Skrevet av Emne: Push/Pull program  (Lest 12292 ganger)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Push/Pull program
« #15 : 25. april 2011, 20:56 »
Jeg har faktisk færre hovedøvelser på dette programmet enn første da.. Rotator cuff og planke tar jo maks 5 min..
På det første hadde jeg 5 øvelser, her har jeg 4 + rotator cuff og planke. Hvilket av programmene til Cube er det du mener? Smiley Det var så mange der, hehe. Er det stronglifts programmet? Med kun knebøy, markløft benkpress og militærpress du mener?

Jeg teller 19 øvelser/varianter av øvelser i ditt andre program.

Stronglifts, ja. Bare de øvelsene, ja (+pull-ups/chin-ups, planken, mageøvelse, omvendt roing). Er du ikke motivert for knebøy, så trener du det litt mindre, og trener litt mer markløft i stedet.

Det er ikke bare fysiologiske grunner til at jeg anbefaler det, men også psykologiske. Mange øvelser fører til mye rot, dilldall, dropping av økter, innhenting av øvelser man ikke rakk å ta forrige treningsdag, dropping av øvelser, tanker rundt hvordan man skal gjøre det hvis man ikke fikk gjort den og den øvelsen, fokus å få gjort øvelsene i stedet for å få gjort noen få veldig bra osv.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Push/Pull program
« #16 : 25. april 2011, 20:59 »
Jeg har virkelig problemer med å forstå argumentet "Jeg spiller fotball, så trener ikke bein". Du sier du hovedsakelig trener for muskelvekst, da nytter det ikke å droppe halve kroppen. I tillegg har du mye å vinne som fotballspiller på å trene bein.

Er du smart så legger du til eksplosive knebøy og strakmark (gjør underverker for hurtighet) Bulgarske utfall og nordic hamstrings (Kan virke skadeforebyggende). Disse øvelsene vil hjelpe deg både i forbindelse med fotballen og byggingen.

Utlogget Strandern!

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Push/Pull program
« #17 : 25. april 2011, 21:08 »
Jeg har virkelig problemer med å forstå argumentet "Jeg spiller fotball, så trener ikke bein". Du sier du hovedsakelig trener for muskelvekst, da nytter det ikke å droppe halve kroppen. I tillegg har du mye å vinne som fotballspiller på å trene bein.

Er du smart så legger du til eksplosive knebøy og strakmark (gjør underverker for hurtighet) Bulgarske utfall og nordic hamstrings (Kan virke skadeforebyggende). Disse øvelsene vil hjelpe deg både i forbindelse med fotballen og byggingen.


Veit ikke om du spiller fotball selv, men du kan jo tenke deg hvor mør jeg hadde kommet til å blitt i beina hvis jeg skulle trent beina for fullt samtidig som jeg spiller fotball omtrent hver dag + diverse løpetrening. Noen klarer det sikkert, men det er ikke noe for meg.. Bein er noe jeg prioriterer veldig utenom fotballsesongen med opptil 3 økter i uka. Jeg trener litt bein nå også, men bare når det er lenge til neste kamp. Trente noen sett med frontbøy og strakmark tidligere i dag fktisk Smiley

Utlogget Strandern!

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Push/Pull program
« #18 : 25. april 2011, 21:14 »
Jeg teller 19 øvelser/varianter av øvelser i ditt andre program.

Stronglifts, ja. Bare de øvelsene, ja (+pull-ups/chin-ups, planken, mageøvelse, omvendt roing). Er du ikke motivert for knebøy, så trener du det litt mindre, og trener litt mer markløft i stedet.

Det er ikke bare fysiologiske grunner til at jeg anbefaler det, men også psykologiske. Mange øvelser fører til mye rot, dilldall, dropping av økter, innhenting av øvelser man ikke rakk å ta forrige treningsdag, dropping av øvelser, tanker rundt hvordan man skal gjøre det hvis man ikke fikk gjort den og den øvelsen, fokus å få gjort øvelsene i stedet for å få gjort noen få veldig bra osv.

Skal kikke litt nærmere på det Smiley Jeg skjønner hva du mener med at det er lettere med noen få og velvalgte øvelser enn en drøss med øvelser. Hva om jeg kutter ned til 3 øvelser jeg fokuserer på i hver økt, så kan jeg heller spe på med planken og evt 1-2 isolasjonsøvelser når jeg har ork? Smiley

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Push/Pull program
« #19 : 25. april 2011, 21:17 »
Skal kikke litt nærmere på det Smiley Jeg skjønner hva du mener med at det er lettere med noen få og velvalgte øvelser enn en drøss med øvelser. Hva om jeg kutter ned til 3 øvelser jeg fokuserer på i hver økt, så kan jeg heller spe på med planken og evt 1-2 isolasjonsøvelser når jeg har ork? Smiley

Det kan du. Det er omtrent det stronglifts går ut på. Squat/bench/military press/deadlifts/chin-ups er et must, mens to-tre-fire isolasjonsøvelser i uka kan legges inn.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Push/Pull program
« #20 : 25. april 2011, 21:19 »

Veit ikke om du spiller fotball selv, men du kan jo tenke deg hvor mør jeg hadde kommet til å blitt i beina hvis jeg skulle trent beina for fullt samtidig som jeg spiller fotball omtrent hver dag + diverse løpetrening. Noen klarer det sikkert, men det er ikke noe for meg.. Bein er noe jeg prioriterer veldig utenom fotballsesongen med opptil 3 økter i uka. Jeg trener litt bein nå også, men bare når det er lenge til neste kamp. Trente noen sett med frontbøy og strakmark tidligere i dag fktisk Smiley

Jo, gjør det. Jeg mener du går glipp av MYE fremgang ved å droppe beintreningen, men det er selvsagt opp til deg.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Push/Pull program
« #21 : 25. april 2011, 22:34 »
Veit ikke om du spiller fotball selv, men du kan jo tenke deg hvor mør jeg hadde kommet til å blitt i beina hvis jeg skulle trent beina for fullt samtidig som jeg spiller fotball omtrent hver dag + diverse løpetrening.

Du MÅ ikke trene tung knebøy/markløft. Det kan være 5 lette/eksplosive sett på 1-3 rep de gangene du er på trening. Bedre å gjøre litt enn å ikke gjøre noe Wink Men det er seff ikke et must.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!