Skrevet av Emne: Hva er din favoritt kroppsdel å trene? Og Hvorfor?  (Lest 16780 ganger)

Utlogget natas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 150

Dips er en absolutt elsk-øvelse! Hvertfall nå som jeg klarer min egen vekt! Tongue
Skuldre er også deilig å trene, svie og pump slår aldri feil..
Ening i det altså.. kjenner at det brenner ganske hefig i skuldrene, etter en skuldre økt. Faktsik ganske lett og treffe på skuldrene når du trener de Smiley  
Go Hard!


Pain is  temporary glory is forever

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Mark og dips!!

Men får en utrolig smerte midt på brystkassa etter dips, og det knaser/knekker når jeg strekker på meg (type når folk knekker fingrene). Så er litt usikker på hva dette skyldes.

Akkurat det hadde jeg og når jeg trente dips!
fikk sånn en "knekk" som satt seg helt fast i midten av kassa...
Mandal Treningssenter.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Legger. Deilig når det kjennes ut som leggene bokstavligtalt skal sprenge etter sittende tåhev! ellers er jo triceps ala smalbenk en klar favoritt! Smiley
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget thegreatestfeeling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Er vel den øvelsen jeg har mest fremgang i. Benk for tiden
TGF på 12 week Mass program fra BB.com
If the bar ain't bending stop pretending

Utlogget N|troXx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Det hørtest i hvertfall ikke normalt ut ? Du har ikke hatt et bruddd i bryst bene ? eller hatt fått et slag der noen gang ?

Vel, alle, og da mener jeg alle ledd i kroppen min knekker. Uvisst av hvilken grunn:P Men akkurat dips er det flere som har skrevet om på diverse forum og jeg tror det er fordi jeg er sterkere i muskelen enn i muskelfestet. Høres rotete ut, men er beste forklaringa jeg har.
En annen mulighet er at musklene som holder ribb beina på plass i brystbenet er for svake i forhold til brystmuskelen og det er rett og slett ribb beina som hopper ut av festet.

Noen andre teorier??

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Biceps og Bryst

Syk pump i biceps og godt trøkk i bryst-øvelser gjør økten rett å slett deilig

Utlogget Lizarella

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 44

  • I believe in good:)
Vel, alle, og da mener jeg alle ledd i kroppen min knekker. Uvisst av hvilken grunn:P Men akkurat dips er det flere som har skrevet om på diverse forum og jeg tror det er fordi jeg er sterkere i muskelen enn i muskelfestet. Høres rotete ut, men er beste forklaringa jeg har.
En annen mulighet er at musklene som holder ribb beina på plass i brystbenet er for svake i forhold til brystmuskelen og det er rett og slett ribb beina som hopper ut av festet.

Noen andre teorier??

Uten at eg skal komme med nokon bastante teorier. Så kan eg kjapt seie at den der knekke/kneppelyden du refererer til (når du tek dips), fekk eg først etter at eg reiv litt i den eine brystmuskelen min når eg trena dips til AF-konk 2007. Sidan den gangen har det knekt hos meg. Det verker i midlertid ikkje som om det er noko "skadeleg" å fortsette å trene dips, om det ikkje gjer vondt då? (hos meg gjer det ikkje vondt)

Det einaste eg kan anbefale, som vil gjere godt for kroppen din uansett om det hjelper mot knekkelyder eller ei, er å ta 20-30g omega-3 dagleg og tøye brystmusklane regelmessig.
Eg veit dei fleste synes tøying er kjipt, men det hjelper deg veldig å ha ei litt meir ledig kropp om ein ynskjer å bli "stor og ster"  Smile
Sikt mot stjernene!
om ein landar på månen er det kanskje ikkje så ille likevel..Wink

Elisablog

Utlogget anders2k

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Elsker å trene bein. Begynner med bein på mandag, og får ordentlig god følelse hele uka  <3

Utlogget lakafant

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Liker best å trene bryst, fordi eg føler at det er det eg mestrer best  Smiley

Utlogget Johann

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

  • There is no tomorrow!
Elsker å trene latissimus dorsi fordi det gir en fin V form og en brei rygg!

Utlogget stokka

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

Digger å trene lår og legger ! deilig følelse å ikke komme seg opp eller ned en trapp uten å holde seg i et gelender Tongue
21 år
179 cm
93 kilo

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Jeg er ingen selvplager. Jeg liker benkpress. Det er avslappende og behagelig.

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Ingenting er som ei skikkelig økt på ryggen. Markløft har begynt å kryppe oppover favorittlista mi, selv om stående roing med stang topper nok den enda.
Bein er kjipest å trene men utrolig digg når man er ferdig, legger er hat!!!! Smiley
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget Batistuta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209


Det einaste eg kan anbefale, som vil gjere godt for kroppen din uansett om det hjelper mot knekkelyder eller ei, er å ta 20-30g omega-3 dagleg og tøye brystmusklane regelmessig.
Eg veit dei fleste synes tøying er kjipt, men det hjelper deg veldig å ha ei litt meir ledig kropp om ein ynskjer å bli "stor og ster"  Smile

Jeg tar 12 gram omega 3 hver dag og trodde jeg var gærn...

Utlogget Lizarella

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 44

  • I believe in good:)
Tja..er no berre å ete 1-2 laksefileter så har ein lett 20g omega3. Eller to SS selolje (eller liknande) om du vil  Cheesy

Om ein sverger til kaplser så ser eg at ein må vere rimeleg..ehm..dedikert (?)..for å tygge 30kapsler omega3!!  Grin
Sikt mot stjernene!
om ein landar på månen er det kanskje ikkje så ille likevel..Wink

Elisablog

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!