatten i det hele tatt. Det høres ut som en emosjonell reaksjon som bunner i uenighet i hva som blir sagt. Men du skal få et svar: Jeg synes det er interessant fordi Alkoholikern ikke forstår det. Jeg forstår ikke hva han tenker for å ikke kunne forstå det, og prøver å finne ut hvorfor.

Jeg har forresten ikke sagt at jeg har så "jævla peiling på trening og treningsprinsipper". Jeg har argumentert mot et syn som du og Alkoholikern har, og har kommet med argumenter som jeg mener er holdbare - dette har ført til at jeg har skrevet det jeg har skrevet. Men sammen med dette, har du kanskje også fått inntrykk av at jeg kan mye om det. Det er mulig det ikke hadde sett sånn ut om du hadde klart å svare godt for deg (dette innebærer å ikke spørre dine mot-debattanter hvorfor de gidder å diskutere med deg).

Jeg synes forresten denne tråden ikke har så mye humoristisk over seg, annet enn visse syn som blir presentert her inne. Det gjør imidlertid ikke dette til en "humoristisk tråd". Så lenge Alkholikern svarer seriøst, velger jeg å svare seriøst tilbake. Det er en seriøs tråd så lenge folk mener noe med den.

Utlogget Odd A Mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #275 : 27. april 2011, 16:00 »
Jeg velger bare å le av deg paramora, du høres ut som en veslevoksen unge, du blir sikkert politiker en vakker dag, ut ifra at du presterer å lire av deg utrolig lange innlegg med poenger som kunne vært skrevet på 4 linjer, men deg om det, morsom lesing er det iallefall.Smiley

Utlogget Odd A Mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #276 : 27. april 2011, 16:04 »
Det skal sies at du har mange gode poenger, men syns du tar dette vel seriøst.Smiley

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #277 : 27. april 2011, 16:07 »
Alkoholikern blir i alle tilfeller eid grundig, og det er jo alltid morsomt.

Jeg kan skyte inn at i forsvaret var jeg den eneste by-gutten i min tropp. De fleste andre var oppvokst på gård, jobbet på gård og skulle bli bønder. Utholdne folk, og sterkere enn gjennomsnittet, ja. Det var en stor jævel som var den sterkeste, med meg på andre plass, og han var bonde.

Han var sterk i benk og knebøy.

Fordi han hadde knebøy rack og benkpress på gården, og trente der 3-4 ganger i uka.

Han ville antagelig vært sterkere om han ikke jobbet som bonde mente han selv, fordi han slet med restitusjonen og ofte var ganske sliten før trening.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #278 : 27. april 2011, 16:23 »
Da løftet de nok tunge steiner imellom slaga på gården, og det er det de har blitt sterke av, ikke av å kjøre traktor og høste korn.

Lol, løfte dekk, stein, dra kua av jordet når den dæva og jobbe med tømmer er en like stor del som gårdsarbeid som korn. Men det stemmer at gamle bønder i gamle dager kjørte traktor. Wink

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #279 : 27. april 2011, 16:24 »
Jeg velger bare å le av deg paramora, du høres ut som en veslevoksen unge, du blir sikkert politiker en vakker dag, ut ifra at du presterer å lire av deg utrolig lange innlegg med poenger som kunne vært skrevet på 4 linjer, men deg om det, morsom lesing er det iallefall.Smiley
Sitat fra: Odd A Mekvik
et skal sies at du har mange gode poenger, men syns du tar dette vel seriøst. Smiley

Hahahah! Så problemet er at du synes jeg skriver litt for lange innlegg og ser ut som jeg tar ting for seriøst, men ikke at jeg tar feil. Virkerlig et bra comeback, Odd! biggrin

For en ting å bry seg om! Men du skal få le av meg. Det går helt greit. Så ler vi av deg! (:

En ting til: Samlet sett har Alkoholikern skrivd myyyyyyye mer enn meg i denne tråden. Men du synes jeg tar det for seriøst, for jeg er uenig med deg. woot

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #280 : 27. april 2011, 16:38 »
1: Man trenger ikke teste folk i en strongman-konkurranse for å skjønne hvem som er sterkest. Det er én måte å gjøre det på, og det kan nok være en grei måte å gjøre det på dersom man har to folk som er ganske jevnt trent.

2: Sagn og historier uten dokumentasjon på at de stemmer, går forresten under "føleri".
Jeg snakker om gammeldagse bønder generelt. Det eneste som er interessant i denne diskusjonen.

3: Den beste måten å bli sterk på, er å gjøre det som er klokest fysiologisk sett - noe man ved erfaring og forskning har funnet ut hva er, og nå har bøker om.

4: Vil gårdsarbeid være bedre for meg for å bli sterk, enn gymtrening vil? Det er et enkelt spørsmål man heller kan bruke tid på å reflektere over.

Må først si jeg er helt enig i hva du mener at innleggene til Paramora er lange og meningsløse. Svada som jeg skrev tidligere for å forkorte ned. Ofte går jeg glipp av poengene, siden jeg sliter meg igjennom meningsløst bullshit.

1: Strongman tester ut hvem som er verdens sterkeste. Det er her man tester ut hvem som er sterkest, end of case.

2: Siden det er absolut ingen dokumentasjon som du finner godskjent ifølge forskjellige regler. Så har du jo regelmessig lagd en egen lov som sier at alt jeg sier er bullshit. Hvordan kan du si at gammeldagse bønder er relevant her, når det er umulig å bruke eksempler på hvordan dem er? Du har faktisk ingen relevante bevis på at bøndene ikke veide 500 kg og løftet et par tonn i markløft. Forstår du hvor idiotisk tankegangen din er?

3: Hvordan klarte folk som Paul Anderson å være sterkere enn dagens utøvere, når han hadde ingen bøker som veiledet han om styrke, kosthold, bol og trening? Det er ingen fasit i å være sterk. Var vel en som nevnte at ingen strongman trener likt i tråden. Med andre ord er bøkene like riktige som når folk skrev at store mengder egg var livsfarlig for 10 år siden. Nok engang credz!

4: Jeg bryr meg ikke om deg. Du har ikke kroppen som skal til for å overleve en tung dag på gården ved å løfte bly dag inn og dag ut. Har aldri sagt at bondearbeid er optimalt for alle. Sier bare at en liten brøkdel har kapasiteten og kan komme styrket ut av denne arbeidssituasjonen, hvis de klarer påkjenningene.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #281 : 27. april 2011, 16:53 »
Jeg mener nå at man kan sammenligne samtlige hardcore bønder mot feks arild haugen:)Tongue det er vel ingen tvil om hvem som er sterkest:P

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #282 : 27. april 2011, 16:56 »
Må først si jeg er helt enig i hva du mener at innleggene til Paramora er lange og meningsløse. Svada som jeg skrev tidligere for å forkorte ned. Ofte går jeg glipp av poengene, siden jeg sliter meg igjennom meningsløst bullshit.

1: Strongman tester ut hvem som er verdens sterkeste. Det er her man tester ut hvem som er sterkest, end of case.

2: Siden det er absolut ingen dokumentasjon som du finner godskjent ifølge forskjellige regler. Så har du jo regelmessig lagd en egen lov som sier at alt jeg sier er bullshit. Hvordan kan du si at gammeldagse bønder er relevant her, når det er umulig å bruke eksempler på hvordan dem er? Du har faktisk ingen relevante bevis på at bøndene ikke veide 500 kg og løftet et par tonn i markløft. Forstår du hvor idiotisk tankegangen din er?

3: Hvordan klarte folk som Paul Anderson å være sterkere enn dagens utøvere, når han hadde ingen bøker som veiledet han om styrke, kosthold, bol og trening? Det er ingen fasit i å være sterk. Var vel en som nevnte at ingen strongman trener likt i tråden. Med andre ord er bøkene like riktige som når folk skrev at store mengder egg var livsfarlig for 10 år siden. Nok engang credz!

4: Jeg bryr meg ikke om deg. Du har ikke kroppen som skal til for å overleve en tung dag på gården ved å løfte bly dag inn og dag ut. Har aldri sagt at bondearbeid er optimalt for alle. Sier bare at en liten brøkdel har kapasiteten og kan komme styrket ut av denne arbeidssituasjonen, hvis de klarer påkjenningene.

under føydalstiden var det ikke noe ekstraordinært å være bonde. du er vel klar over det?

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #283 : 27. april 2011, 17:51 »
under føydalstiden var det ikke noe ekstraordinært å være bonde. du er vel klar over det?

CARE?Huh

Må også sies at enkelte av bondene var blandt de rikeste og mektigste. Selvom de har fått tittelen adel, så er de fortsatt bønder.

AntiXrist

  • Gjest
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #284 : 27. april 2011, 18:12 »
Leste bare de første sidene her.
Vil bare si her at det blir vel veldig forskjellig å sammenligne så forskjellige utøvere.
Å trådstarter virker veldig trangsynt og opphengt i det at alle sider ved å være bonde er bra og studioguttene kommer alltid i andre rekke.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!